2019-11-20, 01:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Trots att Tottenham har blivit bättre under Pochettino så har man inte vunnit någon titel med honom.
.
Inte denna igen. Vilka titlar skulle han ha vunnit. Han har av dem 6 största lagen i england haft SÄMST förutsättningar. Lägst lönebudget. Lägst värvningsbudget. Ett uselt arenabygge som blev dyrare och klart senare än vad det skulle. 0 backning från snåljåpen levy. Samtidigt som klopp och pep fått allt dem pekat på. United spenderar miljard efter miljard. Arsenal och chelsea har spenderat mycket också. Trots det har spurs varit en garant för topp 4 samtidigt som arsenal, united och chelsea missat CL. Man har lyckats placera sig framför både man city och liverpool under samma period. En Champions league final från ingenstans. Många verkar glömma vart spurs var innan poch. Då var inte ens garanterad champions league. Var väl bara någon enstaka säsong under arry houdini som man var där. Poch har överpresterat med spurs under flera säsonger och garanterat dem champions league fotboll. Visst denna säsong har man underpresterat hittills men inte värt att sparkas över så här pass tidigt.

Värsta vore om man plockar in mourinho. Dels för att jag inte orkar med en till mourinho circus. Jag orkar inte med hans vidriga självgoda ego. Hans trista jävla fotboll. Men mest av allt orkar jag inte med alla spurs hycklare som verkar gilla iden med poch. United all over again. Supportrar som kastat skit, med all rätta mot honom under hans tid i chelsea och sagt att dem aldrig skulle vilja ha hans ego och trista fotboll i klubben men nu helt plötsligt sänker sig till hans nivå.

Men allt verkar peka på att han tar över. Vem annars liksom. Får se hur kul han tycker det är att jobba under en snåljåp och inte få allt han pekar på och vilka framgångar han har där.
Citera
2019-11-20, 06:28
Avslutad
Ge mig Pocchettino till United! Solskjaer som Assisterande
Citera
2019-11-20, 07:17
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Inte denna igen. Vilka titlar skulle han ha vunnit. Han har av dem 6 största lagen i england haft SÄMST förutsättningar. Lägst lönebudget. Lägst värvningsbudget. Ett uselt arenabygge som blev dyrare och klart senare än vad det skulle. 0 backning från snåljåpen levy. Samtidigt som klopp och pep fått allt dem pekat på. United spenderar miljard efter miljard. Arsenal och chelsea har spenderat mycket också. Trots det har spurs varit en garant för topp 4 samtidigt som arsenal, united och chelsea missat CL. Man har lyckats placera sig framför både man city och liverpool under samma period. En Champions league final från ingenstans. Många verkar glömma vart spurs var innan poch. Då var inte ens garanterad champions league. Var väl bara någon enstaka säsong under arry houdini som man var där. Poch har överpresterat med spurs under flera säsonger och garanterat dem champions league fotboll. Visst denna säsong har man underpresterat hittills men inte värt att sparkas över så här pass tidigt.

Värsta vore om man plockar in mourinho. Dels för att jag inte orkar med en till mourinho circus. Jag orkar inte med hans vidriga självgoda ego. Hans trista jävla fotboll. Men mest av allt orkar jag inte med alla spurs hycklare som verkar gilla iden med poch. United all over again. Supportrar som kastat skit, med all rätta mot honom under hans tid i chelsea och sagt att dem aldrig skulle vilja ha hans ego och trista fotboll i klubben men nu helt plötsligt sänker sig till hans nivå.

Men allt verkar peka på att han tar över. Vem annars liksom. Får se hur kul han tycker det är att jobba under en snåljåp och inte få allt han pekar på och vilka framgångar han har där.
Tittar man på de åren som Pochettino har varit tränare så har United, Chelsea och Arsenal alla vunnit en titel i en cup. Samtidigt som Leicester har vunnit ligan.
Citera
2019-11-20, 07:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Vet inte riktigt vad jag tycker om Mourinho om det nu blir honom som det verkas ryktas om. Han är ju en beprövad vinnare och det är något Tottenham saknar. Han är även en betydligt bättre taktiker än Pochettino. Är inte helt emot ett tvåårskontrakt för honom om jag ska vara ärlig.

Jag gillar Mourinho i PL. Han är en krydda, underhållningsvärde. Förstå mig rätt, jag fullkomligt avskyr karln och hans alternativa verklighetsuppfattning där det aldrig är hans fel - men han är en stark färgklick.

