2019-11-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
Vad händer om kroppen inte hittas?

Hittar dom andra bevis, vittnesmål etc. Kan dom fortfarande döma honom. Men de e alltid bra med en kropp, då e ju ett livstidsstraff också möjligt
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
EN TANKE OCH INTE FAKTA!!!
Kan det vara så att MGM telefon har pejlats runt Ljungskile och därför har sökningarna koncentrerats dit. Inget har hittats i MGM lägenhet och därför har misstankarna mot honom försvagats och således också Ljungskilespåret??
Citera
Medlem
Titianas avatar
Skrik och bråk och dunsar i 20 min i torsdags, enligt grannen, och sen har det varit tyst.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756

BO troligen dödad i lägenheten.?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Varför i helvete får inte polisen ljuga eller vilseleda för att pressa en (sannolikt) misstänkt? För att det är "fult att ljuga"? Svennetrams.

Försvårar utredning möjligtvis.

En oskyldig faller dock inte för lögner eftersom en oskyldig vet att det är lögner och därför inte kan fällas för det. Inget erkännande görs inför falska uppgifter om man är oskyldig så vad är problemet?

Det är inte tortyr vi pratar om.

Sänker det trovärdigheten för polisen om den misstänkte är oskyldig? Absolut, men å andra sidan behöver inte polisen vilseleda om de inte har starka indicier på att den misstänkta faktiskt är skyldig.

Polisen säger att ett vittne sett mig på platsen igår runt klockan 17. Nej säger jag, det är omöjligt eftersom jag jobbade då.

Polisen säger att man kunnat knyta mig tekniskt till platsen. Jaså, hur fan då? Berätta mer.

Inte erkänner man om man vet att det är falskt.

Finns flera exempel på styckmördare som gått fria från mord för att man inte kunnat styrka 100 % att aset som styckade offret också tog personen av daga, men likt väl vet alla att samma GM gjort det. Han erkände styckning men inte mord så mord kan vi inte döma han för. Allvarligt.

Peter Madsen försökte sig på det men danskarna gav sig inte. I Sverige hade han kanske lyckats bättre vid olyckliga omständigheter.
Senast redigerad av -DaRude- 2019-11-20 kl. 15:26.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Grannen har hört skik och bråk

Helt uppenbart, MGM hade ihjäl henne då, naivt att tro annat.
Citera
2019-11-20, 15:24
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoJaa
Ljungskile finns ingen känd anknytning till, utan det är uppgifter som framkommit i utredningen som gjort att man fokuserat sökinsats hit.

I Uddevalla gick Wilma i skolan och var sambo iaf delvis med MGM
Lysekil är vart hon är mental skriven på för en intressant sak mitt i det hela det är jäkligt nära till Lysekil från just Uddevalla, Säg att hon lever nu leker vi med tanken så ingen omöjlighet att hon tagit sig dit haft ngn hjälp att bränna sina kläder etc etc dock ej TROLIGT men fullt möjligt så kunde detta scenario vara fullt möjligt!

Iom det KAN även styvmamman vara den som skyddar hon om detta scenario skulle vara fullt möjligt dock låga odds på att det kan vara, mer troligt kroppen finns någonstans i närheten av ngn av punkterna polisen haft tekniker på!
Citera
2019-11-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hittar dom andra bevis, vittnesmål etc. Kan dom fortfarande döma honom. Men de e alltid bra med en kropp, då e ju ett livstidsstraff också möjligt

Yes, så länge det finns tillräckliga bevis för att hon de facto avlidit finns möjligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om han nu inte har körkort eller tillgång till bil/fixat nån som kört honom (de tror inte jag på)
Kan han möjligtvis ha ett källarförråd?

Tänker lite på Therese Palmqvist där polisen tabbade sig rejält och fokuserade på övervåningen

Eller Jenz Jansson, där han låg i källarförrådet en bra tid.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Citat:
En granne till den man som nu sitter anhållen, skäligen misstänkt för mord, berättar för P4 Väst att han i torsdags förra veckan hörde bråk och upprörda röster från den misstänktes lägenhet.
– Det var skrik och bråk i lägenheten. Det lät som om de slängde något i golvet flera gånger och kastade grejer men efter en kvart, tjugo minuter blev det helt tyst och jag har inte hört någonting sedan dess, säger grannen.
Bråket ska ha ägt rum samma kväll som Wilma Andersson försvann. Polisen har under dagen gjort ännu en husrannsakan i den misstänkte mannens lägenhet. Han nekar till brott.
lägger till lite text
Citera
Medlem
Citat:

Där dog hon ja med största sannolikhet när de tystnade, sen ska han forsla ut med henne ur lägenheten också
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2019-11-20 kl. 15:29.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Fler här tråden som har reagerat över hur hon uttrycker sig
antingen menar hon att barn inte får komma hem och lukta eller vara lik eller så är hon involverad på något vis
tredje alternativet är att hon enbart är dum i huvudet och inte kan uttrycka sig och inte förstår hur folk tolkar hennes ord om att hon inte vill att styvdottern ska ligga och ruttna
Var finns hennes biologiska mamma och pappa?
Citera
Medlem
Citat:

Efter bråket blev det tyst. Hörde duns. Samma kväll hon försvann. Case solved han mörda henne. Men vart är kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in