2019-11-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Intressant (det fetade) Hur vet du detta, är det nåt värt att tro på? Kan det vara HD som placerat basebollträt där i väntan på SD och LW?

Du bör lära dig att läsa in utifrån det som jag tidigare skrev inom mitt inlägg.

Din första fråga: "Hur vet du detta ?

Svar: Jag skrev, att tillhygget som då sådant var hade mycket TROLIGEN placerats ut i förväg av någon.

Din fråga nummer 2: "Är det nåt värt att tro på?

Svar: Jag skrev om det jag för närvarande vet och känner till efter de dåvarande omständigheterna gällande de kriminal-tekniska undersökningarna som vid det då aktuella tillfället utfördes.

Din fråga nummer 3: "Kan det ha varit HD som placerat ut baseboll-träet i förväg ?

Svar: Om det verkligen var HD som i förväg placerade ut tillhygget nära angränsande till brottsplatsen känner jag inte till , detta sagt med anledning av att jag inte befann mig inom det då aktuella området dagarna före mordet på LW ... så och även vid det aktuella mordtillfället.

Det kan lika väl ha varit JG eller SD så som någon annan som i förväg placerat ut ett tillhygge på någon plats samt någon tid före mordet blev ett faktum på LW.

Komplettering: En kniv ger skär- och stickskador, är det däremot ett tillhygge i form av hammare, träregel, brödkavel, baseboll-trä eller något annat, blir det krosskador i huden.

Brott på skallbenet, blödningar och krosskador i hjärnan som följd .... och råhet genom användandet av tillhygge.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-20, 15:53
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du bör lära dig att läsa in utifrån det som jag tidigare skrev inom mitt inlägg.

Svar: Jag skrev, att tillhygget som då sådant var hade mycket TROLIGEN placerats ut i förväg av någon.

Svar: Jag skrev om det jag för närvarande vet och känner till efter de dåvarande omständigheterna gällande de kriminal-tekniska undersökningarna som vid det då aktuella tillfället utfördes.

Din fråga nummer 3: "Kan det ha varit HD som placerat ut baseboll-träet i förväg ?

Svar: Om det verkligen var HD som i förväg placerade ut tillhygget nära angränsande till brottsplatsen känner jag inte till , detta sagt med anledning av att jag inte befann mig inom det då aktuella området dagarna före mordet på LW ... så och även vid det aktuella mordtillfället.

Det kan lika väl ha varit JG eller SD så som någon annan som i förväg placerat ut ett tillhygge på någon plats samt någon tid före mordet blev ett faktum på LW.

Komplettering: En kniv ger skär- och stickskador, är det däremot ett tillhygge i form av hammare, träregel, brödkavel, baseboll-trä eller något annat, blir det krosskador i huden.

Brott på skallbenet, blödningar och krosskador i hjärnan som följd .... och råhet genom användandet av tillhygge.

Mvh/ @JokerMannen
Tack så mycket för dina utförloga svar Jokermannen 👍
Citera
2019-11-20, 16:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Tack så mycket för dina utförloga svar Jokermannen 👍

Herregud inte nu igen!

-Ett basebollträ har ALDRIG existerat mer än som ett tidigt exempel från medlem EGT. JM har undantagslöst sökt bland tidigare uppgifter och presenterat dom som nya i avsikt att framstå som om han har särskild insikt i fallet vilket han inte har.

-Om man ska göra sig märkvärdig med att framställa gamla uppgifter som nya och initierade bör man åtminstone ge sig tid att kolla om dom är sanna.

-Varje gång detta fenomen uppdagas så hänger falsarierna med som vore dom virus som förs vidare av faktatörstande medlemmar.

-JM påstående att familjen Wesström saknar ett basebollträ är inte sant. Alla påståenden om att tillhygge används är spekulationer då det inte förekommit uppgifter från utredningen om det.

Notera datumet för EGTs inlägg om basebollsträ inte ens en månad efter LW försvann. 2018-06-13, 07:48

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag var i polemik med en annan tidigare, när jag hävdade att dom hade massa bevis. Hen skrev högljud att dom inte hade det....
Tekniks bevisning är ALLT och INGET.

Barnens baseballträ, som alltid står innanför dörren, men nu är borta. Finns inte, men är ett bevis i sig att det är borta (OBS: bara ett exempel)

LW:s hårsnodd, full men DNA bara från LW själv. Det är ett bevis i sig, (mördaren har inte tagit tag i henne där). O.s.v.

I första läget har dom nog hittat SD:s DNA på massa platser, men inget som knyter honom till mordet. Mordvapnet skulle vara svårförklarligt att slingra sig ur och han skulle sitta på sannolika, men inte hennes, exemplvis GPS.

EGTs Post är avkortad.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-20 kl. 16:27.
Citera
2019-11-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
-Ett basebollträ har ALDRIG existerat mer än som ett tidigt exempel från medlem EGT. JM har undantagslöst sökt bland tidigare uppgifer och presenterat som om han har särskild insikt i fallet vilket han inte har.

