2019-11-18, 15:58
Medlem
Rebali179s avatar
Finns det flera låtar där han nämner Mats Ohlsson
Har för mig att det finns någon låt på Väg 13 i slutet på "Runke Min Ball"
Citera
2019-11-18, 22:13
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Finns det flera låtar där han nämner Mats Ohlsson
Har för mig att det finns någon låt på Väg 13 i slutet på "Runke Min Ball"

Det stämmer helt riktigt, genialisk låt det för övrigt.

Mats Olsson nämns även på liveversionen av "Rockabilly Rebel" på skivan "Dåren É Lös" och på "Jag Vill Ha En Grammis" från kassettutgåvan av "You Ain't My Friend".
Senast redigerad av LanthandelRecords 2019-11-18 kl. 22:16.
Citera
2019-11-20, 17:27
Medlem
Rebali179s avatar
dock finns den sak som stör mig lite när det kommer till Eddie Meduza s enda "piratskiva" Väg 13
& Hans samarbete med Ultima Thule som jag inte kan få det att gå ihop.

Någon som vet varför det blev ett samarbete med Ultima Thule
Det nämns inget om det i boken Bara Man E Fantastiskt
Är det locket på eller är det någon som vet så ut med språket
Citera
2019-11-20, 18:06
Medlem
Citat:
dock finns den sak som stör mig lite när det kommer till Eddie Meduza s enda "piratskiva" Väg 13

Det enda jag vet är att Bert har haft samröre med Ultima Thule så genom Bert tror jag Errol har träffat dem.
Citera
2019-11-21, 01:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Som jag har förstått det så var det ju så att både Errol och Ultima Thule blev bespottade i media och båda var dödskallemärkta och spelades aldrig i radio eller i tv. Och på så vis tog väl Thule kontakt med Errol, och när han fick träffa dem och då insåg han ju att de inte var några nazister som media ville framstå dem som.

Apropå Ultima Thule så gillar jag verkligen den outgivna versionen på Obersturmführer Waldmann. Då skojar ju Errol om att Ultima Thule är det mest nazistiskaband som finns. Han säger att de är nazister, nekrofiler och koprofager och säkert även bögar(mins inte riktigt vad han säger men det är något i den stilen). Sedan intervjuar han på en medlem som kallas Svinet och han är då otroligt dum i huvudet som hatar judar endast för att de har stora näsor. Och sedan spelas då originalet av Obersturmführer Waldmann upp. Och den här sketchen skulle väl vara med på skivan Alla tiders fyllekalas 8, men Ultima Thulevågade inte ta med den p.g.a att många inte skulle kunna se ironin i det hela.
Det bästa med den sketchen är att Errol lyckas driva med både PK-isterna och även med nazisterna/rasisterna.
Citera
2019-11-21, 08:18
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Som jag har förstått det så var det ju så att både Errol och Ultima Thule blev bespottade i media och båda var dödskallemärkta och spelades aldrig i radio eller i tv. Och på så vis tog väl Thule kontakt med Errol, och när han fick träffa dem och då insåg han ju att de inte var några nazister som media ville framstå dem som.

Apropå Ultima Thule så gillar jag verkligen den outgivna versionen på Obersturmführer Waldmann. Då skojar ju Errol om att Ultima Thule är det mest nazistiskaband som finns. Han säger att de är nazister, nekrofiler och koprofager och säkert även bögar(mins inte riktigt vad han säger men det är något i den stilen). Sedan intervjuar han på en medlem som kallas Svinet och han är då otroligt dum i huvudet som hatar judar endast för att de har stora näsor. Och sedan spelas då originalet av Obersturmführer Waldmann upp. Och den här sketchen skulle väl vara med på skivan Alla tiders fyllekalas 8, men Ultima Thulevågade inte ta med den p.g.a att många inte skulle kunna se ironin i det hela.
Det bästa med den sketchen är att Errol lyckas driva med både PK-isterna och även med nazisterna/rasisterna.

Kanske är det så men det är väl ingen som vet hur det gick till
Även om den vänner och skivbolaget tyckte väl att han skulle hålla sig borta ifrån sådant folk

Vad är det för outgiven version av sketchen Obersturmführer Waldmann
Det har jag inte hört vad jag vet
Citera
2019-11-21, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Bögar, pedofiler, nekrofiler och incestare.
Citera
2019-11-21, 08:34
Medlem
Citat:
Även om den vänner och skivbolaget tyckte väl att han skulle hålla sig borta ifrån sådant folk

Den fanns ett kort tag på Youtube, men användaren tog bort den när Youtube utförde en purge (som bland annat ledde till att min kanal dog och jag fick starta en ny) för att på så sätt klara sig.
Citera
2019-11-21, 15:56
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Den fanns ett kort tag på Youtube, men användaren tog bort den när Youtube utförde en purge (som bland annat ledde till att min kanal dog och jag fick starta en ny) för att på så sätt klara sig.

Samtidigt så undrar man ibland lite om Errol hade några spärrar alls.
Vissa saker skämtar man ju inte om som vi alla vet. Det är väl "Farbror Svens Brevlåda" & Negerjävel som Eddie ångrar att han gett ut.

Men vart stod han politisk
vet att några har uttalat sig om att han var nazist på senare år (Men det tror jag bara är en myt)
Citera
2019-11-21, 17:41
Medlem
Citat:

Samtidigt så undrar man ibland lite om Errol hade några spärrar alls.
Vissa saker skämtar man ju inte om som vi alla vet. Det är väl "Farbror Svens Brevlåda" & Negerjävel som Eddie ångrar att han gett ut.

Men vart stod han politisk
vet att några har uttalat sig om att han var nazist på senare år (Men det tror jag bara är en myt)

Jag har tyvärr inte den. Fast förhoppningsvis läggs den upp igen.

Vart Errol stod politisk, jag tror knappast han var nazist, han känns mer liberal enligt min mening.
Citera
2019-11-22, 00:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Bögar, pedofiler, nekrofiler och incestare.
Ja, så kan det har varit. I alla fall så är Errol en av få som lyckades att driva med båda parter samtidigt. Samma sak med låten Fruntimmer som är både ger en känga åt mansgrisarna och även en känga åt feminismen. Helt klart genialt!
Citera
2019-11-22, 00:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Nä, ingen vet väl hur det gick till förutom Errol själv och killarnas i Ultima Thule.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in