2019-11-20, 19:49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag skrev just att:
”Än så länge kan då inte jag se någonting i tråden som pekar på att han är skyldig (vilket inte betyder att han är oskyldig)”
Med det sagt så verkar polisen så här långt inte ha ordentligt på fötterna för häktning.

Vilka som bråkade har vi inga uppgifter om, inte heller om det från lägenheten hördes kvinnoskrik eller ej.
Att plocka in pojkvän görs väl rent naturligt

Problemet är att vi utgår ifrån bevisning från Aftonbladet och Expressen medans polisen har andra saker som ex polisförhör, insamling från mobiler och dna. Sånt tar iofs tid men jag tror de plockar in honom för att han inte ska undanröja bevis helt enkelt. Att han hållit sig gömd och inte öppnat kan tyda på att han städat lägenheten men det är svårt att få bort blod i springor och sånt om det är någon som exempelvis blivit knivhuggen.
Citera
2019-11-20, 19:50
Medlem
Snoovits avatar
Ny skallgång planerad i morgon av MP
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det vet jag .. läser inte kvällstidningar längre . Men trodde faktiskt inte de skrev ut sådant om det bara är vad de misstänker
nja, de stora bokstäverna säger normalt sett det mest säljande, sen fanns det säkert ett "polisen misstänker" eller nåt liknande med små bokstäver.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Jag tror att pojkvännen är inblandad. Men det verkar så här långt inte som polis och åklagare har tillräckligt för häktning (åtminstone inte om vi läser tråden.)
Grabben har ju inte så här långt inte ens blivit häktad, vilket också visar att polis och åklagare inte har tillräckligt, så här långt.

Men detta kan naturligtvis ändras. Men oavsett vad du och jag tycker så är det inte tillräckligt
En häktningsframställan måste komma in senast kl 12 den 3 dagen efter anhållande. Alltså fullständigt logiskt att han inte är häktad ännu.
Citera
2019-11-20, 19:51
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hoppas polisen söker igenom pappans bilar. Med hundar och tekniker. Eventuellt hans vänners bilar med.
Redan gjorts. Hittade DNA spår i en av bilarna som stod skriven på fadern till MGM
Citera
2019-11-20, 19:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag tror att pojkvännen är inblandad. Men det verkar så här långt inte som polis och åklagare har tillräckligt för häktning (åtminstone inte om vi läser tråden.)
Grabben har ju inte så här långt inte ens blivit häktad, vilket också visar att polis och åklagare inte har tillräckligt, så här långt.

Men detta kan naturligtvis ändras. Men oavsett vad du och jag tycker så är det inte tillräckligt

Det förvånande är att han är just en grabb. Hur mycket kyla skulle det inte vara att först just mörda en person, göra sig av med kroppen på ett sätt så ingen hittar den. Sedan sitta i som det för den personen måste vara i evighetsförhör. Att säg nu bara var kroppen är så kommer vi gå lugnt mot dig. Det kommer inte bli livstid. Det krävs en extrem kyla och ondska att vägra erkänna. Vi har dig fast, erkänn så familjen får ro. Hon får en grav. Men icke sa nicke här. Om det är han. Extremt farlig en.
Citera
2019-11-20, 19:52
Medlem
ErikJs avatar
Hur gammal är MGM? Kan man iaf hoppas på livstid för honom..?

Är han svensk? "Svensk"? Eller nyanländ?
Citera
2019-11-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Vi får se imorgon, åklagaren kommer ta ett beslut om de förlängs eller ej

Ja det blir väl innan kl 12 om jag inte är helt fel ute ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Redan gjorts. Hittade DNA spår i en av bilarna som stod skriven på fadern till MGM
Det där måste du allt visa källa på. Länk till källa?
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
En häktningsframställan måste komma in senast kl 12 den 3 dagen efter anhållande. Alltså fullständigt logiskt att han inte är häktad ännu.

Och logiskt är att åklagaren väntar till sista minuten precis som i alla andra fall. Man får en veckas (?) utredningshäktning och skulle man göra det första dagen så tappar man två. De vill ju så klart helst ha en kropp för att ha allt "klart" sen får man jobba på bevisningen.
Citera
2019-11-20, 19:55
Medlem
Citat:

Enklaste förklaringen till att han inte är häktad än är att det inte behövs än. Det är sällan en åklagare inte utnyttjar den tillåtna anhållningstiden till att samla bevis och förbereda häktningsframställan.
Citera
2019-11-20, 19:55
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är väl inte bekräftat, men någon har eldat något där polisen kraftigt intresserade sig efter FIKK gjorde det här eld-fyndet.
Polisen har bekräftat ett par gummisulor tex.
Talesperson för FIKK säger skor och glasögon.

Jag skulle ju bedöma sannolikheten rimligt stor att det är hennes tillhörigheter som eldats, eftersom grejer verkar dumpats och tagits av henne.
Är det så, så bör vattensök prioriteras. I vilken annan anledning skulle man annars vilja klä av skor, jacka mm.

IDK, för mig hade det framstått som mer klyftigt att sänka hela alltet snarare än att lägga ut smulspår på vitt spridda platser i så fall.
Jag tänker att det är superpuckat att åka omkring och elda grejer på tre-fyra-fem olika platser eftersom det mångdubblar risken att bli identifierad. Om man ändå ska sänka så är det i vilket fall bättre då vatten bär bort dna osv.
Såvida inte kläderna tillhör MGM vill säga. Hans egna nedblodade kläder kan han ju inte gärna sänka tillsammans med kroppen i så fall.

Billy gjorde ju bort sig på att han eldat upp sin fjällrävenjacka.

Kan det vara MGM's delvis uppeldade kläder som utgjort häktningsunderlag tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in