2019-11-20, 19:27
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikjakt
Det är efterlysningen som Aftonbladet menar är det "kusliga"
Av vad jag kan se, har ju varit inne på hans sida också.
Citera
2019-11-20, 19:28
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Något märkligt att en 17 åring har "läsglasögon" Det får man ju vid 40+ år, då ögonen inte kan ställa om sig lika lätt mellan långt och kort avstånd. Måste vara falsk information. Jag gissar på lätt närsynthet så hon egentligen inte behöver ha dom.

Om det är så går det ju att jämföra styrkan med hennes optikers recept. Det avgör ju inte om det är hennes men om bågarna stämmer kanske det kan vara ganska sannolikt.

Det är inte alls konstigt. Själv fick jag läsglasögon när jag var 11 år. På gymnasiet var det inte helt ovanligt att minst en handfull i klassen hade läsglasögon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag håller med dig. Det är just sådana där drev som får en att känna skam över att man ens läst på forumet.
Flashbackmobben i sitt esse ... som galna hundar jagar de varandra framåt mot bytet.
Men sluta, vilket forum som helst som har något större yttrandefrihet har samma problem. Även på Familjeliv kommer idiotkommentarer upp men de modereras bort illa kvickt. Att folk inte fattar det! Det är bara att jaga idioterna var de än befinner sig.
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Osmakligt att flashbackmobben ger sig på de anhöriga offentligt på Facebook. Det är faktiskt ganska sjukt och osmakligt. Vad får ni ut av det egentligen? Och hur är det hjälpsamt i sökandet efter W?
Citat:
Ursprungligen postat av minesofterror
Håller med till 100%.. totalt onödigt..

Här på flashback har jag har bara sett att man "gett sig på " (ifrågasatt) styvmodern.
Som verkade bry sig mer om att de ensamkommande Afghanernas situation inte skulle glömmas bort. Den försvunne dottern fick bara ta delad andreplats med Afghanernas.

Men sen hon (av nån anledning) tog bort alla Afghaninläggen bland Wilma-efterlysningarna, har ju folk slutat "hacka" (undra)
Senast redigerad av flashblakk 2019-11-20 kl. 19:30.
Citera
2019-11-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliminata
Vädret har varit mellan +4-7 och duggregn dagarna sen hon försvann.
De verkar leta vid kolbengtseredsjön och Vassbosjön norr om Ljungskile enligt klipp från tv4 nyheter
Citera
2019-11-20, 19:30
Medlem
panzertaxs avatar
Detta jag missat totalt.

Citat:
Familjemedlemmen har tidigare berättat om hur de varken fick tag på pojkvännen eller Wilma under de där dagarna:

– Han bara undvek oss när vi försökte kontakta honom. Till slut knackade Wilmas pappa på och då vägrade han öppna. Det var tänt hemma men ingen öppnade och han försökte varken höra av sig till oss eller försökte ringa. Han har inte svarat någon av oss.

Saxat från GT.
Citera
2019-11-20, 19:32
Medlem
Har man kollat bakom bullerplanket?
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikjakt
Det är efterlysningen som Aftonbladet menar är det "kusliga"

Kan du vara mer specifik?
Citera
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Detta jag missat totalt.

Saxat från GT.

Det där har funnits sedan i eftermiddags.

edit: Det och MGM's pappas krokodiltårar och löften är gammal info men fan så obehaglig. Skyldiga personer som spelar oskyldiga är psykologiskt intressanta eftersom det alltid finns en massa tells om man letar.
Senast redigerad av Sigea 2019-11-20 kl. 19:44.
Citera
2019-11-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Detta jag missat totalt.

Saxat från GT.

Inget nytt. Stått i varenda tidning. Flera gånger. Det som är nytt för idag. är att en granne hört att det ofta varit bråk i lägenheten. Men natten då hon försvann var det ett bråk som tvärt tystnade. Och sen dess har hon inte setts till. Står också i många artiklar nu.
Citera
2019-11-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du tycker alltså att bråk samma kväll som hon försvann, tunga steg i trappen samma natt, ändrat beteende på pojkvän sen hon försvann, sista kända personen som hon haft kontakt med sen hon försvann och att all statistik som säger att det i 99 fall utav 100 en partner som dödat sin pojk/flickvän inte pekar på att han är skyldig?

Sen har vi de uppenbara sakerna som att han är inplockad relativt tidigt och att de utreder det som ett mord. Det är mycket möjligt att han blir frisläppt men det är inte samma sak som att han är oskyldig.

Jag skrev just att:
”Än så länge kan då inte jag se någonting i tråden som pekar på att han är skyldig (vilket inte betyder att han är oskyldig)”
Med det sagt så verkar polisen så här långt inte ha ordentligt på fötterna för häktning.

Vilka som bråkade har vi inga uppgifter om, inte heller om det från lägenheten hördes kvinnoskrik eller ej.
Att plocka in pojkvän görs väl rent naturligt
Citera
2019-11-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Kan du vara mer specifik?

För att locka klick så beskriver dom det som "kusligt" att den som är misstänkt också delade en efterlysning. Inget mer inget mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in