2019-11-20, 04:57
Medlem
Tänker om hela de här 4 åren med russia-gate och allt tjat om impeachment är ett spel för galleriet enbart för att trötta ut jordens befolkning så pass mycket att människor slutar bry sig om det som sker.
Med andra ord, ger deep state fria tyglar till att göra i stort sett vad som helst utan att folk orkar höja på ögonbrynen, för jag har verkligen svårt att tro att "deep state" inte kontrollerar exakt alla i maktens korridorer.

Frågan är syftet, jag hade en tanke tidigare om det men under dagen försvann feelingen och jag hade nån filosofi över vad det kunnat vara för ändamål med en sådan charad som utspelar sig dag ut och dag in.
Citera
2019-11-20, 05:46
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
Tänker om hela de här 4 åren med russia-gate och allt tjat om impeachment är ett spel för galleriet enbart för att trötta ut jordens befolkning så pass mycket att människor slutar bry sig om det som sker.
Med andra ord, ger deep state fria tyglar till att göra i stort sett vad som helst utan att folk orkar höja på ögonbrynen, för jag har verkligen svårt att tro att "deep state" inte kontrollerar exakt alla i maktens korridorer.

Frågan är syftet, jag hade en tanke tidigare om det men under dagen försvann feelingen och jag hade nån filosofi över vad det kunnat vara för ändamål med en sådan charad som utspelar sig dag ut och dag in.
Sedan Trump vann valet har patrioterna haft makten. Deep state har dock fortfarande kontroll över massmedia och vissa delar av CIA, FBI och DoJ.

Patrioterna låter deep state spela ut alla sina kort så att man lugnt och metodiskt demontera alla lögner och falska anklagelser. Massmedia tappar trovärdighet och folket vaknar successivt upp.
Citera
2019-11-20, 08:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
'militären hindrade fusk i fem delstater'? Du förstår väl att FH är ett troll alt en idiot

Det senare är det jag är som säkrast på, individen är för korkad för att vara ett troll.
Citera
2019-11-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Comey's korta återupptagande av utredningen av Clinton hade högst troligtvis ingenting med utgången av valet att göra. Trump vann valet eftersom militären lyckades förhindra valfusk i fem vågmästarstater.

Kan du länka och citera dessa?

Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Sedan Trump vann valet har patrioterna haft makten. Deep state har dock fortfarande kontroll över massmedia och vissa delar av CIA, FBI och DoJ.

Patrioterna låter deep state spela ut alla sina kort så att man lugnt och metodiskt demontera alla lögner och falska anklagelser. Massmedia tappar trovärdighet och folket vaknar successivt upp.
Trump och patriot i samma mening?
Trump monterar UPP Deep State.
Citera
2019-11-20, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Kan du länka och citera dessa?

Trump och patriot i samma mening?
Trump monterar UPP Deep State.
Ja som jag noterat förut är allting tvärt om i ditt huvud. Globalister är patrioter och nationalister är landsförrädare
Precis det här tänket beskrivs i George Orwells 1984 "krig är fred, slaveri är frihet" osv.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-11-20 kl. 09:19.
Citera
2019-11-20, 09:37
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Något jag funderat lite på är om James Comey är en whitehat maskerad som blackhat. Några orsaker till att jag tror det är att Comey lyckades tippa över ett stort antal väljare till Trump precis innan valet genom att öppna utredningen om Hillary Clinton igen.

En annan orsak är alla mystiska tweets från Comey, bl.a. hans senaste;
"“[Y]ou can't promote principled anti-corruption action without pissing-off corrupt people.” George P. Kent, Deputy Assistant Secretary of State, November 14, 2019."

Vad menar han med [Y]? Q använde även samma symbol för ett par dagar sen.

Sedan har vi alla tweets där Comey står på en åker vid olika tillfällen samtidigt som Q och Devin Nunes pratar om "the corn is ready for harvest".

Vi har sett samma sak med bl.a. Wray och Sessions där de fått spela "bad guys" medan Q har hävdat att de är på vår sida. I fallet med Comey tänker jag att Q vilseleder även oss för att på så sätt in en viktig spelare på insidan av deep state.

