2019-11-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har din vän tipsat polisen om detta?

Han skulle ringa polisen så fort han kom hem efter uppmaning ifrån mig.
Citera
2019-11-20, 16:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bråk i lägenheten - sen blev det tyst
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/
Det står att de bråkade ofta.

Citat:
En granne till pojkvännen berättar:

– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket.
Citat:
– Jag hörde att det var bråk i lägenheten på kvällen på torsdagen. Jag var på väg att gå dit och säga till men sen blev det tyst.
Citera
2019-11-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag har nog missat något inlägg, men vem är Wilmas riktiga mamma ?

Har inte framkommit, undrar jag också.
Citera
2019-11-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoJaa
Fått fram att en bekant tidigare varit kollega med MGM på en snabbmatsrestaurang i Uddevalla.
MGM verkar inte varit särskilt duktig då han vid flertal tillfällen blivit utskälld.

Min bekanta har även en tanke på att BO möjligen kan ha dumpats av MGM i en hög soppress i anslutning till restaurangen som är svår att se in i och som ligger mot baksidan av huset och därför har begränsad insyn. Detta ska MGM iaf haft kännedom om.

Långsökt kanske men värt att kolla upp för att avskriva. Även omgivningen runt kan va bra att undersöka.

Kartongpress döljer bara liket ett tag tills den töms. Värre är det med soppressar åker rester in där tas mals de till hushållssopor, bränns nu mer allt oftare. Men i en del fall kan de ligga på deponi tillgängligt för kråkor måsar och råttor. Sopanläggningar är absolut ställen där man kan dumpa en kropp. Men polisen är nog medveten om den saken. Sjukhuset borde ha en förbränningsugn för riskavfall undrar hur tillgänglig den är för någon i klanen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Därför kan eldningen vara sidospår,, kanske för att vinna tid, hon kan lika gärna ha förts ut ur landet. Gränskontrollerna är obefintliga i hela Eu, helst åt andra hållet
Rätt intressant teori också du har där kan vara mycket troligt!

Jag tror inte att det är Vilmas kläder som eldats upp, utan möjligenGM’s blodiga kläder
Jag tror att Vilma dog eller skadades allvarligt i pojkvännens lägenhet. Jag tror också att hon bars ner från tredje våningen i en väntande bil som stod utanför i färdriktningen mot centrum.
Vart den bilen sedan tog vägen är ju en fråga värd att ställa.

Samtidigt har vi ju fallet med Ida i Trollhättan, där dom inblandade försökte förinta spår, men skapade spår med att tända eld på såväl kläder som bil.

Möjligheten att det är GMs blodiga kläder som eldats upp är nog rätt stor
Senast redigerad av zebop 2019-11-20 kl. 17:03.
Citera
Bannlyst
En tanke:
Om det är hennes jacka man har hittat, och om någon har dödat henne. Varför lägger den som har dödat henne då hennes jacka på en annan plats än kroppen?
Som ett villospår kanske.

Men är det inte mer sannolikt att hon har tagit av sig jackan själv?
Och varför tar man av sig sin jacka när det är kallt ute?
Kanske för att man är sjuk eller förvirrad. Och i så fall kan det också förklara hennes försvinnande, och också förklara eventuellt bråk med pojkvännen.

Om det är hennes jacka då kan vi nog iallafall utesluta djurattack, för ett djur tar knappast av hennes jacka.
Citera
Medlem
Tur ändå att många Flashbackdetektiver inte jobbar som utredare på riktigt. Varenda utredning skulle sinkas/sänkas av att man fastnade i mer eller mindre fantasirika konspirationsteorier med rasistiska inslag.

Polisen verkar ganska övertygade om att hon blivit mördad, och att den gripne sambon är gärningsmannen. Man får anta att det är på goda grunder. Att han skulle vara en hedersdåre motsägs väl lite av att han verkar vara född i Sverige, ha eget boende, arbete och lever ogift tillsammans med en svensk tjej. Det är inte så det brukar se ut i de typiska hedersbrotten.

