2019-11-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Man behöver inte låsa in barn men man måste uppfostra dom redan från födseln, barn börjar tidigt vilja ha saker då ska man inte ge dom allt dom pekar på sedan då dom börjar bli lite äldre styr man över att man inte har råd med nya mobiler och svindyra märkeskläder för att lönen går till skatt så vi ska ha råd med alla flyktingar. Har då fungerat med mina barn, dom hatar babbar och vägrar beblanda sig med dessa. Ena ungen lyckades ordna så sfi fick va i skolan andra tider än högstadiet då många elever tyckte "gubbarna" va skrämmande och äckliga.

Men här på fb skriker alla om att om en tonåring vill något, så går det inte att hindra hen.
Precis som du säger kan man faktiskt uppfostra sina barn. Det är mycket arbete med det, och tar mycket energi, men orkar man vara en närvarande och kärleksfull förälder i många år, så har man sedan en tonåring som är van vid närvarande kärleksfulla föräldrar och ser familjen som sin säkra hamn.
Då behöver tonåringen inte söka bekräftelse hos äldre pojkvänner. Då är det lättare att ha en dialog med tonåringen och förklara varför det inte är nödvändigt att ha samboförhållande med äldre män när man är 17 år.
Citera
2019-11-20, 19:02
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Intressant kommentar, inte tänkt på det där att de måste säga jag svär varje gång de säger något för att de vet att ingen kan lita på dom.

Inch Allah betyder "om gud vill" muslimer får inte ljuga för andra muslimer och därför säger dom inch Allah för att kunna ljuga när dom inte får ljuga.
Citera
2019-11-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det har varit min känsla hela tiden, samma som du har.
Och de vuxna har tyckt att det har varit bra att hon har pojkvän, så har hon ett eget liv och bor med honom...kommer och hälsar på småsyskonen och sedan iväg igen...

Det kan ju vara helt fel, men känslan man får är den. Att hon hade kunnat få mer uppmärksamhet och tid av föräldrarna, så hade det också varit mindre lockande att dra iväg till en fem år äldre pojkvän.

Annars

Precis en pojkvän som hon bråkar med stup i ett måste åka till hans pappa som bara kör dit henne igen i stället för till hennes så kallade föräldrar där en del envist påstår att hon bor. Men det gör hon ju inte. Dåligt oengagerat föräldraskap. Hon var en unge som de sparkade ut ur boet och som fick lära sig flyga på nervägen mot marken.

Mamman den riktiga mamman kanske hade psykiska problem, ekonomiska problem vem vet? Men pappan föredrar tydligen sin nya familj.
Citera
2019-11-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hon kan ha tystat för att hon lämnade lägenheten.
Och eftersom bråk med pojkvänner också är ett vanligt skäl till att tjejer försvinner på egen hand, så skulle jag inte kalla bråket för "en speciell omständighet som tyder på att hon har blivit mördad".

Och detaljerna kring hans beteende när svärföräldrarna sökte honom har vi väl inte, och inte heller detaljerna kring svartsjukan. Så inte heller dessa saker tyder speciellt på mord.
Och det är som sagt vanligare att människor försvinner under flera dagar, än att de blir mördade.

Dessutom måste inte det vanligaste ha skett i just det här fallet. Kanske någon prins ville utöka sitt harem. Inget jag tror på direkt, men i dessa tider där människor över hela världen kan följa svenska tjejer på tex Instagram.
Allt sammantaget ger en tydlig bild. Sen kan man välja att vara naiv...
Citera
2019-11-20, 19:06
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
https://forumbilder.com/i/rdd9
https://forumbilder.com/i/rddS

Sparade lite prints for the lulz

Osmakligt att flashbackmobben ger sig på de anhöriga offentligt på Facebook. Det är faktiskt ganska sjukt och osmakligt. Vad får ni ut av det egentligen? Och hur är det hjälpsamt i sökandet efter W?
Citera
2019-11-20, 19:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Självmord är väl vanligare än mord/dråp så den otrevligheten är inte utesluten. Bråkat med pojkvännen, styvmamma etc. Inte omöjligt.

Det som gör det misstänkt är att hennes kille +hans familj beter sig som Mats Alm.
Ja, och att det eldats samt kläder som hittas här och där .. Tar man självmord brukar man inte lägga ut ett spår likt Hans och Greta att följa.
Citera
2019-11-20, 19:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hon kan ha tystat för att hon lämnade lägenheten.
Och eftersom bråk med pojkvänner också är ett vanligt skäl till att tjejer försvinner på egen hand, så skulle jag inte kalla bråket för "en speciell omständighet som tyder på att hon har blivit mördad".

Och detaljerna kring hans beteende när svärföräldrarna sökte honom har vi väl inte, och inte heller detaljerna kring svartsjukan. Så inte heller dessa saker tyder speciellt på mord.
Och det är som sagt vanligare att människor försvinner under flera dagar, än att de blir mördade.

Dessutom måste inte det vanligaste ha skett i just det här fallet. Kanske någon prins ville utöka sitt harem. Inget jag tror på direkt, men i dessa tider där människor över hela världen kan följa svenska tjejer på tex Instagram.
Jag instämmer i stort, men kläderna och eldandet talar för mord.
Citera
2019-11-20, 19:07
Medlem
Påminner om Ida-fallet i Trollhättan.

Bråk i lägenhet, mord, ring efter hjälp (i det fallet kompisar, nu kanske pappan?), transport till plats för dumpning och sedan bränna saker på vägen hem. Efteråt förekom GM på sociala medier som vanligt utan notis om exets försvinnande.

Lutar åt nuvarande MGM tycker jag. Undrar vem som hjälpt till? Kanske nyckeln är fordon, mgm eller den som hjälpt till?
Citera
2019-11-20, 19:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Osmakligt att flashbackmobben ger sig på de anhöriga offentligt på Facebook. Det är faktiskt ganska sjukt och osmakligt. Vad får ni ut av det egentligen? Och hur är det hjälpsamt i sökandet efter W?
Jag håller med dig. Det är just sådana där drev som får en att känna skam över att man ens läst på forumet.
Flashbackmobben i sitt esse ... som galna hundar jagar de varandra framåt mot bytet.
Citera
2019-11-20, 19:09
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Inch Allah betyder "om gud vill" muslimer får inte ljuga för andra muslimer och därför säger dom inch Allah för att kunna ljuga när dom inte får ljuga.

Nope, det stämmer inte. Du tänker nog på al-taqiyaa. Dina övriga kommentarer är för övrigt ganska infantila och korkade. Skulle tippa på att du kommer just från Uddevalla eller närområdet.
Senast redigerad av b00b00 2019-11-20 kl. 19:17.
Citera
2019-11-20, 19:10
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, och att det eldats samt kläder som hittas här och där .. Tar man självmord brukar man inte lägga ut ett spår likt Hans och Greta att följa.

Men vet vi ens att det är hennes saker? Eller att de är eldade?
Citera
2019-11-20, 19:11
Medlem
JulietsBleedings avatar
Usch.
Jag tror de har bråkat hemma och han mördar henne.
Sedan ringer han sin pappa och de gömmer kroppen i samråd för att bevara familjens heder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in