2019-11-20, 19:55
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Redan gjorts. Hittade DNA spår i en av bilarna som stod skriven på fadern till MGM

och han är inte häktad trots detta? Trolla vidare..
Citera
2019-11-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ja det blir väl innan kl 12 om jag inte är helt fel ute ?

Ja jag tror jag läste något om de, då får vi en fingervisning. Hon hade till fredag på sig vet inte vad för växlar man ska dra av att hon tar beslutet redan imorgon
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Det lutar väl åt hatbrott mot svenskar? Tror det är motivet. Mamman kan ju inte vara helt frisk? Dottern har precis slaktats av utländsk jihadist och så postar hon att hon vill importera mer av smutset samtidigt som sökandet pågår. Sjuuukkttt!

just därför man ska tänka över vilka man släpper in i landet.

Tänk vad lidande och engagemang just dethär fallet har/kommer att kosta i både mänskligt lidande och pengar o resurser..
En tragisk händelse, flera hundra frivilliga svenskar som efter jobbet får gå å leta i skogar och snår vart inkräktarn gömt kroppen. Sen oändliga rättegångar o advokater och anstaltsavgifter on top på det.

Och denna räknades ändå som "artig o trevlig o välanpassad" fram tills denna händelse.
Hur många såna här på ytan "artiga o trevliga o välanpassade" hitkomlingar har inte spillt svenskars blod och skattemedel? Kan nog minnas ett hundratal fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ja det blir väl innan kl 12 om jag inte är helt fel ute ?
Fredag den 22 nov kl 12.00 tror jag. Han anhölls väl igår (tisdag) den 19:e? Om vi talar häktningsförhandling alltså.
Citera
Bannlyst
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/
Citera
2019-11-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Problemet är att vi utgår ifrån bevisning från Aftonbladet och Expressen medans polisen har andra saker som ex polisförhör, insamling från mobiler och dna. Sånt tar iofs tid men jag tror de plockar in honom för att han inte ska undanröja bevis helt enkelt. Att han hållit sig gömd och inte öppnat kan tyda på att han städat lägenheten men det är svårt att få bort blod i springor och sånt om det är någon som exempelvis blivit knivhuggen.

Här är jag av samma åsikt och allt vi har är det som finns att läsa i media så här långt.
Blir pojkvännen häktad så kommer naturligtvis allt i ett annat ljus, men där är vi inte än.

Tills dess kan askhögen likaväl bestå utav GM’s egna blodiga skor och kläder.
Citera
2019-11-20, 19:58
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeler
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/

Citat från länken din här.

Citat:
På onsdagskvällen har en sökpatrull från frivilligorganisationen Fikk hittat ett skjutvapen i en brunn i utkanten av Uddevalla.
Citera
2019-11-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Citat från länken din här.
På onsdagskvällen har en sökpatrull från frivilligorganisationen gjort ytterligare ett fynd, denna gång i utkanten av Uddevalla.
– Patrullen har hittat ett vapen i en brunn. Man har även hittat en påse med en tröja i, säger Peder Schillerström, Fikks grundare.
Citera
Medlem
Använder dom spårhundar som sniffat på hennes kläder/ägodelar?
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
Från Walkeskroken är det inte många meter till Bäveån.
Det är fullt möjligt att själv bära en lätt människa på axeln den sträckan mitt i natten utan att synas eller märkas. Tar en stund men inte alls omöjligt.

Har man bil är det ännu enklare och kajen på södra sidan Bäveån är lätt tillgänglig.

Med bil är en annan lätt tillgänglig plats väldigt nära och vid vatten är Skeppsviken vid Bäveåns mynning i Byfjorden. Bara 1500 m bort. Och garanterat ingen där mitt i natten.
Byfjorden är djup.
Citera
2019-11-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeler
Citera gärna det du finner intressant i länken.
Citera
2019-11-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Redan gjorts. Hittade DNA spår i en av bilarna som stod skriven på fadern till MGM

Det finns ju ingen möjlighet att det svaret har kommit ännu eller menar du att de tar DNA analysen ute på fältet? Då kan man ju garantera att det är kontaminerat så det funkar nog inte så, det ska väl analyseras i steril miljö för att alls kunna vara tillförlitligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in