2019-11-20, 19:41
Medlem
De är la bara FIKK som är ute och letar nu med en jävla massa folk, och dom kör la fram till midnatt i nordöstra Uddevalla. Polisen kör la på sparlåga. Tror inte hon hittas ikväll o natt heller. Så vi får ta nya tag imorgon. Då ska MP leta utanför bostaden och närområdet där i kring. De kan bli genombrottet som behövs
Citera
2019-11-20, 19:43
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
varför i helvete kan snuten inte klämma ur bladingen var kroppen ligger?

Exakt.
En halvt mentalt störd slö-blatte. (ser ut så på bilden) Borde väl vara lätt att finta in i ett hörn, övertala honom att han får mildare straff om han erkänner
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är väl inte bekräftat, men någon har eldat något där polisen kraftigt intresserade sig efter FIKK gjorde det här eld-fyndet.
Polisen har bekräftat ett par gummisulor tex.
Talesperson för FIKK säger skor och glasögon.

Jag skulle ju bedöma sannolikheten rimligt stor att det är hennes tillhörigheter som eldats, eftersom grejer verkar dumpats och tagits av henne.
Är det så, så bör vattensök prioriteras. I vilken annan anledning skulle man annars vilja klä av skor, jacka mm.

Konstigt att man spridit ut sådär och lämnat saker. Kanske är medvetet för att vilseleda...
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellkall
De verkar leta vid kolbengtseredsjön och Vassbosjön norr om Ljungskile enligt klipp från tv4 nyheter

De har slutat att leta i Ljungkile sedan i eftermiddags.
Citera
2019-11-20, 19:44
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Det lutar väl åt hatbrott mot svenskar? Tror det är motivet. Mamman kan ju inte vara helt frisk? Dottern har precis slaktats av utländsk jihadist och så postar hon att hon vill importera mer av smutset samtidigt som sökandet pågår. Sjuuukkttt!

Länk till detta påstående?
Citera
2019-11-20, 19:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Typiskt kvällspress. Hade han inte gjort det hade de skrivit att det var kusligt. "Pojkvän engagerade sig inte alls i sökandet".
Artikeln tog faktiskt upp även det:

Citat:
Sökorganisationerna som Aftonbladet varit i kontakt med uppger att mannen inte varit med på listorna över personer som deltagit i letandet efter Wilma.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70oEOw/mannens-kusliga-inlagg-efter-misstankta-mordet-pa-wilma

Men jag vet inte om det går att dra några slutsatser av det. Det är väl ibland så att anhöriga rekommenderas att inte vara med och söka, ifall just den anhöriga skulle vara den som hittar en död kropp.

Ändå går det ju att bli lite fundersam över pojkvännens beteende.
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det stod på löpet = sant. Va? Läser du inte själva artiklarna? Om du bara läser löpsedlarna så blev Palme mördad av ett ufo.
Pojkvännen är SKÄLIGEN misstänkt. D v s den lägre misstankegraden. Det finns inga bevis what so ever som lämnats till media eller allmänhet. Däremot, mellan dig och mig, så är det med största sannolikhet han som dödat henne. Men ett löp gör inte en sanning.

Det vet jag .. läser inte kvällstidningar längre . Men trodde faktiskt inte de skrev ut sådant om det bara är vad de misstänker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
1. Ingen har sett henne efter sista gången det hördes bråk i lägenheten.
2. Vittnesmål om att pojkvännen är extremt svartsjuk.
3. Pojkvännen varken letar efter henne eller kollar med hennes familj om hon åkt dit.
4. Pojkvännen svarar inte i telefon när familjen söker henne.
5. Pojkvännen vill inte öppna när hennes far kommet dit.
6. Pojkvännens far uppger att sonen sagt att han inte dödat henne - varför skulle det ens komma på tal om det inte fanns anledning till misstanken?
7. Statistiken visar tydligt att de flesta kvinnliga mordoffer dödats av en närstående man.
8. En mycket stor majoritet av de grova våldsbrotten i Sverige begås av personer av utomeuropeiskt ursprung.
9. Män med bakgrund liknande pojkvännens har vanligtvis väldigt skev kvinnosyn.

Änsålänge kan jag inte se något i tråden som tyder på att pojkvännen är oskyldig till anklagelserna, men mycket som tyder på att rätt person är gripen. Jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig vara någon annan än pojkvännen som mördat henne.

Sannolikt är detta ännu ett sorgligt exempel på följderna av att hundratusentals individer som inte är kompatibla med det svenska samhället ändå släppts in och tillåts vistas här.

Jag tror att pojkvännen är inblandad. Men det verkar så här långt inte som polis och åklagare har tillräckligt för häktning (åtminstone inte om vi läser tråden.)
Grabben har ju inte så här långt inte ens blivit häktad, vilket också visar att polis och åklagare inte har tillräckligt, så här långt.

Men detta kan naturligtvis ändras. Men oavsett vad du och jag tycker så är det inte tillräckligt
Citera
2019-11-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det vet jag .. läser inte kvällstidningar längre . Men trodde faktiskt inte de skrev ut sådant om det bara är vad de misstänker
De vill sälja tidningar, lösnummer och klick samt plusprenumerationer. Läs artiklarna så du får lite relevans, annars blir det bara spridning av trådsanningar.

Wilma är fortfarande borta, det är allt vi vet.
Citera
2019-11-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag tror att pojkvännen är inblandad. Men det verkar så här långt inte som polis och åklagare har tillräckligt för häktning (åtminstone inte om vi läser tråden.)
Grabben har ju inte så här långt inte ens blivit häktad, vilket också visar att polis och åklagare inte har tillräckligt, så här långt.

Men detta kan naturligtvis ändras. Men oavsett vad du och jag tycker så är det inte tillräckligt

Vi får se imorgon, åklagaren kommer ta ett beslut om de förlängs eller ej
Citera
2019-11-20, 19:48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det stod på Aftonbladets löp
Mördad av svartsjuk pojkvän
Misstänkt mördad stod det! Tänk att folk inte kan läsa.
Citera
2019-11-20, 19:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Länk till detta påstående?
Det har ältats i tråden.

Styvmamman tycks vara engagerad i att afghaner inte ska utvisas. Hon delade lite sådant i ett tidigt skede när Wilma var försvunnen, innan försvinnandet blev mer taget på allvar, så att säga.

Det var förfärligt gjort, enligt en del skribenter i tråden. Slutsatser har dragits att hon därmed antagligen är skyldig eller medskyldig till mord på Wilma. Om inte annat så är hon en förfärlig människa. Man får visst inte ha olika åsikter utan att bli gravt baktalad och smädad.

Där har du nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in