2019-11-20, 13:49
Medlem
Bluebeast72s avatar
Känns jävligt fel att inte polisen har dykare på plats..DRÖNARE? HALLÅ?

Hon ligger antagligen inte på ytan. Seriöst, varför sätter man inte in dykare, såg ju nu på live att reportern stod själv typ vid sjön..ARRRGH
Citera
2019-11-20, 13:50
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Tycker inte du som jag då att det antyder att hon lämnat pojkvännen i livet och istället åkt/liftat till Ljungskile. Frågan är vad hon hade för anknytning till Ljungskile. Kan hon möjligen ha varit deprimerad efter "tjafset" med pojkvännen och velat ta sig till en plats där hon känslomässigt antingen kände sig trygg eller där hon själv ville avsluta sitt liv.
Självmord kan du glömma då skulle hon hittats redan av någon person, Detta är något helt annat mord ligger nära tillhands i detta försvinnande nu mera!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vi pratar om en ung kille. Tror inte han har nerverna under kontroll i första skedet.
Full metall panik 100 %

Jag tror det unga paret bråkat och han har strypt henne. Hemma i bostad eller i bil.
Tror inte dom hittar något blodspår.

Han får panik och börjar handla irrationellt. Göra sig av med kroppen, elda tillhörigheter mm

Sedan bekänner han för sin pappa vad som skett och pappan tar över kommandot då sonen
inte kan tänka klart. Dom kommer överens om en historia, ev flyttar kroppen om det inte redan skett
och städar bort eventuella spår som kan finnas.

Där står vi nu.

Det jag inte förstår eller undrar hur far och son resonerat;
Flykt !
Dom måste ha vetat att han kommer att häktas, ev under låååång tid. Tror pappan att han kommer
klara pressen ? Jag tvivlar.
Dom verkar ju haft gott om tid på sig innan polisen kom. Hade kunnat ta bilen till Danmark/tyskland
och sedan vidare till lämpligt land ( om kurder så förmodligen Irak/Iran/Turkiet )
och där sitta av preskriptionstiden. Då hade han garanterat klarat sig. Nu ? Nej jag tror han
får ett bryt efter ett tag.
Låter som ett tänkbart scenario. Tror också att han bryter ihop då han inte verkar vara livsstilskriminell eller särskillt van vid att sitta häktad eller pressas i förhör som tex vissa gängkriminella som sitter häktade 6 månader och säger "ingen kommentar" på varenda fråga i varje jävla förhör. Nej om denna grabben är skyldig så knäcker länsman nog honom ganska snabbt, tror inte han klarar mer än ett par dagar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nä, det är ju faktiskt sant.
500 pers + Lik-hundar + Andra hundar och ingen hittar henne.
Fan, det kanske är en smart liten rackare som sitter anhållen.
I teorin kan han ha kört henne till Sthlm och dumpat henne i Klara sjö, Mälaren, Värtahamnen eller var som helst. Det handlar om att leta på rätt ställe. Han lyckades ju inte ens elda ordentligt.
Citera
2019-11-20, 13:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Ni som följer det här noggrant, har polisen sagt varför de tror att hon är död, att hon är mördad? Utan ett kropp kan de ju inte vet det. Har de hittat blod eller något? Eller ett vapen? Eller något vittnesmål som säger att hon mördats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TV4 sänder direkt. Om en stund med GW.

Säkert ett jävla klipp på max 10 min
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Känns jävligt fel att inte polisen har dykare på plats..DRÖNARE? HALLÅ?

Hon ligger antagligen inte på ytan. Seriöst, varför sätter man inte in dykare, såg ju nu på live att reportern stod själv typ vid sjön..ARRRGH
Varför tror du polisen är där med drönare först???
Dem kollar av ytan från luften man har delvis god koll efter strandkanterna från luften, Hon ligger INTE långt från land om kroppen nu är i vattnet!
Citera
2019-11-20, 13:52
Medlem
Citat:
Tycker inte du som jag då att det antyder att hon lämnat pojkvännen i livet och istället åkt/liftat till Ljungskile. Frågan är vad hon hade för anknytning till Ljungskile. Kan hon möjligen ha varit deprimerad efter "tjafset" med pojkvännen och velat ta sig till en plats där hon känslomässigt antingen kände sig trygg eller där hon själv ville avsluta sitt liv.

Det är en teori, absolut. Men då ska hon först, innan självmordet, gått runt och spritt jacka, glasögon & skor runt omkring sig. Kanske till och med eldat lite på dessa saker, innan hon sedan smyger ut och gömmer sig (sjukt bra dessutom) för att ta sig själv av daga.
Citera
2019-11-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I teorin kan han ha kört henne till Sthlm och dumpat henne i Klara sjö, Mälaren, Värtahamnen eller var som helst. Det handlar om att leta på rätt ställe. Han lyckades ju inte ens elda ordentligt.

Kolla hyrbilar. Kolla kompisars bilar. Blod måste finnas.
Citera
2019-11-20, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Kom ihåg att vi har att göra med en afghan så skulle inte tro att det hela är så genomtänkt!

Dom har ju inte hittat henne ännu, så jävla korkad är han inte.
Än håller han polisen på avstånd.
Smart kille.
Citera
2019-11-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjoeRoevarn
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-2/

” Kvinnan uppmanar alla som har möjlighet att söka, att göra det. Hundar har under dagen varit hos familjen och fått Wilmas kläder för att kunna spåra.

– Jag vet ju inte ens om hon är kvar i Uddevallaområdet. Jag vill inte att hon ska ligga i något skjul och ruttna någonstans. Jag vill hitta henne. Leta överallt!”

Vet att hon nämnts tidigare men fan styvmorsan ger ju en ruggigt skumma vibbar. Vem formulerar sig som hon gör liksom? ”Ligga och ruttna i något skjul” osv. Känns som att hon tar mycket plats i media och manar på folk att leta etc. Känns som sagt skumt. Sen att MGM var dryg mot farsan med gör ju att man tror än mer att styvmorsan och MGM skulle kunna ha något för sig så att säga.

Reagerade även jag som dig på just den meningen ”ligga och ruttna i något skjul”.
Kanske en mening man kan uttrycka i chock eller panik, men det känns som ett väldigt konstig uttalande.

Är denne styvmamma en snygg kvinna för sin ålder (och vad har hon för ålder?) eller varför tänker många att ung MGM skulle ha haft en attraktion/ relation till henne?
Har ej fb så jag kan ej se hennes inlägg/profil som många av antaganden verkar baseras på.
Citera
2019-11-20, 13:54
Medlem
Citat:

mord säger polisen mord din dumma jävel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in