Vad gäller det fotbollsmässiga tror jag inte alls på Mourinho i Tottenham. Mourinho vill ha en Porsche med alla tillbehör för att sen använda den som en Volvo 240. Dvs, köpa svindyra världsspelare och sen spela riskminimerande och destruktivt. Han har inte en anfallsidé i sitt huvud, allt handlar om att hålla nollan och hoppas på individuell briljans från enskilda spelare trots den tvångströja Mou placerar på dem. Han är taktiskt utdaterad, en dinosaurie. Kolla Pep och Klopp, allt handlar om att vinna boll och vad man gör med den när man har den.

Mou kommer om han blir Spurs få lite styr på defensiven, förbättra tabell-läget. Eller snarare normalisera det - spelarna kommer prestera bättre nu oavsett vem som kommer in under en period, likt United när de sparkade Mourinho. Och spelarmässigt är Spurs för bra för att ligga där de ligger.

På sikt kommer Mou ruttna på att han inte får köpa allt han vill ha, använda presskonferenserna för att skylla ifrån sig och alla resultat som går emot är inte hans fel. Sen lämnar han ett brinnande hus bakom sig, som vanligt.

Jag hade gärna sett Mou i Wolves. Underdog och får frihet att spela hur destruktivt och reaktivt han vill. Hade kunnat störa topplagen. I Spurs tror jag det blir tillfälligt bättre, sen åt helvete. Ur Liverpool-perspektiv positivt dock? Spurs tillbaka i racet om Everton Cup inom 2-3 år, en konkurrent mindre?

-------------------------------

Poch kommer vara högvilt på manager-marknaden när han fått sig en lång semester. Real? United? PSG? Lite Klopp i Dortmund över hans exit - gjort ett kanonjobb, höjt sina aktier enormt, men nått vägs ände med den klubb han är i. Lite som supermodellen som dumpas av sin B-skådis till pojkvän, friarna kommer stå i rad när han kommer ut på marknaden igen.

Nu är Klopps exit minst 18 månader bort så tajmingen är dålig, men ska man tänka framtid hade jag gärna sett Poch i Liverpool den dag Klopp tackar för sig. Men den diskussionen är många år bort, Poch lär knappast vara arbetslös så länge.
Citera
2019-11-20, 09:14
Medlem
Pochettino tycker inte jag var någon märkvärdig coach. Han har ingen specialkompetens åt något håll egentligen, utan spelar en offensiv fotboll generellt. Han har inte Mourinhos defensiva ådra och har aldrig varit lika offensivt skicklig som Guardiola eller Klopp.

Mourinho till Tottenham är kul för Premier League och kommer ge laget (tillfälligt) ny energi, men sen tror jag man är tillbaka i det gamla vanliga, smått infekterade, Mourinho-bygget igen. Jag kan ha fel förstås. Han kanske har blickat inåt det senaste halvåret och förstått missarna han begick i United. Kan vara en helt annan coach vi får se ta över Tottenham, men jag tvivlar. Han gillar att storhandla och Tottenham är inte direkt kända för att spendera på marknaden.

Dock kan jag tycka att Spurs borde ha tagit en chansning istället med t.ex. Erik ten Hag.
Över huvud taget är det ingen hit att byta manager mitt i säsongen, det blir bara ogenomtänkt.
City och Liverpool hade en genomtänkt strategi när Pep och Jurgen tog över sina respektive klubbar. Det blev annonserat på vårkanten, klubbarna fick i lugn och ro sätta upp tydliga ramverk och det har gått spikrakt uppåt för båda klubbarna sen dess.

Detta kanske innebär en 3-4:e plats för Tottenham de kommande åren men det kommer fortsätta stå mellan City och Liverpool i en överskådlig framtid.
Citera
2019-11-20, 10:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
...
Över huvud taget är det ingen hit att byta manager mitt i säsongen, det blir bara ogenomtänkt.
City och Liverpool hade en genomtänkt strategi när Pep och Jurgen tog över sina respektive klubbar. Det blev annonserat på vårkanten, klubbarna fick i lugn och ro sätta upp tydliga ramverk och det har gått spikrakt uppåt för båda klubbarna sen dess.

Ehm. Klopp anställdes 8e oktober 2015, efter att Rodgers fått spendera typ 70 mille på Benteke, Ings och Clyne. Mycket på den tiden. Han hade förvisso också tagit in Firmino och Gomez, så not all bad. Å andra sidan bråkar ju Liverpool och Rodgers om historieskrivningen, alla vill ta cred för de lyckade värvningarna och ingen vill ta ansvar för flopparna.

