2018-09-03, 18:13
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Superstörande bytessystem. Fick ett plagg som var markerat på etiketten som en storlek men på plagget en helt annan storlek. Då var jag tvungen att returnera och sen lägga en ny beställning dvs lägga ut pengar två gånger och sen vänta 3 vegkor på återbetalning. Otroligt komplicerat system.

Vad märkligt, byten och returer är en sak man måste få till på rätt sätt om man säljer kläder på nätet. Jag tycker att exempelvis Zalando har föredömligt enkel returhantering. Man registrerar returen, får möjligheten att beställa ersättningsprodukt (exempelvis annan storlek) direkt, man får en ny faktura med beloppet justerat så snart returen är godkänd. Jag har aldrig betalat för ett plagg jag har returnerat hos dem, har alltid fått det justerat innan fakturan ska betalas. Deras returhanering är riktigt snabb också, brukar bara ta ett par dagar innan man får ett mail att returen är godkänd och ny faktura.

Har aldrig handlat från Boozt, men det låter väldigt märkligt att vänta i tre veckor på återbetalning. Jag hade aldrig handlat igen från ett ställe som inte kan sköta det där snyggt.
Citera
2019-11-17, 14:32
Avstängd
Niederschlesiens avatar
Boozt erbjuder stort utbud och snabbleverans, samt återbetalar snabbt om man skickat in en retur.

Det lite sura är att de i sina storlekar enbart använder sig av en universal storleksguide (du får upp samma guideruta oavsett plagg och märke), det står alltså inga unika mått för varje plagg, smått bedrövligt. Att kunna ta del av exempelvis längd på en rock (eller skepparrock) skulle ju underlätta, särskilt eftersom de inte (till skillnad mot exempelvis Zalando) av en modell eller "docka".

Varför kan man inte läsa deras recensioner?
Citera
2019-11-18, 18:28
Bannlyst
Boozt är superbra att handla på... inga problem med returer... jag beställer plagg i flera storlekar om jag är osäker och skickar tillbaka det som inte passar. Returpåse medföljer och klarna reviderar fakturan i och med att returen registreras... Boozt är bäst
Citera
2019-11-20, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niederschlesien
Boozt erbjuder stort utbud och snabbleverans, samt återbetalar snabbt om man skickat in en retur.

Det lite sura är att de i sina storlekar enbart använder sig av en universal storleksguide (du får upp samma guideruta oavsett plagg och märke), det står alltså inga unika mått för varje plagg, smått bedrövligt. Att kunna ta del av exempelvis längd på en rock (eller skepparrock) skulle ju underlätta, särskilt eftersom de inte (till skillnad mot exempelvis Zalando) av en modell eller "docka".

Varför kan man inte läsa deras recensioner?

Jag tycker också att de kunde lägga ned lite tid på att visa måtten på storlekarna på de olika märkena...

jag kan heller inte se recensionerna vilket är irriterande eftersom de hela tiden vill ha sådan info när man själv handlat...
Citera
2019-11-21, 09:58
Avstängd
Niederschlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikki5
Jag tycker också att de kunde lägga ned lite tid på att visa måtten på storlekarna på de olika märkena...

jag kan heller inte se recensionerna vilket är irriterande eftersom de hela tiden vill ha sådan info när man själv handlat...

Håller med. Visst, man får "lätt som en plätt" returnera plagget, och man får blixtsnabbt pengarna tillbaka (eller att fakturan makuleras), men, det är ju lite tidskrävande och onödigt meck och packa och fixa returen via sitt inlämningsställe. Det är så klart en fin service och "grej" att att få kläderna på "posten", lite I-landsproblem att gnälla, men, ett tjog praktikanter eller arbetstränare skulle ju lätt som en plätt kunna ha som heltidssyssla och fixa mått och storlekar. Det skulle spara tid, pengar och miljö för alla inblandade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in