Citat:
Ursprungligen postat av
Kafka_God
Vad gör dig till en ledande expert på impeachment och juridik? Varför har du för erfarenheter jämfört med exempelvis Ken Starr som har helt andra åsikter än dig gällande ämnet.
Skulle våga påstå att den erfarenhet du har av rättegångar kommer från film och TV. My Cousin Vinny är inte baserat på en riktig rättegång utan det är helt enkelt en komedi.
Nu är jag inte expert på amerikansk rätt och även om det i ett s k impeachment trial och nu bara en inquiry som inte är formbunden som ett normalt brottmål så skall man ju för fan se till att allmänna accepterade principer följs.
Däremot har jag nästan 30 års erfarenhet av att vara ombud/försvarare i +1000 st. rättegångar så du är riktigt jävla fel ute man kan vara när du ifrågasätter min erfarenhet.
Men man behöver inte vara någon expert för att förstå - även om det bara nu är en s k inquiry - att det här inte kommer i närheten av vad som kan kallas ett förberedande rättegångsförfarande utan en att det är fråga om en TV-show och en jävla komedi.
My Cousin Vinny var dessutom mer underhållande.
Ken Starrs uttalande är politiskt motiverat med tanke på att Clinton med inte blev fälld så kan man ta hans uttalande med en nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av
James-Michael-Michaels
Fake news. Republikanerna har ställt minst frågor/minut. Trollet Jim Jordan ligger sämst till i antal frågor han ställt till vittnet per minut han pratat.
Du är jävligt korkad om du tror att det handlar om att ställa så många frågor som möjligt. Det är tvärtemot precis det man vill undvika vid ett förhör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
För att hela allt är ett skämt. Allt byggs på rykte och media kastar bensin på elden för att sälja nyheter och artiklar som bara den.
Så här blir det. Trump blir inte dömd. Klart.
Clinton blev inte fälld vilket jag tycker var rätt med hänsyn till omständigheterna trots att jag hatar aset och en impeachment skall bara användas när det gäller mycket allvarliga brott eller handlingar där man dessutom i vart fall måste tro att det är sannolikt att Presidenten senare kommer att avsättas och det finns ingen chans att det sker så i detta fallet.
Demokraterna är skyldiga precis till det man anklagar Trump för, det här är fråga om ett missbruk av ämbetet och avsikten med en impeachment som endast har till syfte till att demokraterna skall öka på sina chanser att deras presidentkandidat vinner valet 2020.