-Om man ska göra sig märkvärdig med att framställa gamla uppgifter som nya och initierade bör man åtminstone ge sig tid att kolla om dom är sanna. Varje gång detta fenomen uppdagas så hänger falsarierna med som vore dom virus som förs vidare av faktatörstande medlemmar.
JM påstående att familjen Wesström saknar ett basebollträ är inte sant

Håller med om det.

Tror inte heller på ett basebollträ och har aldrig gjort, inget som har framkommit berättarom ett vapen. Har svårt att tänka mig att Lena skulle ha följt med en person bakom planket mitt i natten som hade ett basebollträ med sig. I synnerhet inte om hon hade något otalt med den personen/personerna redan innan.

Tror inte att något vapen var medtaget öht.

Tror heller inte att mordet var planerat. Möjligen var det från början meningen att hon skulle åka på stryk, men att det gick överstyr och MGM/MGK använde det som redan fanns på platsen av naturliga orsaker, som vapen.
Citera
2019-11-20, 16:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller med om det.

Tror inte heller på ett basebollträ och har aldrig gjort, inget som har framkommit berättarom ett vapen. Har svårt att tänka mig att Lena skulle ha följt med en person bakom planket mitt i natten som hade ett basebollträ med sig. I synnerhet inte om hon hade något otalt med den personen/personerna redan innan.

Tror heller inte att mordet var planerat. Möjligen var det från början meningen att hon skulle åka på stryk, men att det gick överstyr och MGM/MGK använde det som redan fanns på platsen av naturliga orsaker, som vapen.
Tack. EGTs detaljrika exempel på hur det hade kunnat gått till har flera gånger förvirrat andra postare. Vad gäller basebollträt så behövdes det redan tidigt i tråden upprepade dementier om att det bara var ett exempel från EGT.

Då trion catchade både dag och natt i berg och dal under flera år så vore ett planerat mord på LW 100m från hennes bostad rena idiotin. MV skrev "viss planering" som jag tolkar att ett möte bestämts. Förmodligen för att en gång för alla sätt LW på plats.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-20 kl. 16:45.
Citera
2019-11-20, 17:07
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Tror nog några riktigt otäcka manipulerade bilder kan finnas med i FUP för att beskriva det besatta livsförstörande hat MGM varit utsatt för i sociala media,:

Bild på nöjt leende HD och SD över Lena Wesströms gravsten

https://www.bildtagg.se/bild/vlmltxsk6x9ol56sviqh5ug

Hur i helsike kan man lägga ner sånt jobb på något så ondskefullt ?
Sen undrar jag om du kan sluta upprepa dig om dagar i alla inlägg Vi har almanackor.

I vilket sammanhang menar du att fiktiva bilder skulle tas upp i FUP? Det kan ju inte ses som en förmildrande omständighet för den/de misstänkta eftersom mordet var begånget. En kommande rättegång handlar om att åklagaren ska bevisa sin tes om att den/de misstänkta är skyldiga till ett mord som inträffade innan denna tråd blev till, men har den/de misstänkta rört sig i tråden, triggats av inlägg och själva skrivit här, kan möjligen några inlägg komma med i FUP.

Bildmanipuleringen ingick i ett övningsprojekt vad det gäller bildhantering och det passade in med tid. Detta är inte ett forum som alla hittar till och vill man klicka på en länk för att se en bild, så gör man det för att man är nyfiken och det är tydligen du med. Om du tar illa vid dig av en bild, behöver du inte återlänka den, eftersom det ökar klickningar från andra nyfikna läsare. Jag tror du har en annan agenda när du påtalar mina bilder, annars skulle du ha kunnat nöja dig med att säga: - Du, den där bilden tyckte jag var osmaklig.

Jag vet att de flesta har koll på almanackan men jag påminner gärna om "dagarna" eftersom jag hoppas det kan finnas ett uns samvete hos den ytterligare misstänkta som rör sig fritt och kanske fler som kan sitta inne med information...
Tycker du det är jobbigt att bli påmind om dagarna som gått sen LW mördades, så får du försöka bortse från texten nedanför och sluta läsa nu. PUNKT.

---------
85 dagar sen SD hämtades in

Åklagaren har annonserat att hon kommer begära ytterligare åtalsförlängning vad det gäller häktningen av SD.

HD är fortfarande Skäligen misstänkt för inblandning i mordet

554 dagar sen L*ena mördades.

:::::::::::

Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469
Citera
2019-11-20, 17:15
Medlem
Citat:
Tack. EGTs detaljrika exempel på hur det hade kunnat gått till har flera gånger förvirrat andra postare. Vad gäller basebollträt så behövdes det redan tidigt i tråden upprepade dementier om att det bara var ett exempel från EGT.

Då trion catchade både dag och natt i berg och dal under flera år så vore ett planerat mord på LW 100m från hennes bostad rena idiotin. MV skrev "viss planering" som jag tolkar att ett möte bestämts. Förmodligen för att en gång för alla sätt LW på plats.

