2019-11-21, 01:00
Medlem
På vilka grunder är denna man misstänkt? Enbart för deras relation?

(Jag tror också han ligger bakom brottet) MEN tänk om de inte är han? tyckte va konstigt att aftonbladet skrev en artikel om hans facebook inlägg. Trots allt är han inte dömd ännu.

och varför har dom inte dykt i sjön ännu?
Citera
2019-11-21, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjyy2
Någon som vet om man har sökt i brunnar?

De har de tydligen gjort, det var bl.a. där leksakspistolen hittades.
Citera
2019-11-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MijailovicFanClub
Han är misstänkt för mord. Den misstanken blir inte svagare för att det har gått tre dagar. Polisen/åklagaren behöver inte bevisa något för att häkta MGM.

Han är skäligen misstänkt för mord, den lägre graden av misstanke räcker inte alltid för en häktning nu för tiden, för bara några år sedan häktade man hej som vilt, men inte nu längre. Har inte åklagare eller polis något nytt att komma med under de tre dygnen så sänker det sannolikheten för att han kommer att häktas. Det är en domare i en domstol som avgör om häktning ska ske genom en häktesförhandling, åklagaren och polisen har inget som helst att säga till om det, domaren står över dem och bestämmer hur det blir. Se det lite som en minirättegång i förväg ungefär, finns där inga bevis eller inget som talar väldigt tydligt för att personen ska ha begått brottet så häktas oftast inte personen, men polisutredningen fortsätter som vanligt ändå.
Citera
2019-11-21, 01:05
Medlem
gastriddares avatar
Någon som vet vad mgm heter? Vill söka på honom...
Citera
2019-11-21, 01:07
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Om utredarna inte har mer på fötterna senast i morgon än vad som framgår blir det inte ens någon häktningsframställan, än mindre förhandling!

Återigen, det krävs inte mycket för att få en veckas häktning, även kallad utredningshäktning. Typ häktas i väntan på provsvar m.m. Det krävs nästan ingenting för det. Så du kan räkna med en veckas häktning i detta fall. Om inget makabert sker och misstankarna riktas mot annan/andra personer.

Googla utredningshäktning om du är intresserad av hur det kan vara på detta viset.
Citera
2019-11-21, 01:07
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Farbror-
Fast de har ju sökt med hund och drönare över en sjö i Ljungskile utan framgång enligt GT.
Jag har inte läst att man sökt med hund på vattnet (specialtränade sådana krävs), men nu verkar ju utredningen ha inriktat sig på MGM:s bostad i Uddevalla. Ligger den nära ett vattendrag?
Citera
2019-11-21, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Om hon inte hade på sig de kläder som har hittats när hon mördades blir det svårt för hundar att markera för liklukt. Om MGM tvättat sig efter hantering av kroppen innan han slängde/brände kläderna nån annanstans är liklukt inget polisen ska utgå från. Det hade dessutom redan gått flera dagar innan polisen började leta och sakerna hittades. Men om hon dödades i lägenheten borde likhund markera där.
Men det beror väl på hur fort kroppen lommit ut från lägenheten? Det tar väl några timmar innan själva lukten uppkommer? MGM var nog snabb med att få ut kroppen.
Citera
2019-11-21, 01:09
Medlem
Men alltså stod det inte i tidningarna i förmiddags att hon hittats död?
Eller var fick jag det ifrån?
Vill minnas att jag läste det?

Och vad e det för läskigt inlägg från gm på FB?
Citera
2019-11-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hstd74

Nej, det var ett missförstånd att hon hade hittats. Någon hade kommenterat det på BO:s systers inlägg, men det togs bort pga felaktig info.
Citera
2019-11-21, 01:12
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Återigen, det krävs inte mycket för att få en veckas häktning, även kallad utredningshäktning. Typ häktas i väntan på provsvar m.m. Det krävs nästan ingenting för det. Så du kan räkna med en veckas häktning i detta fall. Om inget makabert sker och misstankarna riktas mot annan/andra personer.

Googla utredningshäktning om du är intresserad av hur det kan vara på detta viset.
Jag är väl bekant med rättsmedlet ifråga, men du säger det själv: man väntar inte på några provsvar, man har inte ens kunnat fastställa att ett brott begåtts, så utsikterna för det du förespråkar är ganska bleka.
Citera
2019-11-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Från polisens sida. Vad är det som inte funkar för dig med den meningen? "Från polisens sida". Nånting lirar ju inte hos dig när du inte kan ta in dom orden. Andra har hittat grejerna, oavsett att dom inte blivit analyserade ännu.
Men det är för sjutton polisen som utreder och ansvarar för utredningen. Inte andra. De andra bara bistår polisen och lämnar in allt till dem.
Citera
2019-11-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hstd74

Inget läskigt bara click bait. GM hade delat inlägget som efterlyste Wilma på sin egen FB that's it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in