2019-11-20, 16:57
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det står att de bråkade ofta.

Ja och som vi alla dessutom vet så kan inte bråk bara ta slut och bli tyst, bråk tar aldrig slut om inte en av personerna stryps till döds.
Citera
2019-11-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag har nog missat något inlägg, men vem är Wilmas riktiga mamma ?

Mamma är Li*da A*dersso*

*= n
Citera
2019-11-20, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Spänningen stiger, media tror väl att pojkvännen har dödat Wilma?
Svaren hittar ni i en utav pappans bilar.
Citera
2019-11-20, 17:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Känns jävligt att man inte fann henne under dagen, dykare im hoppas jag på.
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Efter att ha läst tråden...
Min teori:
..
6. Ringde pappan eller någon annan i klanen som kom med bil.
7. Dom lämnade telefonerna hemma och körde sen långt åt helvete (havet) för att dumpa kroppen.
10. MGM blev besökt av densamme (BO:s pappa). Lackade ur och var otrevlig. Visste ju att kroppen var borta.
..
.

Ja, det är lite underligt (och misstänksamt beskyddande ) att MGM:s farsa hade helt motsatt beskrivning av hur Ahmed tagit Wilmas försvinnande, än vad BO farsa hade

: BO:s farsa sa att Ahmed var helt oberörd, att han var uppkäftig, och att han inte deltagit i sökandet, endast delat efterlysningen en enda gång på sin FB-sida.

: medans MGM:s farsa säger att han var helt knäckt, jääätteledsen över försvinnandet, sökte helt febrilt. osv

Vem ska man tro på?
Vem har mest anledning att ljuga?
(för lägg därtill att Wilmas föräldrar trodde och litade verkligen på Ahmed (hans tredjenamn, minns ej det första) innan hans "mörka sida" visade sig sista veckan innan försvinnandet, som tog familjen med chock. Om detta skrevs i Aftonbladet första dagarna i sökandet)

Ahmed jätteledsen LÄNK

Ahmed tyken --- hittar inte nu
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Skulle säga tvärtom att det är ett glasklart fall. Svartsjuka män kan bli våldsamma och tappa den vanliga kontrollen som de har i vanliga fall. Det hördes högljudda bråk ifrån pojkvännens lägenhet som plötsligt tystnade. Han har slagit ihjäl henne eller strypt henne där i lägenheten. Forslat bort henne. Efteråt har han kommit på att ytterkläderna inte kan vara kvar i lägenheten så då har han kört iväg med dem i efterhand och bränt upp dem. Frågan är som sagt var han dumpat henne.

Var står det att kläderna var brända?
Citera
2019-11-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petji
Nu har jag läst 50 sidor av denna tråd.

Vem i helvete tillåter en 17-åring att bo med en 20-årig man?

Om hon "vilket är troligt" anträffas död, beskyller jag föräldrarna.
Dålig uppfostran. Att hon skulle vara "en skötsam tjej" tror jag vad fan jag vill om. Hon ser ut att vara raka motsatsen för att vara helt ärlig med tanke på smink, posing mm. Har man varit med ett tag i gemet så är det rätt tydligt att hon inte heller har/hade alla hästar i hagen.

Oavsett.... Så är det tragiskt.

Följer med spänning tråden för att se om någon "prickat rätt" - Men jag tror också att det är hedersmord.
Ja du låter ju som en sån som sysslar med hedersmord. Varför kan inte en ung tjej bo ihop med sin pojkvän,sminka sig och posera? Är du född på 1800-talet eller i Bagdad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Skulle hon kunna ligga kvar i bakluckan på någon bil? Antar att polisen lokaliserat och inventerat alla bilar som MGM haft tillgång till.

Tror ni de har span på pappan?
MGM sitter ju anhållen, men pappan är väl fullt fri att undanröja spår? Man ska inte underskatta de starka släktbanden, en svensk förälder hade sannolikt gjort allt för att övertala sitt barn att erkänna, för att man tänker att det hade lättat på plågan och för att man har tilltro till rättssamhället. Så tror jag inte alls är fallet när det gäller MGM och hans fader.

