Citat:
Ursprungligen postat av
BeatriceCenci
Ok, om då vi antar att han dödat henne i ett impulsivt bråk i lägenheten natten mellan torsdag och fredag så står han helt plötsligt med ett lik som måste bort. Han borde inse att grannarna kan ha hört skrik och bråk, eller hur? Skulle han då mitt i natten våga släpa ut ett lik i trapphuset ned till en bil, med risk att möta någon, eller att någon granne står i ett fönster och glor?
Det är vanligare än många tror att GM styckar kroppen för att kunna transportera den. Jag tror personligen att han gjort det. Att slänga hennes kroppsdelar i soppåsar kan vara en rimlig teori. En 50-kilos tjej går att stycka och hacka upp till slamsor och ben på ett par timmar, så att det ser ut som restavfall från djur med revben o liknande. Jag tror inte de som hanterar sopor skulle upptäcka eller reagera på det. Utom huvudet, som måste fraktas bort och grävas ned.
Skulle han tagit hjälp av någon om han står med panik i lägenheten med ett lik på halsen? Hans pappa har föreslagits i tråden. Alla vet ju att man inte kan använda mobiler för då ser polisen vem man har ringt och var mobilerna befunnit sig. Speciellt om man ringer någon anhörig mitt i natten.
Troligast i mitt tycke är styckning. GM skulle nog inte våga frakta ut ett lik ur lägenheten. Jag tror att man kan utläsa ganska mycket av pojkvännens internethistorik på telefonen vad han sysslat med. Finns stora luckor i telefonanvändandet dagen efter? Har telefonen legat kvar på ett och samma ställe under perioder utan att förflytta sig mellan olika master? Hur ser hans mobils normala rörelsemönster ut? Om hans mobil legat oanvänd under långa perioder så har han säkert varit upptagen men "något".
GM inser att styckning är det enda alternativ han har. Jag skulle faktiskt kolla med sopåtervinningen som tillhör deras upptagningsområde och gå igenom soppåsar, om jag vore polis i fallet.
Det som talar emot det är att det är svårt att dölja blodspår. Polisen har antagligen redan UV-belyst lägenhet osv och skulle de ha hittat blodspår, så skulle han vara på sannolika skäl misstänkt redan nu troligtvis. Vi får se vad häktningsframställan kommer påvisa, men just nu är han bara misstänkt på den lägre misstankegraden skäligen misstänkt.
I Trollhättanfallet körde de iväg med liket i bilen, men där brändes också bilen upp som fraktade liket för att dölja spår. Här har vi ingen utbränd bil och samma sak här, polisen borde direkt ha konfiskerat en bil om de upptäckt blodspår eller annat i t.ex. faderns bilar. Jag tror mer på att antingen har dådet faktiskt inte begåtts i lägenheten alls, utan i centrala Uddevalla vid en helt annan tidpunkt. Alternativt är hon strypt till döds i lägenheten, vilket också förklarar avsaknad av blodspår samt att inget skrik eller så har hörts.
Att polisen koncentrerar sitt sök till centrala Uddevalla idag tyder på att de jobbar utifrån någon hypotes, kanske t.ex. att det var där hon sågs sist.