2019-11-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Hon är död tyvärr. Det intressanta med detta fallet blir hur mycket försprång han haft och hur han har använt det till sin fördel. Min gissning är att kroppen hittas innan denna vecka är slut.

Strypning pga svartsjuka är väldigt sannolikt.
Det är EXAKT vad jag tror hände. Och sen fick hans sjuka ännu mer spel: Gör dig av med kroppen! Nå, efter en lång dag... zzzzz. Gonatt!
Citera
2019-11-20, 21:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Hur lång tid bör förflyta sen döden inträffar tills det blir ett lik som en hund reagerar på?
Med tanke på om döden skett i bilen.

Kan räcka med +20 minuter.
Citera
2019-11-20, 21:15
Medlem
tomyhockeys avatar
polisen gick ut idag i media att dem har en bra bild...när dem sökta i Ljungskile

sedan ändrar dem sökningen till andra ställen
Citera
2019-11-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
polisen gick ut idag i media att dem har en bra bild...när dem sökta i Ljungskile

sedan ändrar dem sökningen till andra ställen

En bild kan man ha men det ska ledas i bevis också. Det är kruxet med det hela. Förmodligen menar dom att dom har en bild av vad som kan ha hänt men inte var kroppen finns.
Citera
2019-11-20, 21:17
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
15-20 min och gärna direktträff och inte paketerad eller liknande.

Så teoretiskt kan hon dödats, körts och dumpats nånstans... Lik-hunden blir utan godis.
Senare packeterats och dumpats nån annanstan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
Polisens uppgift är att lösa fallet. Om det inte gagnar utredningen bör de verkligen inte pumpa ut information till allmänheten.
Menade inte att dom skulle pumpa ut något.

Tycker bara det är illa att dom inte kunnat bekräfta något alls. Det får allmänheten att känna att polisen famlar i mörker. Vilket leder till otrygghet och förminskat förtroende.
Citera
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Någon som vet om MGM är född i Sverige hur länge har han bott i Sverige undrar bara om MGM har bra lokal kännedom
Han har i a f spelat fotboll i klubben i Uddevalla sedan 2012.
Citera
2019-11-20, 21:18
Medlem
Citat:
Hur lång tid bör förflyta sen döden inträffar tills det blir ett lik som en hund reagerar på?
Med tanke på om döden skett i bilen.

Skulle tippa på att det beror på hur hunden är tränad. Jag kan ingenting om likhundar men efterdökshundar (för jakt/trafikskadatvilt) kan lära sig att identifiera skadade djur på lukten av stresshormoner dvs djuret behöver inte lämna fysiska spår i form av blod mm.
Citera
Medlem
Citat:
Så teoretiskt kan hon dödats, körts och dumpats nånstans... Lik-hunden blir utan godis.
Senare packeterats och dumpats nån annanstan.

Nä, kadaverinet kan sippra ut på dumpningsplatsen också. Men det ska vara i rätt område.
En kadaverhund kan också markera om en kropp flyttats. Dom här hundarna är extremt skickliga.
Citera
Medlem
Vad jobbar MGM pappa med?
Citera
2019-11-20, 21:20
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TubbyTommy
Affirmative. Kroppen ligger ej langt fran dessa fynd.
Garningmannen/mannen vill avlagsna sig sa fort som mojligt fran garningen/bevismatrialet. Kanka pa ett lik med den typ av angest? kan ej tanka mig att de kom langt.
Och ja..fadern ar inblandad.
Den känslan har jag med. Rört sig mycket i dessa områden som ung samt fotboll, Rimnersvallen. Avskilt. Ingen i rörelse nattetid. Din teori om fadern har jag ingen åsikt om.
Citera
2019-11-20, 21:20
Medlem
Haloumis avatar
Man visade ett inslag nyss i SVT, mot vattendrag. Där det låg en båt upp och ned. Sådana ställen ska kollas noga. Under båtar osv. Just den båten såg då ej ut att vara kollad med tsbke på löven på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in