2019-11-21, 01:15
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Jag är väl bekant med rättsmedlet ifråga, men du säger det själv: man väntar inte på några provsvar, man har inte ens kunnat fastställa att ett brott begåtts, så utsikterna för det du förespråkar är ganska bleka.

Nä precis, man har inte hunnit hitta kroppen t.ex. Därför är det av högsta vikt att han utredningshäktas en vecka, för att han inte ska kunna påverka bevisning i målet. Sen lär det finnas saker som väntar på analys. Dels från hemmet och dels saker man hittat. Som glasögon, jackan osv.

Bara med det vi vet om hans beteende och hans erkännande om att dom bråkat när hon försvann räcker för den häktningen. Det är jag helt lugn i.
Citera
2019-11-21, 01:16
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Men det är för sjutton polisen som utreder och ansvarar för utredningen. Inte andra. De andra bara bistår polisen och lämnar in allt till dem.

Ja? Men fynden som görs av andra är inte fynd från polisens sida. Det verkar otroligt svårt att förstå det.
Citera
2019-11-21, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja? Men fynden som görs av andra är inte fynd från polisens sida. Det verkar otroligt svårt att förstå det.
Men nu får du ge dig. spelar ingen roll var fynden kommer ifrån. Polisen har gått ut med att inget kan kopplas till W i alla fall inte i nuläget. Fakta! allt annat är bara spekulationer.
Citera
2019-11-21, 01:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nä precis, man har inte hunnit hitta kroppen t.ex. Därför är det av högsta vikt att han utredningshäktas en vecka, för att han inte ska kunna påverka bevisning i målet. Sen lär det finnas saker som väntar på analys. Dels från hemmet och dels saker man hittat. Som glasögon, jackan osv.

Bara med det vi vet om hans beteende och hans erkännande om att dom bråkat när hon försvann räcker för den häktningen. Det är jag helt lugn i.

Jag tror också att han utredningshäktas i morgon. Åklagaren har även grannarnas vittnesmål om att det varit bråk samt dunsar i lägenheten och tunga fotsteg i trappuppgången.
Citera
2019-11-21, 01:19
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Inte alls säkert att han har strypt henne. Grannarna har hört bråk. Om det gick överstyr i huvudet på hennes pojkvän som då tog till våld och dödade henne, så är det nog troligare att han använt tillhygge och lämnat en massa spår efter sig. När en person blir riktigt förbannad så tänker denne inte i stridens hetta på val av mordmetod och på konsekvenserna.

Jag gissar att att han dumpat henne eller eventuellt hennes styckade kroppsdelar någonstans innan han gick runt och strödde ut hennes kläder som villospår för att få Polisen att fokusera på fel plats att söka efter henne.
Egentligen vill jag inte bemöta ett så här dumt inlägg, men eftersom polisen redan gjort en första undersökning av hans lägenhet är det inte sannolikt att blodvite har uppstått, om ett eventuellt dödande har skett där.
Citera
2019-11-21, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men det beror väl på hur fort kroppen lommit ut från lägenheten? Det tar väl några timmar innan själva lukten uppkommer? MGM var nog snabb med att få ut kroppen.
Googlade och fick fram svaret att 20 minuter räcker.

Citat:
Det lär räcka att en människa legat död i tjugo minuter, och sedan flyttats, för att hunden ska upptäcka de kvarvarande luktmolekylerna som då kontaminerat underlaget.

Det tar tveklöst mer än 20 minuter innan mördaren har besinnat sig och tänkt ut en plan för att göra sig av med kroppen och verkställt planen.
Citera
2019-11-21, 01:22
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Men nu får du ge dig. spelar ingen roll var fynden kommer ifrån. Polisen har gått ut med att inget kan kopplas till W i alla fall inte i nuläget. Fakta! allt annat är bara spekulationer.

Nej jag ger mig inte. Du får tolka det på ditt sätt. Jag tolkar det precis som står, inga fynd från polisens sida kan kopplas till henne. Däremot finns det fynd från andra än polisen som eventuellt kan kopplas till henne, det vet vi inte ännu. Du menar att dom avfärdat jackan, glasögonen, skorna och brända kläderna.

Om det vore som du säger så hade dom bara sagt att saker är på analys. Men polisen har inte gjort några fynd, fynden som ska analyseras har gjorts av andra. Därav säger man "inga fynd från polisens sida".

Jag kan repetera detta in i absurdum om du känner att det tillför något. Men vi får agree to disagree, det är bättre för tråden känner jag.
Citera
2019-11-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror också att han utredningshäktas i morgon. Åklagaren har även grannarnas vittnesmål om att det varit bråk samt dunsar i lägenheten och tunga fotsteg i trappuppgången.

Den kvällen? Var väl bara tunga fotsteg i trappen? Högljudda bråk var ju ingen tidpunkt på utan granne som vittnar om att han hört det vid olika tillfällen. Eller har det kommit fram någon ny granne.
Citera
2019-11-21, 01:23
Medlem
Citat:
Det gör de av utredningstekniska skäl, för att inte påverka vittnen och få MGM att känna sig trygg i tron om att de inte hittat något som kan binda honom till försvinnandet.
Citera
2019-11-21, 01:24
Medlem
Mantillas avatar
Citat:

Du missar poängen i det jag säger, från utredningssynpunkt: Man har ännu inte kunnat styrka att ett brott faktiskt har begåtts, så även om polisen arbetar enligt den teorin kan inte rättsväsendet göra det.
Citera
2019-11-21, 01:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Den kvällen? Var väl bara tunga fotsteg i trappen? Högljudda bråk var ju ingen tidpunkt på utan granne som vittnar om att han hört det vid olika tillfällen. Eller har det kommit fram någon ny granne.

Ja var bråket, dunsarna och sedan den plötsliga tystnaden inte den dagen som W*lma antas ha blivit dödad?
Citera
2019-11-21, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det gör de av utredningstekniska skäl, för att inte påverka vittnen och få MGM att känna sig trygg i tron om att de inte hittat något som kan binda honom till försvinnandet.
så du tror att MGM får någon information utifrån? Knappast..Polisen får inte ljuga. de kan dock undanhålla information men inte uppsåtligt ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in