Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpg73
1. Ingen har sett henne efter sista gången det hördes bråk i lägenheten.
2. Vittnesmål om att pojkvännen är extremt svartsjuk.
3. Pojkvännen varken letar efter henne eller kollar med hennes familj om hon åkt dit.
4. Pojkvännen svarar inte i telefon när familjen söker henne.
5. Pojkvännen vill inte öppna när hennes far kommet dit.
6. Pojkvännens far uppger att sonen sagt att han inte dödat henne - varför skulle det ens komma på tal om det inte fanns anledning till misstanken?
7. Statistiken visar tydligt att de flesta kvinnliga mordoffer dödats av en närstående man.
8. En mycket stor majoritet av de grova våldsbrotten i Sverige begås av personer av utomeuropeiskt ursprung.
9. Män med bakgrund liknande pojkvännens har vanligtvis väldigt skev kvinnosyn.
Änsålänge kan jag inte se något i tråden som tyder på att pojkvännen är oskyldig till anklagelserna, men mycket som tyder på att rätt person är gripen. Jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig vara någon annan än pojkvännen som mördat henne.
Sannolikt är detta ännu ett sorgligt exempel på följderna av att hundratusentals individer som inte är kompatibla med det svenska samhället ändå släppts in och tillåts vistas här.
Jag tror att pojkvännen är inblandad. Men det verkar så här långt inte som polis och åklagare har tillräckligt för häktning (åtminstone inte om vi läser tråden.)
Grabben har ju inte så här långt inte ens blivit häktad, vilket också visar att polis och åklagare inte har tillräckligt, så här långt.
Men detta kan naturligtvis ändras. Men oavsett vad du och jag tycker så är det inte tillräckligt