2019-11-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurstud13
Av hennes uppträdande hittills har jag fått riktiga Johanna Möller-vibbar, så är inne på samma spår som du. Jag har inte sett detta. Är inlägget borttaget? Kan du dela print om du hittar?

Det fanns där igår men inte idag, därför jag reagerade. Lade tyvärr inte märke till om det var något hon sålde eller skulle köpa dock.
Citera
2019-11-20, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
Vad tror du om misstankarna som nu riktas mot din son?
– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar.
.

Haha, ja vittnesmål från GM familj och vänner ser alltid ut på samma sätt;
"Världens underbaraste", "Han är helt oskyldig", "Han kan inte ens slå ihjäl en fluga"....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13579111317
Det är en märklig formulering, och antyder, precis som du påpekar, ett avståndstagande. Allt vi skriver och säger förmedlar våra känslor och tankar, det gäller även skriftlig kommunikation. Titta här hur man kan analysera uttalanden.

Det naturliga vore att skriva "Hjälp oss hitta vår dotter. Snälla dela". Att referera till "mina barns storasyster" antyder att hon inte känner WA som sin dotter och gärna vill markera detta (även om det är omedvetet). Det kortfattade "Dela" känns som en pliktskyldig uppmaning och inte som att hon är särskilt angelägen om att sprida meddelandet.

Mitt tips är att styvmamman känner sig om inte annat moraliskt medskyldig till försvinnandet - avståndstagandet är ett sätt att skydda sig själv.
Nej, verkligen inte. Det kan vara av respekt till den biologiska mamman. Det kan vara av respekt till BO, de hade kanske helt enkelt inte så bra relation? Hade hon skrivit "vår dotter" hade hon nog även klandrats för det av folk.
Citera
Medlem
Möjligtvis ville de kolla av området bakom laxbutiken, just av den anledningen att det är ett samlingsställe/rastplats för lastbilschaffisar och annan yrkestrafik. Det är ju inte omöjligt att polisen följer upp olika scenarior, där ett kan vara just att hon blivit upplockad av exempelvis en lastbil. Att detta kanske kan vara ett scenario kan tyda på att MGM blånekar och dragit någon historia om att W skulle gett sig av ensam efter deras tjafs.

Jag spekulerar vilt här naturligtvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Fast hennes föräldrar bor i Lysekil, inte i Ljungskile

Man va f... nu blandade jag ihop det igen! My bad.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Självmord är inte tänkbart alls med tanke på hur kläder & skor sprits ut på olika ställen, Mord är mer troligt i sådana fall än självmord & olycka!

Ingenting har framkommit från säker källa som säger att det är Ws kläder och skor som har hittats. Det har blivit trådsanningar än så länge.
Jag har varit med MP och sökt i en stad (inte detta ärende) och vi hittade förvånansvärt många skor och kläder som inte hade någon koppling till den försvunna. Jag har även hittat skor mitt ute i skogen. Folk slänger ta mig tusan saker överallt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I Sverige?

För att det inte skall bli missförstånd...……..

Får Polisen Ljuga när dom håller förhör ??

Det raka och enkla svaret på frågan är NEJ!

Av 23 kap 12 § RB framgår tydligt att det finns ett förbud mot att medvetet använda sig av oriktiga uppgifter vid polisförhör

I rättegångsbalken – vilket är den lag som på ett övergripande plan reglerar hur polisförhör med en misstänkt person ska gå till – anges uttryckligen att polisen inte får använda medvetet oriktiga uppgifter (vilket att ljuga kan sägas innebära) i syfte att exempelvis få en misstänkt person att erkänna ett brott eller liknande.

För det fall att det i efterhand framkommer att polisen har agerat på ett sådant sätt i ett polisförhör med en misstänkt och på så vis förmått en misstänkt att lämna vissa uppgifter eller berätta på ett visst sätt som ett direkt resultat av att polisen ljugit i ett polisförhör blir värdet (det så kallade bevisvärdet) av dessa uppgifter som lämnats i ett polisförhör av den misstänkte mycket lågt eller till och med obefintligt.

Att konstatera att en polis ljugit i ett polisförhör låter sig oftast bedömas först efter att polisen har färdigställt sin utredning (förundersökningen). Om detta har skett bör detta påtalas inom ramen för en erinran och även, om ärendet går vidare till en rättegång, påtalas i domstolen under rättegången.

Avslutningsvis ska framhållas att erfarenhetsmässigt är det mycket ovanligt att svensk polis medvetet lämnar felaktiga uppgifter under polisförhör med misstänkta i Sverige.

https://lexiqon.se/far-polisen-ljuga-for-den-misstankte-i-ett-polisforhor/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Hattandet fram och tillbaka tyder väl på att gärningsmannen försöker förvilla polisen och vinna tid, kan jag tycka. Kanske har han dumpat kroppen i havet och vet att den kan försvinna långt bort och aldrig hittas igen för varje timme den ligger där. Finns ju flera fall de senaste decennierna med folk som försvunnit på västkusten och där kropparna aldrig hittats, tyvärr.

Nä, snarare att folk har ringt med uppgifter om brandsläckare, att dom kanske sett wilma, och tanten med hunden
Citera
2019-11-20, 15:21
Medlem
Vad händer om kroppen inte hittas?
Citera
Medlem
Titianas avatar
Grannen har hört skik och bråk
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Underbart o veta, kolla du runt så länge du orkar o har tid. Polisen snackade ju om att dom ska söka av ett tredje område eventuellt under dagen. Hade vart intressant och veta vart de är

Jag har ju lyft sjöarna kring Ljungskile som intressanta, drunknar i bruset om Laxbutiken och vilda spekulationer.

Vad konkret gör Laxbutiken intressant mer än att de antagligen har god och dyr mat där?

Sjöarna är långt mer intressanta då det finns konkreta vittnesmål om rörelser nattetid som var uppseendeväckande.
Citera
2019-11-20, 15:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumfidusen71
Som bilogisk mor och även styvmor har jag svårt att se att man kan kommentera på det viset. Även om man inte har en nära relation med sitt styvbarn är den formuleringen "ligga och ruttna" fullkomligt bisarr.

Nu svävar mina tankar i väg i spekulationer men Styvmamman kanske hade en relation med MGM eller någon av hans kompisar och Wilma kommit på det och blivit "obekväm"?
Fler här tråden som har reagerat över hur hon uttrycker sig
antingen menar hon att barn inte får komma hem och lukta eller vara lik eller så är hon involverad på något vis
tredje alternativet är att hon enbart är dum i huvudet och inte kan uttrycka sig och inte förstår hur folk tolkar hennes ord om att hon inte vill att styvdottern ska ligga och ruttna
Citera
2019-11-20, 15:23
Medlem
- Paret grälar
- MGM vägrar svara på BO:s familjs kontaktförsök
- MGM vägrar öppna dörren för BO:s pappa
- MGM vägrar prata utan advokat
- MGM säger till sin pappa "Jag lovar jag har inte gjort något".
- MGM granne hör tunga steg just den natten
- MGM vägrade anmäla henne försvunnen
- MGM:s granne har hört skrik och bråkl

Lägg där till att typ 95% av kvinnor som mördas mördas av sin partner.

Ska bli kul att läsa i FUP om denne blattes hjärndöda bortförklaringar.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-11-20 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in