Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Superstörande bytessystem. Fick ett plagg som var markerat på etiketten som en storlek men på plagget en helt annan storlek. Då var jag tvungen att returnera och sen lägga en ny beställning dvs lägga ut pengar två gånger och sen vänta 3 vegkor på återbetalning. Otroligt komplicerat system.
Vad märkligt, byten och returer är en sak man måste få till på rätt sätt om man säljer kläder på nätet. Jag tycker att exempelvis Zalando har föredömligt enkel returhantering. Man registrerar returen, får möjligheten att beställa ersättningsprodukt (exempelvis annan storlek) direkt, man får en ny faktura med beloppet justerat så snart returen är godkänd. Jag har aldrig betalat för ett plagg jag har returnerat hos dem, har alltid fått det justerat innan fakturan ska betalas. Deras returhanering är riktigt snabb också, brukar bara ta ett par dagar innan man får ett mail att returen är godkänd och ny faktura.
Har aldrig handlat från Boozt, men det låter väldigt märkligt att vänta i tre veckor på återbetalning. Jag hade aldrig handlat igen från ett ställe som inte kan sköta det där snyggt.