2019-11-21, 12:53
Medlem
mikeymikeys avatar
Vart i Uddevalla ligger Walkesborg? Har sökt lite överallt men får bara fram badet. Men det tror jag var på Göteborgsvägen, var det där pojkvännen bodde?
Citera
2019-11-21, 12:53
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Man förhör vid behov och efter planering. Brukar kanske bli 2 gånger per dygn, sällsynt med mer med en förnekande misstänkt.
Det vanligaste är att förhör förbereds på ett par timmar under en pågående utredning.

Redan för ca någon timma sedan ska advokaten meddelat att man planerat hålla ett förhör med mgm ikväll, vilket kan vara tolkningsbart.
Antagligen har polisen ett material/uppslag som man byggt under en lite längre tid just nu. Jag skulle snarast tro att man har bekräftade fynd nu, samt även säkert telefontrafik och positioner som man ska fronta mgm med.

Polisen har ju inte bekräftat något egentligen, men massmedia uppgav att man blev nyfikna på Ljungskile efter förhörsuppgifter.
Något man sedan abrupt verkar släppt.

Tusen tack.

Han måste börja snacka nu, Wilma måste hittas. Vet ni om det är vanligt att man tar in anhöriga till mgm in i förhören? Har sett ett sånt förhör i USA och det var då mgm började snacka. Tänker att pojkvännen är rätt ung och säkerligen barnslig i sinnet. Han kanske bryter ihop om han ser sin mamma, får man göra så i Sverige?

Jag tänker så mycket på Wilmas anhöriga kan inte föreställa mig vad de går igenom. Har lust och åka själv och korsförhöra hennes pojkvän!
Citera
2019-11-21, 12:56
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Det spekuleras ju i att det hände Madeleine McCann, visserligen inte svensk men från England som knappast kan ses som ett fattigt land. Att det skulle hänt Wilma är väl föga troligt men att det uteslutande skulle ske från fattiga länder till rika länder är jag inte beredd att hålla med om, även fast det är bra mycket vanligare.

Går ju inte att jämföra ens, mccan försvann i Portugal under en semester.

Och det finns väldigt starka indikationer på att Föräldrarna som båda va läkare tog livet av henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Utan en kropp blir det svårt att bevisa något alls. En skicklig advokat skulle smula sönder indicierna till molekyler.

Jag håller med. Problemet är väl att ifall pojkvännen nu är mördaren och han blir släppt, så kanske han kan sopa undan sina egna spår ännu mer effektivt. Så att den 17-åriga tjejen aldrig återfinns.
Citera
Medlem
Hur vet du att det inte finns blodspår i bostaden? En liten tjej under 1.70 som väger runt 50 kilo har inte så mycket att säga till om en kille blir förbannad och klappar till henne i ansiktet och tar ett strypgrepp eller?

En alternativ GM skulle aldrig börja elda upp hennes persedlar (om det nu är hennes man hittat) utan skulle endast dumpa henne. Grannar har hört bråk från lgh, så jag tror någonting hänt torsdag kväll-natt.

Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
mycket märkligt om det upstår bråk och BO kan inte skicka sms eller slå en pling till en vän eller föräldrar, inga blod spår i lägenheten.
jag tror snarare hon har blivit ner drogat och mördat på ett annat ställe. typiskt arab grej att ge tunga morfin till tonåring tjejer.
Citera
2019-11-21, 12:57
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Kan ge dig det när du ger mig bevis på att trafficking bara sker åt ett håll som du påstår. Att man inte hört om det säger ingenting. Det är inte direkt något man skyltar med.

Du kan alltså inte, bra då vet vi det.
Citera
2019-11-21, 12:57
Medlem
Det tror jag med. Varför tar man inte in hemvärnet för sök? Vet någon om båtar är ute och söker?

Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Precis, jag har en känsla att dom har mer än vad vi vet. Många tror ju att dom ska gå ut med varje sak dom hittar och grejer. Men tror dom hittat ganska mkt som kan kopplas till Wilma
Citera
2019-11-21, 12:59
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vart i Uddevalla ligger Walkesborg? Har sökt lite överallt men får bara fram badet. Men det tror jag var på Göteborgsvägen, var det där pojkvännen bodde?

japp pojkvännen bor på Göteborgsvägen det är jätte nära till badhuset från hans adress typ 5-10min
Citera
2019-11-21, 13:00
Medlem
Uncle-dolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
japp pojkvännen bor på Göteborgsvägen det är jätte nära till badhuset från hans adress typ 5-10min

mindre, är max 400 m där emellan
Citera
2019-11-21, 13:00
Medlem
Kom på en styckning som genomförts i en bostad som teknikerna missade. Det var han Stefan som dumpade Evas kroppsdelar i Nora någonstans som sedermera tog livet av sig i häktet. Där missades det väl i början om jag inte missminner mig.
Citera
2019-11-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hade hon varit på fest eller på väg till en fest, vet du? Bråket har väl börjat när hon kom till den MT på grund av svartsjuka kanske. Varpå han tog livet av henne.

Vad jag läst så skulle en granne mött henne då hon skulle iväg på fest, men det va på onsdag em/kväll.
Har inre sett uppgift när hon senast var sed på torsdagen, skolan?
Har väl heller inte framkommit vilken tid på torsdagen bråket ska hörts av grannen?
Inte heller vilken tid dom tunga stegen hörts från trapphuset natten mot fredag?

Känns troligast att hon är gömd under ris i skogen, gräva i skogen är som nämnts tungt och sen ska gm ha tillgång till jordspade ev yxa och sen blir det rätt synliga spår i naturen av en sådan grävning.
Lättaste och minst synliga är det om hon grävts ner på en plöjd åker alt ravin där bonde dumpar tex gamla balar/ensilage, i en sådan tipp behöver man inte täcka så mycket men kräver ju att gm har vetskap om en sådan tipp.
Bor anhöriga till gm i lägenhet eller villa? Villaägare äger ju mer verktyg som spade/yxa mm.
Citera
2019-11-21, 13:04
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag håller med. Problemet är väl att ifall pojkvännen nu är mördaren och han blir släppt, så kanske han kan sopa undan sina egna spår ännu mer effektivt. Så att den 17-åriga tjejen aldrig återfinns.

Han kommer sättas under span 24/7 om poliserna bedömer att sådan risk finns, kan vara en strategi för att ledas till bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in