Polisen kan utgå från kontakterna i MGM;s telefon då har de en hel drös med andra telefoner som de kan be operatörerna om att få veta vilka basstationer de varit uppkopplade mot sedan den aktuella dagen.

Särskilt intressant är rörelsemönstret kvällen natten dagen efter hennes försvinnande. Sedan kan de begära in bilar för dammsugning av baklucka och lysa med UV ljus efter blodspår.

Men det är en resursfråga man kan förstå att ta lagt allt krut på att hitta kroppen och få MGM att falla till föga. Men nu tror jag de måste tänka i nya banor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmongo
Svaren hittar ni i en utav pappans bilar.
Instämmer helt klart med den teorin!
Citera
2019-11-20, 17:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Tror inte att brandplatsen har ngt med försvinnandet att göra.
Jag tror att Vilma dog eller skadades allvarligt i pojkvännens lägenhet. Jag tror också att hon bars ner från tredje våningen i en väntande bil som stod utanför i färdriktningen mot centrum.

Samtidigt har vi ju fallet med Ida i Trollhättan, där dom inblandade försökte förinta spår, men skapade spår med att tända eld på såväl kläder som bil
Allvarligt tror jag inte skadad utan hon togs av daga där på något sätt dock ej planlagt, Tror om så skett att det har att göra med att hon var ute på ngn fest med sina kompisar och MGM var svartsjuk på något som triggade igång han!

Scenario är följande:
Hon kommer hem på morgonen till lgh och MGM konfronterar henne var hon varit så här länge utan hon hört av sig till han, Hon kanske sov hos en kompis på en soffa iom det blev sent och hon ville inte gå hem ensam i mörkret och kände bättre sova över!

Hans svartsjuka har nu stigit över huvudet kan inte smälta hon sovit över hos kompisen och tror hon legat med ngn annan kille istället, Han går på jobbet men han får inte ur bilden som han målat upp i sin skalle hon har sex med ngn annan kille på soffan..

När han kommer hem så flippar han och ska konfrontera hon om det han tror är sant men är bara en fantasi av sin svartsjuka som han har, Hon säger inget hänt sluta vara svartsjuk etc etc så eskalerar det och då händer något som gör att hon faller mot något i lgh eller att han tar strypgrepp på hon och hon dör!

Paniken kommer han har tagit den han älskar av daga han måste ringt någon som kommit för att hjälpa till att röja bort kroppen och städa lägenheten så den ser ut son innan det hela hände, Dem lägger upp på ngt sätt en plan genom elda och random kasta kläder och sätta lögner att leta där eel där medans verkliga platsen där kroppen finns är fortf dold i dunkel!
Citera
2019-11-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrodicken12
Mamma är Li*da A*dersso*

*= n

Det stämmer ej. Luskar man lite på Facebook får man fram vilka föräldrarna är. Varför det skulle vara relevant är dock oklart
Citera
2019-11-20, 17:05
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Men självklart finns det hår kroppsvätskor från henne i lgh, HON BODDE DÄR
Innan du whoco'ar så kan du försöka läsa klart hela inlägget så slipper du göra dig själv till åtlöje;
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Fast det är inte helt lätt att städa bort bevisning i form av blod, hår & kroppsvätskor så jag tror det relativt snart sker ett tekniskt genombrott (om det nu är far & son som ligger bakom försvinnandet) då polisen säkert går igenom alla fordon de gemensamt har haft tillgång till.
....vilket självmål, är du dyslektisk så det bara fungerar (med läsförståelsen för dig) med någon enstaka rad text?

Och det är skillnad på dreggel/slidsekret och hjärnsubstans (tex) så nog kan man hitta bevisning fastän (eventuellt) offer bott i en bostad samt man även ser skillnad på artärt & venöst blod så vad är egentligen ditt problem?
Senast redigerad av SurTrollet 2019-11-20 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in