Liverpool var vid en crossroads vid slutet på säsongen 2014/15 och gav Rodgers mer tid, vilket var fel beslut i backspegeln. Säsongen 15/16 vaskades som en konsekvens av det, men det blev ändå bra till sist. Klopp hade inte kommit i juni 2015 när han precis lämnat Dortmund.
Citera
2019-11-20, 10:46
Avslutad
Mourinho måste ju ha blivit lovad att värva ex antal spelare annars hade han knappast hoppat på det här jobbet. Vilka spelare tror vi ansluter till Tottenham i januari? Ruiz? Han är väldigt het på marknaden.
Citera
2019-11-20, 10:53
Medlem
Mou klar som coach för Spurs....

https://www.skysports.com/football/news/11675/11865330/jose-mourinho-appointed-tottenham-head-coach

Snälla snälla Ed, plocka in Poch till United på en gång och sätt Ole som assisterande, Det hade vart en ultimat lösning.
Senast redigerad av Alannon 2019-11-20 kl. 10:55.
Citera
2019-11-20, 11:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Tittar man på de åren som Pochettino har varit tränare så har United, Chelsea och Arsenal alla vunnit en titel i en cup. Samtidigt som Leicester har vunnit ligan.
Jo men då missar du poängen. United arsenal och chelsea har alla spenderat och satsat för att vinna. Vilket spurs aldrig gjort. Hela pochs tid i klubben har man varit det lag med sämst förutsättningar. Trots detta har man slutat för united i tabellen alla säsongen utom en (tror jag) hälften gentemot chelsea. Sen har man tre raka säsonger nu före arsenal väl. Ett lag man typ aldrig kom före innan pochettino kom till klubben. Han har garanterat klubben CL fotboll. Något man knappt fick veta av innan han kom. Han har konstant överpresterat.

Det hade varit en sak om tottenham som klubb under den tiden gjort en historisk satsning, blivit köpt av någon rik shejk eller liknande. Men nu är det inte så utan snarare har man trots levys snålande lyckats etablera sig bland dem stora.

Leicester var en one-of. Ett mirakel. Något som händer en gång var 100 år typ. Knappast värt att jämföra med.
Citera
2019-11-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

https://www.skysports.com/football/news/11675/11865330/jose-mourinho-appointed-tottenham-head-coach

Snälla snälla Ed, plocka in Poch till United på en gång och sätt Ole som assisterande, Det hade vart en ultimat lösning.

Pochettino kan mycket väl gå till United. Bayern München tror jag också är möjligt. Kan också tänka mig att han tar ledigt säsongen ut och avvaktar ett erbjudande till nästa säsong börjar.
OGS som assisterande tror jag däremot är ett önsketänkande. Pochettino vill nog ha med sig sin egen stab.
Citera
2019-11-20, 11:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Fyfan alltså. Nu måste man stå ut med det narcissistiska rövhålet igen. Säger lite om premier league och england att han trots alla sina misslyckande fortfarande har det höga ryktet han har i landet. Alla andra klubbar och ligor har distanserat sig från honom.

Men värst av allt är alla tottenham fans som nu ska hylla och älska den mannen dem under flera år hata och aldrig velat se i sitt spurs. Man har suttit och moraliserat över hur tottenham som klubb aldrig skulle kunna tillåta ett rövhål som mourinho där utan det är bara själlösa ryssarna i chelsea. Hycklare i nivå med united.

Håller förövrigt med om det sista. Poch är klockrent för united just nu. Han är erkänt duktig med unga, egna och brittiska spelare. Står för en positiv fotboll. Exakt den satsningen som nu united gjorde med solskjaer som dock var fel man för det. Jämför med exempelvis allegri, som visserligen är en bättre tränare men med honom måste united börja om från noll och värva tyngre och mer etablerat igen då allegri aldrig jobbat med yngre spelare. Iallafall inte framgångsrikt.

Helt klart är i vart fall att pochettino inte kommer sakna erbjudanden. PSG om tuchel misslyckas. Real madrid om zidane och perez inte kommer överens. Tror inte barca med tanke på hans espanyol bakgrund. Milan i italien är en storklubb som behöver ny tränare. Bayern tror jag inte. Känns inte som en bayern profil direkt.
Citera
2019-11-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Pochettino kan mycket väl gå till United. Bayern München tror jag också är möjligt. Kan också tänka mig att han tar ledigt säsongen ut och avvaktar ett erbjudande till nästa säsong börjar. OGS som assisterande tror jag däremot är ett önsketänkande. Pochettino vill nog ha med sig sin egen stab.
Ja tyvärr tror jag det med. Bayern eller semester till sommaren är väl mest troliga alternativet, hade ju dessutom borgat för ett sjukt intressant returmöte lagen emellan

Till Mou vs Poch
På 5 år har Poch ett net spend på -100M, på Mou tid i United har han -320M i samma siffror. Jämför vad de uträttade, hur lagen spelat så tycker ju jag att Spurs har bytt ner sig markant.
Senast redigerad av Alannon 2019-11-20 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in