2019-11-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Och lämnat kläder och ägodelar här och var som hon försökt elda upp? Tycker du inte det verkar otroligt.

Är inte det där med eld en trådsanning och inget annat? Finns ingen källa som uppgivit att någon brand eller eld skulle ha varit inblandad. Tvärtom så har styvmamman skrivit att de hittat hennes skor, hade de varit delvis brända hade hon nog skrivit det.
Citera
2019-11-20, 14:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan vara en transportstyckning i panik? Kan man döda kanske man kan stycka?
Glöm styckning. Det är mycket ovanligt
Citera
2019-11-20, 14:04
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är inte det där med eld en trådsanning och inget annat? Finns ingen källa som uppgivit att någon brand eller eld skulle ha varit inblandad. Tvärtom så har styvmamman skrivit att de hittat hennes skor, hade de varit delvis brända hade hon nog skrivit det.
Nej då, det finns uttalanden och bilder från en plats där det ser bränt ut. Så det är ingen trådsanning.
Citera
2019-11-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Billy nekade ju ända in i kaklet långt efter han fått domen. Och enligt hans advokat sov Billy ovanligt gott på nätterna i häktet. Nu hade han kontroll var Tova var. Vår mördare i den här tråden kanske är en likadan snubbe? Spelar ingen roll hur mycket bevis de har, han kanske kommer neka tills han blir blå?

Jo så kan absolut vara fallet men känns inte som de med tanke på vad som kommit ut i media, tror mer på ett tjafs som urartat och att han handlat impulsivt. Förmodligen fortfarande i chock och förnekelse, men efter ett par dagar inser han vad han gjort och börjar öppna käften
Citera
2019-11-20, 14:05
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Någon som är pluskund alt vet vad det var för ”kusligt inlägg” från den du anhållne mannen, utöver att han delade en efterlysning?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70oEOw/mannens-kusliga-inlagg-efter-misstankta-mordet-pa-wilma

Är inte pluskund, men när man går in på artikeln syns endast den delade efterlysningen, med en pil mot texten "hör av er till mig eller polisen", men det är det ju systern som skrivit.
Citera
2019-11-20, 14:05
Medlem
Eftersom blodspår inte verkar ha hittats så tror jag att kroppen är oskadd så till vida att den är intakt och att huden är hel. Klart man hoppas att hon finns vid liv någonstans, men chansen är väl inte särskilt stor längre. Nu måste polisen försöka ringa in var pojkvännen har rört sig från Wilmas försvinnande fram till att han greps. Det kan antingen fälla eller fria honom. Kroppen finns (eller fanns) troligtvis inte långt från där övriga kläder hittas. Den kan ha flyttats i efterhand, något som ju faktiskt förekommer.
Jag tar för givet att polisen begärt ut material från teleoperatörer för att försöka utreda vilka som rört sig i området där jackan hittats.
Citera
2019-11-20, 14:06
Medlem
De brända skorna nämns även här. Finns även bild i anslutning till det nämnandet där teknikerna verkar sitta vid en plats med spår av förbränning.

https://www.expressen.se/gt/wilma-andersson-17-forsvunnen/
Citera
2019-11-20, 14:06
Medlem
okok1s avatar
Får svensk polis ljuga lite i förhören för att fiska efter sanningen?
Citera
2019-11-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Kurdisk(?) pojkvän som med 99% sannolikhet dödat henne. https://imgur.com/G3qt6iT

Hennes styvmamma har betett sig konstigt senaste veckan. Försvarar honom, hade en massa nya inlägg om sina älskade Afghanpojkar som hon tagit bort, kallade henne "mina barns storasyster" iställer för "min (styv)dotter". Hon verkar inte bry sig så mycket. Betyder inte att hon är inblandade, men väldigt konstigt beteende är det.

Sannolikheten att försvunna personer hittas vid liv efter en vecka lär vara inte vara stor. Speciellt med avslagen mobil, hittade kläder och glasögon.. Hon springer ju knappast omkring halvnaken i skogen i en vecka denna årstid.

HYPOTES! Styvmamman har haft en affär men pojkvännen och sitter nu rejält fast i skiten. Pojkvännen ber om hjälp att flytta liket och naturligtvis en fin förklaring till att hon dog men han är rädd för misstankar bla bla bla. Hon hjälper till att frakta kroppen och att "fin förklara" honom. Kolla hennes bil noggrant.
Citera
2019-11-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Får svensk polis ljuga lite i förhören för att fiska efter sanningen?
Nej
Citera
2019-11-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vi pratar om en ung kille. Tror inte han har nerverna under kontroll i första skedet.
Full metall panik 100 %

Jag tror det unga paret bråkat och han har strypt henne. Hemma i bostad eller i bil.
Tror inte dom hittar något blodspår.

Han får panik och börjar handla irrationellt. Göra sig av med kroppen, elda tillhörigheter mm

Sedan bekänner han för sin pappa vad som skett och pappan tar över kommandot då sonen
inte kan tänka klart. Dom kommer överens om en historia, ev flyttar kroppen om det inte redan skett
och städar bort eventuella spår som kan finnas.

Där står vi nu.

Det jag inte förstår eller undrar hur far och son resonerat;
Flykt !
Dom måste ha vetat att han kommer att häktas, ev under låååång tid. Tror pappan att han kommer
klara pressen ? Jag tvivlar.
Dom verkar ju haft gott om tid på sig innan polisen kom. Hade kunnat ta bilen till Danmark/tyskland
och sedan vidare till lämpligt land ( om kurder så förmodligen Irak/Iran/Turkiet )
och där sitta av preskriptionstiden. Då hade han garanterat klarat sig. Nu ? Nej jag tror han
får ett bryt efter ett tag.

Förmodligen sant som du säger, och en betydligt fiffigare lösning du kommer med. Men i huvudsak är det ju idioter som mördar så man kan väl knappast förvänta sig mycket.
Citera
2019-11-20, 14:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Hennes styvmamma har betett sig konstigt senaste veckan. Försvarar honom, hade en massa nya inlägg om sina älskade Afghanpojkar som hon tagit bort, kallade henne "mina barns storasyster" iställer för "min (styv)dotter". Hon verkar inte bry sig så mycket. Betyder inte att hon är inblandade, men väldigt konstigt beteende är det.

Hon kanske inte är en styvmamma. Om hon blivit ihop med pappan när dottern är ganska stor och redan bor hos en pojkvän så är hon ju ingen styvmamma, de , kvinnan och BO, kanske inte ens bott ihop.

Att hon har varit afghanaktivist gör ju att hon inte vill att en invandrare skall vara mördaren och gör att hon tar bort inläggen om afghaner, för hon misstänker ändå MGM så i sammanhanget blir det smaklöst.

Jag tycker inte det är så konstigt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in