Citat:
Kollade lite på hennes fastighet Lidingö Gustafsberg 5 hos Lantmäteriet. Villan köptes av Isabella för 26 500 000 kr och det finns i dagsläget pantbrev på drygt 23 milj kr. Större delen av huset var antagligen belånat.
ELLE skrev tidigare att villan köptes för 30 miljoner, Blondinbellas uppblåsta siffror igen??
Det är ju en speciell marknad så det är ju svårt att bedöma hur mkt hon tjänade. Men med tanke på att hon hade bråttom att komma därifrån och det är en speciell marknad så är min gissning att det inte var någon strålande affär. Ser även ett nytt pantbrev på ytterligare 1 milj kr 2019-10-24 så man kan ju även gissa att priset på hennes försäljning låg i närheten.
Vad gäller att hennes bolag blöder pengar så kanske hon inte pyttsar in mer pengar där, smartare att låta de konka isåfall tänker jag.
ELLE skrev tidigare att villan köptes för 30 miljoner, Blondinbellas uppblåsta siffror igen??

Det är ju en speciell marknad så det är ju svårt att bedöma hur mkt hon tjänade. Men med tanke på att hon hade bråttom att komma därifrån och det är en speciell marknad så är min gissning att det inte var någon strålande affär. Ser även ett nytt pantbrev på ytterligare 1 milj kr 2019-10-24 så man kan ju även gissa att priset på hennes försäljning låg i närheten.
Vad gäller att hennes bolag blöder pengar så kanske hon inte pyttsar in mer pengar där, smartare att låta de konka isåfall tänker jag.
Intressant första inlägg som belyser bubblan.
Blondinbella har 3.5 miljoner reda pengar i villan, resten är belånat. Med en dubiös säkerhet. Bara köpet av denna villa säger allt! Villan är ett akvarium, med liten tomt och smäckigt byggd.
Villan har varit omskriven av media förr som mycket dyrare än den de facto är, och det är faktiskt komiskt. Marknaden är skoningslös när ett objekt köps och säljs. Att huset skulle vara värt 30 miljoner men säljs för mindre varje gång säger allt. Det visar att det saknas kunskap och vett om vad folk med egna och riktiga pengar betalar för. Det handlar om en villa med allt som låter bra med läget, på bloggar och i slaskmedia, men den saknar allt en spekulant med egna pengar vill ha när de köper ett hus med sjötomt.
Villan är uppkomlingarnas dröm om rikemans hus. De som tror att detta hus är värt mer än vad dessa bedragare köpt det för, har inte sett de hus som betingar 30 miljoner. Inte ens värdet på en villa kan anges sanningsenligt när mytomaner är inblandade.
För Blondinbella är det rätta värdet, 23 miljoner inga pengar. Eller är det så att lögnen alltid är mer fördelaktig för henne än sanningen oavsett vad det handlar om?