I Q's senaste drop får man se en video där Glenn Beck spelar upp en avlyssning av 2 Ukrainare som pratar om Trump och Clinton, och en av dom inte kan förstå varför Trump bråkar med FBI när de fick honom att vinna valet.
https://www.youtube.com/watch?v=0TFh1YJynGA&lc=z23qituxszysgzgldacdp43aoeb vjpo2422yid0hfe1w03c010c

Det här har vi ju diskuterat förut. Att Comey öppnade utredningen mot Hillary var endast damage control. Poängen med det var ju att lägga locket på igen med ett friande av henne. Hur kan ett friande ses som en hjälp för Trump? Historien var ju ute redan och den växte så de hade inget att förlora.
Varför skulle Comey skriva på en falsk försäkran till phisa Court om att källorna som lång till grund av utredningen mot Trump var opartiska när dom i själva verket var framtagna av hans politiska motståndare?
Citera
2019-11-20, 10:07
Medlem
Citat:
Nancy Pelosi accuses Trump of bribery

https://www.youtube.com/watch?v=QGzWP46BXXc

Talman Nancy Pelosi anklagar Trump för bestickning/bribery i riksrättsutredningen.

Dock finns inte ordet bribe/bribery med i utskrifter från 10 olika vittnen som hittills utfrågats och utskrifter redovisats. Dvs ingen av dessa vittnen har använt ordet bribery för att beskriva Trump's hantering av Ukraina gällande telefonsamtalet med Zelensky, 25 juli..

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=u9CI2CSSp5c&feature=emb_lo go
Citera
2019-11-20, 10:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Att Comey öppnade utredningen mot Hillary var endast damage control.
Det var min känsla när det skedde. Jag tyckte däremot att det var märkligt att man öppnade utredningen för att snabbt avsluta den. I min värld hade det varit effektivare att ignorera/smutskasta informationen. Ett återupptagande av utredningen är ändå ett slags bekräftande.

Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Hur kan ett friande ses som en hjälp för Trump? Historien var ju ute redan och den växte så de hade inget att förlora.
Hela historien var till fördel för Trump, som troligtvis också var dom (militären) som läckt informationen som låg bakom det hela. Nedläggningen av den återupptagna utredningen var nog till fördel för Hillary. Därav känns skadebegränsning som det troligaste scenariot.
Citera
2019-11-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ja som jag noterat förut är allting tvärt om i ditt huvud. Globalister är patrioter och nationalister är landsförrädare
Precis det här tänket beskrivs i George Orwells 1984 "krig är fred, slaveri är frihet" osv.
Nej, men du är helt fel ute angående Trump.
Han är varken patriot, nationalist eller globalist.
Landsförrädare, det kan jag inte uttala mig om, om har är eller inte.
Citera
2019-11-20, 12:35
Medlem
Citat:
Nej, men du är helt fel ute angående Trump.
Han är varken patriot, nationalist eller globalist.
Landsförrädare, det kan jag inte uttala mig om, om har är eller inte.
Ja som sagt, eftersom din hjärna fungerar tvärt om så förstår jag att du tycker så. Enligt din logik så är George Soros en patriotisk nationalist?
Citera
2019-11-20, 13:47
Medlem
Citat:
Ja som sagt, eftersom din hjärna fungerar tvärt om så förstår jag att du tycker så. Enligt din logik så är George Soros en patriotisk nationalist?
Nej.
Har jag nånsin sagt det?
I din hjärna så är jag visst en tvärtom. Det är ditt problem, inte mitt.
Citera
2019-11-20, 14:12
Medlem
Citat:
Nej.
Har jag nånsin sagt det?
I din hjärna så är jag visst en tvärtom. Det är ditt problem, inte mitt.
Okej kan vi alltså komma överens om att George Soros är en globalist? Det vore ju bra om vi kunde komma överens om vad en globalist, nationalist, patriot och landsförrädare är. Annars blir det rätt svårt att ha vettiga diskussioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in