Om man promenerar ifrån LW:s dåvarande bostadsrätt med början från den anbringade sten-platt-beläggningen strax utanför ytterdörren och därnäst går 102 meter framåt, då kommer man fram till Byalagsgatan 2 A, så faktumet har sedan länge visat, att det inte är som du beskrivit 100 meter från LW:s dåvarande bostadsrätt och fram till den då aktuella mordplatsen bakom bullerplanket, däremot är det korrekt mätta avståndet minst 160 meter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-20, 17:34
Medlem
Citat:
Vad har du fått det med att Wesström saknar ett bollträ ifrån?

Jag vet med säkerhet att Familjen Wesstr*m saknar ett så kallat baseboll-trä.

Sedan skall du ha klart för dig följande sagt, att om det verkligen handlade om just detta baseboll-trä som Gärningspersonen vid det då aktuella mordtillfället brukade sig ut av som ett tillhygge då vederbörande brutalt och hänsynslöst misshandlade den då 45 åriga trebarns-modern bakom bullerplanket och minst 160 meter ifrån offret:s bostadsrätt, är inget som jag med 100%-s säkerhet vet om eller känner till, men däremot sagt, så vet jag att en form av ett hårt tillhygge brukats mot offret:s sårbara kroppsdelar då kropps-misshandeln pågick.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-20, 18:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det ska mycket till innan någon blir fel dömd i Sverige. Det är inte enbart de, i dina ögon tydligen rabiata feministerna Ulla och Åsa, som arbetar med fallet.
Visserligen fick kanske aldrig åklagaren något uttalat stöd för sin linje från de egna poliserna, men polisprofessor Leif GW Persson har i alla fall backat upp henne:
"Jag har inga problem med att man är rätt ute så att säga. Det är inte så att man jagar någon oskyldig, det har jag aldrig trott va...".
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12495523 (09:20 in i klippet)
Senast redigerad av Draifos 2019-11-20 kl. 18:56.
Citera
2019-11-20, 19:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
I vilket sammanhang menar du att fiktiva bilder skulle tas upp i FUP? Det kan ju inte ses som en förmildrande omständighet för den/de misstänkta eftersom mordet var begånget. En kommande rättegång handlar om att åklagaren ska bevisa sin tes om att den/de misstänkta är skyldiga till ett mord som inträffade innan denna tråd blev till, men har den/de misstänkta rört sig i tråden, triggats av inlägg och själva skrivit här, kan möjligen några inlägg komma med i FUP.

Bildmanipuleringen ingick i ett övningsprojekt vad det gäller bildhantering och det passade in med tid. Detta är inte ett forum som alla hittar till och vill man klicka på en länk för att se en bild, så gör man det för att man är nyfiken och det är tydligen du med. Om du tar illa vid dig av en bild, behöver du inte återlänka den, eftersom det ökar klickningar från andra nyfikna läsare. Jag tror du har en annan agenda när du påtalar mina bilder, annars skulle du ha kunnat nöja dig med att säga: - Du, den där bilden tyckte jag var osmaklig.

Jag vet att de flesta har koll på almanackan men jag påminner gärna om "dagarna" eftersom jag hoppas det kan finnas ett uns samvete hos den ytterligare misstänkta som rör sig fritt och kanske fler som kan sitta inne med information...
Tycker du det är jobbigt att bli påmind om dagarna som gått sen LW mördades, så får du försöka bortse från texten nedanför och sluta läsa nu. PUNKT.

---------
85 dagar sen SD hämtades in

Åklagaren har annonserat att hon kommer begära ytterligare åtalsförlängning vad det gäller häktningen av SD.

HD är fortfarande Skäligen misstänkt för inblandning i mordet

554 dagar sen L*ena mördades.

:::::::::::

Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469
Tror inte dina manipuleringar kommer tas med som ex, för vad SD utsatts i FUP. Men dom exemplifierar på ett tydligt sätt hur långt någon kan gå för att utomrättsligt döma en misstänkt på förhand. Däremot undrar jag om inte manipuleringen är betrakta som förtal.

Frågan man ställer sig är om det finns fler komprometterande uppgifter du postat som ingår i dina övningsprojekt?

Citat:
Vad gäller gatlopp i media som förmildrande omständighet näms det bla, i domskälen när skithögen Örjan Ramberg hudflängts i media för vad han åsamkat Josefin. Hovrättens domskäl ( FUP i filen inunder på sid, 6 ) nämns dom skäl att till skillnad från Tr sätta honom på fri fot delvis p g a "straffet" den mediala uppmärksamt åsamkat den tilltalade.
https://minfil.com/Y4pdM4T5m0/Svea_hovr_tt_B_2154-98_1_pdf

Att du knäpp-räknar dagarna för att du tror dig få någons samvete att vakna tror inte jag ett skvatt på
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-20 kl. 20:10.
Citera
2019-11-20, 20:11
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen

Godkväll Jokermannen.

Vad var det för något som SD åkte och återlämnade senare på kvällen hos JG ?
Har Du någon aning ?
Citera
2019-11-20, 21:50
Medlem
Citat:
Håller med om det.

Om man nu antar att det fanns ett bollträ i LWs hall så finns det ju andra alternativ till ett i buskarna utplacerat sådant: BO kan ha gått ut med det själv för att känna sig säker eller en annan person än den som lurade ut henne kan ha slunkit in genom en dörr på glänt och snott bollträet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in