2019-11-20, 18:14
Medlem
Än så länge kan då inte jag se någonting i tråden som pekar på att han är skyldig (vilket inte betyder att han är oskyldig)

1. Ingen tycks ha hört något kvinnoskrik eller kvinnoröst när bråket i lägenheten ska ha skett.
2. Än finns det ingenting som pekar på att det verkligen var Wilmas kläder som hittades i brandhögen.
3. Brottsmisstanken är fortfarande inte ändrad på MGM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Tänker såhär

Sannolikt dödad i lägenheten.
MGM släpar ut BO genom dörren på baksidan av hyreshuset mot packhusgatan och lastar i bilen.

göteborgsvägen söderut, snabbaste vägen ut ur stan och mindre risk att träffa på poliser med mera inne i stan eller stå och svettas vid ett rödljus.

Dock för att vilja gömma någon så hade norrut förbi havskuren mot Färgelanda och hittat en grusväg i skogen där

Tiden i bilen, hur länge pallar man köra runt med en död i bilen? 15-20 minuter?
Ljungskile kan ju då stämma med vad en person/hund uppmärksammat.

vid senare skede när dumpning av kläder skulle ske så hade jag personligen gjort det på motsatt håll av där kroppen ligger.

Lider med familjen
Enig👍
Citera
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Uddevalla

18.10: Ingen ny information i ärendet, Wilma ej anträffad.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Tänker såhär

MGM släpar ut BO genom dörren på baksidan av hyreshuset mot packhusgatan och lastar i bilen.

göteborgsvägen söderut, snabbaste vägen ut ur stan och mindre risk att träffa på poliser med mera inne i stan eller stå och svettas vid ett rödljus.

Dock för att vilja gömma någon så hade norrut förbi havskuren mot Färgelanda och hittat en grusväg i skogen där

Tiden i bilen, hur länge pallar man köra runt med en död i bilen? 15-20 minuter?

vid senare skede när dumpning av kläder skulle ske så hade jag personligen gjort det på motsatt håll av där kroppen ligger.

Lider med familjen

Hoppas polisen söker igenom pappans bilar. Med hundar och tekniker. Eventuellt hans vänners bilar med.
Citera
2019-11-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Vi får hoppas att du inte arbetar som utredare. För så mycket strunt i ett och samma inlägg var det länge sedan jag såg.

1. Ja, en mördare kan transortera ett lik runt en hel stad utan att det märks.
2. Att media fått vittnesmålet från grannen nu är inte samma sak som att polisen fått det först nu.

Du skriver därtill att "det är konstigt att polisen undersöker lägenheten där BO och MGM".

Är du på riktigt?
Transportera en sak dumpa en annan.

Polisen gör sin andra husrannsakan....lägenheten har aldrig varit avspärrad och är det inte nu heller.

Tyvärr alla som bedyrat hela tiden att W ska hittas inom ett par timmar.........och tyvärr kommer vi inte längre idag.

Ser mörkt ut..
Senast redigerad av werupmannen 2019-11-20 kl. 18:18.
Citera
2019-11-20, 18:16
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Tänker såhär

Lider med familjen

Om MGM blivit bragd av livet i lägenheten så brukar polisen vara rätt duktiga på att hitta blodspår (och få GM är duktiga på att just ta bort sådana). Om MGM är GM så ser det inte ut som något proffs på att ta kål på folk och dölja spår.

Köra runt med lik i bilen beror på. I fallet i Trollhättan så hittades ju BO en bra bit ifrån mordplatsen, men det fanns ändå en röd tråd mellan var klädfynd gjordes, utbrunnen bil mm.

Om MGM är GM och har gjort detta ensam utan hjälp, så tror jag inte att det är så väl utfört. Vilket skulle kunna förklara klädfynd osv.
Citera
2019-11-20, 18:17
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Om du kollar ven som bor på adressen så står det att han bor ensam.
Tishko på på 3-trappor och Bunjong bor PÅ 2 trappor tillsammans med Göran.

https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/cYfrmUxamUxabTAQmkyqRaQkyqRaQulaTcYfrkyqRaQkyqRaQb TAQmuerA

Tack, det stämmer om man orkade bläddra ner i sidan, så står det helt klart detta info...
Citera
2019-11-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxusHelios
Jag är lite nyfiken på Wilmas relation till styvmamman. Jag får dåliga vibbar av henne på något vis. Det är lite märkligt att hon är den som utåt verkar mest engagerad. Någon med info?

Hon vill väl visa för maken och Wilmas mamma att hon är engagerad (om hon inte ha varit det tidigare).
Hon är bara 35år gammal. Inte riktigt gammal nog att vara en "förälder" till Wilma.

Hon efterlyser "systern till hennes barn".

Min magkänsla säger att Wilma är ett barn som har hamnat mellan stolarna. Pappan har gift om sig med en yngre variant och skaffat sig nya ungar. Och mamman... ? Kanske inte så engagerad?

Så Wilma har sökt trygghet och stöd hos kurden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Om MGM blivit bragd av livet i lägenheten så brukar polisen vara rätt duktiga på att hitta blodspår (och få GM är duktiga på att just ta bort sådana). Om MGM är GM så ser det inte ut som något proffs på att ta kål på folk och dölja spår.

Köra runt med lik i bilen beror på. I fallet i Trollhättan så hittades ju BO en bra bit ifrån mordplatsen, men det fanns ändå en röd tråd mellan var klädfynd gjordes, utbrunnen bil mm.

Om MGM är GM och har gjort detta ensam utan hjälp, så tror jag inte att det är så väl utfört. Vilket skulle kunna förklara klädfynd osv.

Behöver inte bli någon blodspillan om han strypt henne hårt och målmedvetet.

Ber om ursäkt om detta sagts redan men har hennes telefon hittats? Har polisen berättat vart den kopplats upp sist?
Citera
Medlem
En annan sak som styrker vissa saker om detta fall är att Wilmas stora dröm innan försvinnadet var att ta körkort .
Wilma var överlycklig över att snart få börja övningsköra.
Men bara dagen innan handledarskapet godkändes försvann hon
18-årsdagen närmade ju sig och då ville hon ha allt så klart som möjligt, berättar en familjemedlem.
Citera
2019-11-20, 18:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Syftade på misstankegrad, inte brottsrubricering. My bad.

Ser man på kartan så om dådet skulle ha skett i MGMs lägenhet så går det en väg förbi sjön där de gjorde eftersök idag och hela vägen upp till den första fyndplatsen. Dock lite järvt att köra med ett lik genom halva Uddevalla. Jag håller med dig om att då hade det varit bättre att dumpa liket så snabbt som möjligt. Å andra sidan, tittar vi på vad grabbarna grus gjorde med Ida i Trollhättan så körde de en bra bit innan hon dumpades i skogen där hon senare återfanns.

Om kroppen blev dumpad i sjön där de sökte nu idag, så verkar det märkligt att de redan avslutat sökinsatsen där och återgår till Uddevalla. Jag tror polisen mest gjorde ett sök runt Ljungskile pga vittnesmål som de fått och som de var tvungna att söka av - och nu återgår till Uddevalla.

Om det nu är järvt ligger hon kanske i ett källarförråd då?

Med tanke på grannes vittnesmål utesluter jag inte att BO packades ner i en stor resväska och kördes bort med bil. Mindre suspekt om polisen får för sig att titta i bilens bagageutrymme av någon anledning, än att köra runt med en synlig kropp eller inrullad i en orientalisk matta.
Citera
2019-11-20, 18:20
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kan vi ha en ny MATS? Fan isåfall..

Vem är Mats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto