2019-11-20, 14:08
Medlem
Jag är inte en av dem som har en teori om att styvmamman är inblandad även om hon betett sig lite märkligt MEN jag undrar om någon såg samma bild som jag gjorde igår på dagen då allting började rullas upp och de första länkarna till anhörigas fb lades upp. Det var en bild från en köp och sälj sida på en mycket stor kätting/kedja eller liknande som hon hade på sin sida/delat. Lade tyvärr inte märke till om detta var något hon sålt eller bara delat.
Hittar inte den bilden nu.
Kan ju ha sina naturliga förklaringar eftersom de verkar ha en gård med hästar men tanken slog mig nyss
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Glöm styckning. Det är mycket ovanligt

Jag tycker inte man ska utesluta styckning än. Vem hade trott att Vatchareeya blivit styckad t.ex?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Är inte pluskund, men när man går in på artikeln syns endast den delade efterlysningen, med en pil mot texten "hör av er till mig eller polisen", men det är det ju systern som skrivit.

Det där var bara skrammel från media som ville ha uppmärksamhet. Det s k "kusliga" inlägget var ingenting annat än att pojkvännen delat systerns inlägg på sin egen timeline.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är inte det där med eld en trådsanning och inget annat? Finns ingen källa som uppgivit att någon brand eller eld skulle ha varit inblandad. Tvärtom så har styvmamman skrivit att de hittat hennes skor, hade de varit delvis brända hade hon nog skrivit det.

Men god morgon sleepwalker!
Ha lite koll på nyheter innan du börjar avfärda uttalanden som trådsanningar?!
I bland annat expressen ses tex annat bild på tekniker som plockar delar av brända föremål samt även uttalande från polis ang just det.

https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-soker-med-hundar-i-omradet-dar-jacka-hittades/

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/
Citera
2019-11-20, 14:09
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Är inte det där med eld en trådsanning och inget annat? Finns ingen källa som uppgivit att någon brand eller eld skulle ha varit inblandad. Tvärtom så har styvmamman skrivit att de hittat hennes skor, hade de varit delvis brända hade hon nog skrivit det.
Jo polisen sa att skorna var okändbara, det vara bara gummimassa kvar av skorna. Bilden på kriminaltekniker som står vid en ask pöl går att se på dom flesta nyhetstidningarna. Det är knte vara en trådsanning utan fakta. Ska leta reda på några källor
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Så kan det vara, jag läste det bara här.
Citera
Medlem
Hur svårt ska det vara att knäcka pojkvännen?
Pojkvännen verkar inte ha några nerver av stål.
Räcker med att titta på han. Så allt tror jag hänger på hur länge polisen ska dalt och vara snälla mot MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Gå tillbaka till dig själv, antar att du aldrig mördat någon. De är första gången helt enkelt.
Sen om de sker som en olycka eller i affekt på grund av svartsjuka. Va hade du gjort?

De e jävligt svårt att säga o föreställa sig, men tänk tanken, du har precis haft ihjäl en flickvän, hon ligger död på golvet mitt framför dig.

Jag vet vad jag hade gjort, men jag håller på den planen utifall jag faktiskt skulle mörda någon i framtiden Förutsatt att jag hade sinnesnärvaro till det i stunden. Det där är nog lite olika. Man kan också ha nerver av stål som Billys pizza hade när han fimpade stackars Tova.
Citera
Medlem
Citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70oXaB/nu-inleds-nya-sokningar-efter-wilma-andersson

– Det är svårt att säga, vi håller på och värderar det. Vi hittade en del saker där som vi håller på och värderar, säger Sten-Rune Timmersjö.
Bland fynden fanns ett par brända skor. Det är dock fortfarande högst oklart om skorna har något med det misstänkta mordet att göra.
– Jag har svårt att se att det ens är ett par skor. Det går inte att värdera om det tillhör Wilma eller inte för det är bara två sönderbrända gummiklumpar.

Man hittade även ett par brända läsglasögon. Så nej, inte nån trådsanning.
Citera
2019-11-20, 14:10
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Men god morgon sleepwalker!
Ha lite koll på nyheter innan du börjar avfärda uttalanden som trådsanningar?!
I bland annat expressen ses bland annat bild på tekniker som plockar delar av brända föremål samt även citerat uttalande från polis ang just det.

https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-soker-med-hundar-i-omradet-dar-jacka-hittades/

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/
+ att Polisen sa att skorna såg knappt ut som skor, bara gummibitar kvar.
Citera
2019-11-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
HYPOTES! Styvmamman har haft en affär men pojkvännen och sitter nu rejält fast i skiten. Pojkvännen ber om hjälp att flytta liket och naturligtvis en fin förklaring till att hon dog men han är rädd för misstankar bla bla bla. Hon hjälper till att frakta kroppen och att "fin förklara" honom. Kolla hennes bil noggrant.
En hypotes bättre än många andra som dykt upp här i tråden. Däremot skulle jag snarare tro att det är hans pappa som hjälpt till, OM det nu är så att någon hjälpt honom. Tilläggas bör att det fortfarande inte är säkert att det är mgm som är skyldig, men vääääldigt mycket tyder på det i nuläget förstås.
Citera
2019-11-20, 14:11
Medlem
Polis började nyss spärra av inne vid Laxbutiken utanför Ljungskile. Ligger precis vid havet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in