Antagligen är det en svartsjuk/kontrollerande snubbe, som vanligt vid kvinnomord, eller så är det är olyckshändelse, typ en knuff och ett olyckligt fall, där gärningsmannen fått panik och försökt gömma kroppen hellre än behöva ta smällen. Det händer ju också titt som tätt.

Tror nog man ska söka sanningen där snarare än i hedersmotiv eller människosmuggling...
Citera
2019-11-20, 16:54
Medlem
welcometorealitys avatar
Spänningen stiger, media tror väl att pojkvännen har dödat Wilma?

Citat:
– Jag hörde att det var bråk i lägenheten på kvällen. Jag var på väg att gå dit och säga till men sen blev det tyst, säger en granne om kvällen Wilma senast sågs.

Samtidigt säger hans pappa att sonen lovat honom att han inte mördat Wilma.
Citera
2019-11-20, 16:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Han var den sista (kända) som såg BO (VÄLDIGT hög procent på att det är samma som gm i mordfall).

I 100% av alla mordfall är det alltid en GM som ser BO sist av alla gissar jag.
Citera
2019-11-20, 16:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Jag tror inte klientelen känner till att den tjärnen existerar. Jag visste själv inte om den på över 30år boende i staden. Snubblade över den när jag var ute och gick i oländig terräng. Kände inte ens till skjutbanan bredvid.

Men om man har gått i gymnasiet i Uddevalla och har skolorienterat i området kanske man känner till hur det ser ut där?

Jobbar MGM i hemvården och har tillgång till ett fordon?
Citera
2019-11-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Något stämmer INTE i detta fall så är det för om hon är tagen av daga i lgh så håller man inte på och klär av BO och sprider och bränner saker till höger och vänster, Det är så mycket tillrätta lagt och förvillar polisen runt om samt att det som var platsen där saker och skor var brända är också ngt som inte faller inom ramen i mord!

En mördare väljer transportera bort en kropp sedan bara dumpa den inte hålla på likt denna MGM hållit på om det nu ens är han som utför detta dåd, Det känns så jäkla skumt rakt igenom hela detta försvinnande rakt igenom gäller bara hitta Wilma om så hon är död för få svar på alla frågor man nu kan få!
Skulle säga tvärtom att det är ett glasklart fall. Svartsjuka män kan bli våldsamma och tappa den vanliga kontrollen som de har i vanliga fall. Det hördes högljudda bråk ifrån pojkvännens lägenhet som plötsligt tystnade. Han har slagit ihjäl henne eller strypt henne där i lägenheten. Forslat bort henne. Efteråt har han kommit på att ytterkläderna inte kan vara kvar i lägenheten så då har han kört iväg med dem i efterhand och bränt upp dem. Frågan är som sagt var han dumpat henne.
Citera
2019-11-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte alls konstigt att polisen gör nya besök i MGM bostad. Man kan ha fått provsvar från forensiska som talar i en viss riktning, då gör man nya undersökningar för att hitta bevis som stödjer en tes.

Det kan finnas behov av att verifiera något med anledning av MGM utsagor i förhör.

För att nämna något.

Jo, MGM har bevisligen varit tyken, svartsjuk, gjort sig oanträffbar, och det har enligt vittnesmål bråkats i lägenheten vid en central tidpunkt.

Negativa omständigheter i kontexten.
Ja, men beteendet har kommit den sista veckan och det som en chock för alla som har varit nära honom. Mer ett beteende att han är deppig än att han skulle har mördat någon och försöka komma undan med det. Det var ju pga hans beteende familjen kontaktade polisen och han känner ju dem.

Och polisen hittar inget lik. Han borde vara knäckt eller försagt sig vid det här laget och liket skulle hittats. Arrestmiljön är inget som styrker en som person direkt. Inte heller förhören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in