2019-11-20, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
”Jag ser fram emot att flytta in till stan och en tryggare tillvaro. Jag kommer inte att vara skriven på min adress eller visa upp hela hemmet såsom jag har gjort tidigare. Det misstaget gör jag inte om igen. Det tär för mycket av mig. Jag behöver ha en privat tillvaro”

Istället gör du misstaget att basunera ut att du kommer att bryta mot folkbokföringslagen. Smart.

Och stackars som måste vänta en månad med att flytta in pga ”säkerhetsskäl”! Inte direkt ovanligt att inte kunna flytta in på studs. Och pendla mellan Grand Hôtel och Spanien tillsammans med sin livvakt... När ska hon inse att det inte länge gynnar henne att försöka hålla uppe den fasaden?
Just det där ryckte jag också till på! Nu är handlingen inte genomförd än i och med att hon inte flyttat, men om hon verkligen talar sanning om detta, borde hon inte kunna polisanmälas av "vän av ordning" om någon månad eller så och sedan åberopa intervjun som bevismaterial? Vad har Blondinbella för väg ut? För sådana som hon blir knappast någonsin åtalade av åklagare, så vad kommer hennes utsäkt vara för att få fortsätta vara "en medborgare höjd över varje misstanke?"
Citera
2019-11-20, 05:48
Medlem
BB har allt lite att tänka på dagen då hon
ska ändra sin folkbokföring.

Så här säger lagen som även måste gälla
henne

Citat:
3 § Den som efter inflyttning anses vara bosatt i Sverige ska folkbokföras. En person anses bosatt här i landet om han eller hon kan antas komma att regelmässigt tillbringa sin nattvila eller motsvarande vila (dygnsvilan)

https://lagen.nu/1991:481

Citat:
Regler angående folkbokföring finns i folkbokföringslagen. I 6 § anges vart man ska folkbokföras vilket är där man är bosatt. Begreppet "bosatt" definieras i 7 § som "där man regelmässigt tillbringar eller, när byte av bostad har skett, kan antas komma att regelmässigt tillbringa sin dygnsvila."

Om en person står folkbokförd på en adress där denne inte är bosatt kan man anmäla detta till Skatteverket, 34 §. Efter det att Skatteverket gjort en prövning så kan de besluta att personen är skyldig att göra en anmälan om rätt adress, 31 §.

https://lawline.se/answers/vad-ar-det-for-pafoljd-vid-folkbokforingsbrott
Senast redigerad av Doiten 2019-11-20 kl. 05:57.
Citera
2019-11-20, 08:14
Medlem
Alltså, det finns ju något som heter "skyddad folkbokföring". Om det nu är så allvarligt för henne som hon påstår lär det inte vara några problem för henne att skaffa en sådan.

Man kan ju verkligen undra varför hon inte gjort det tidigare om alla hennes poster stämmer.
Citera
2019-11-20, 08:57
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Alltså, det finns ju något som heter "skyddad folkbokföring". Om det nu är så allvarligt för henne som hon påstår lär det inte vara några problem för henne att skaffa en sådan.

Man kan ju verkligen undra varför hon inte gjort det tidigare om alla hennes poster stämmer.

Om man har skyddad folkbokföring så kanske man inte kan lägga ut bilder från sitt hem? Även om nu Bella har skrivit att hon ska sluta med det så vet man att allt hon skriver ska man ta med en nypa salt.

Hon skrev ju för några månader sedan att hon skulle bli mindre personlig, vips för några veckor sedan var det bilder på hennes barn, med ansikten och allt.

Sanningen är nog den att hon kommer flytta till en lägenhet i nått mindre fint område, men att hon då kan säga att "ja jag är skriven där, men jag bor ju inte där"
Citera
2019-11-20, 10:06
Medlem
Mysigt för Isabella att flytta hem till mamma 😉 och Daddy de barnfria veckorna och helgerna.
Isabella kan inte äga något så ingen nyköpt bostadsrätt kommer det bli.
Citera
2019-11-20, 10:12
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Mysigt för Isabella att flytta hem till mamma 😉 och Daddy de barnfria veckorna och helgerna.

Varför kan hon inte äga något?
Citera
2019-11-20, 11:14
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty

För att det är bara ett spel för galleriet.
Finns ingenting som är äkta med denna människa.
Citera
2019-11-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Varför kan hon inte äga något?
Det kanske är en del av dealen med socialen, att Bella bara får träffa barnen när make up artisten är med, eller hur var det FörMycketAmerikanskTV08?
Citera
2019-11-20, 14:23
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det kanske är en del av dealen med socialen, att Bella bara får träffa barnen när make up artisten är med, eller hur var det FörMycketAmerikanskTV08?

Vad har socialen med det att göra?

Var inne och kollade hennes instagram och hon verkar tappa följare, nu är det 465 000 som följer hon, förra veckan var det 466.
Senast redigerad av Hor-Ulla 2019-11-20 kl. 14:37.
Citera
2019-11-20, 17:34
Medlem
Blondinbella har köpt lägenheten.
Den finns i Vasastan och är en vindsvåning.

Hon borde kanske tänkta på att styrelsen i bostadsrättsföreningen skall godkänna medlemmen och får namnet.
Citera
2019-11-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltronen
Blondinbella har köpt lägenheten.
Den finns i Vasastan och är en vindsvåning.

Hon borde kanske tänkta på att styrelsen i bostadsrättsföreningen skall godkänna medlemmen och får namnet.

Wow, grattis till ett starkt första inlägg! Bra start.
Kan du avslöja mer? Antal kvadrat, köpesumma?
Citera
2019-11-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Kan hon inte äga något? Förklara gärna den nyinkomna uppgiften om Bellas bostadsköp i Vasastaden.

Inser du att din trovärdighet snart hamnar på samma bottennivå som Belladonnans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in