2019-11-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Orolig?

OnT:
Det kan bli väldigt intressanta 12 månader som kommer nu.
Naah, kan inte bli värre än för en släkting i början av förra århundradet.
Senast redigerad av Piii... 2019-11-18 kl. 21:27.
Citera
2019-11-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalis
Ja ni är ju för korruption och kommunism. Arkebusering, upphängda i lykstoplar eller rätt och slätt avrättade inför publik som blivit misshandlade av er sjuka politik under alla år? Jag och alla med mig har inte glömt och kommer ALDRIG glömma!

Arkebusering?
Vore inte den första i min släkt.
Har du inget bättre att komma med?

Jag o flera andra har lovats arkebusering, avrättning etc... när Q är klar.

Korruption? nej tack.
Men du verkar vara för Trump, så hur är det med dig?

Ni kommer väl om 20 år fortfarande på att vänta på Q's upprensning av träsket.
Eller vem vet, tills dess kanske det kommer nån som säger att de rensar i träsket, medan denne summariskt avrättar mig, dig, dina vänner, mina vänner etc.
Citera
2019-11-18, 22:54
Medlem
Q har skrivit väldigt lite om Trump och riksrätten.
Het potatis kanske?
Citera
2019-11-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det återstår att se om Q och Trump är på riktigt.
Tyvärr så tror jag att Trump har bara sitt eget bästa som prio, inte folkets.
Fast han vill att det ska se ut som att han har folkets bästa som mål.
Q, bästa fall källartroll.
Värsta fall, försöker söndra USA.

Global handel, det vore bra att ha i framtiden också.
Ta hand om sin egen nation, det är viktigt.

En sak har Q rätt i, Kina bör man ha koll på. + andra länder.
Citera
2019-11-19, 10:10
Medlem
Q post #3596

Citat:
Nov 15 2019

What advantages might exist when you know the other sides playbook?

https://www.merriam-webster.com/dictionary/trap
Enjoy the show!
Q

DNC/demokraternas 'playbook', hur ser den ut?
Den innehåller väl en sida och ett ord - 'Impeach'.
Det illustreras ganska väl av Rashida Tlaib, representant för DNC och som på första dagen invald i kongressen 2019, säger: "We are going to impeach the motherf...":

https://www.youtube.com/watch?v=NVBqXvMouJg
Citera
2019-11-19, 10:31
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Tyvärr så tror jag att Trump har bara sitt eget bästa som prio, inte folkets.
Fast han vill att det ska se ut som att han har folkets bästa som mål.
Q, bästa fall källartroll.
Värsta fall, försöker söndra USA.

Global handel, det vore bra att ha i framtiden också.
Ta hand om sin egen nation, det är viktigt.

En sak har Q rätt i, Kina bör man ha koll på. + andra länder.
Absolut. T ex tRumps undfallenhet mot Turkiet verkar motiveras av att han har egna affärsintressen där. Håller även med om det andra. Att sätta hårt mot hårt när det gäller Kina kan nog vara bra. Mindre bra i just det avseendet var då tRumps beslut att dra sig ur TPP vilket ju tvärtom gav Kina ett ökat utrymme att göra som de vill i sin region. Vilket förstås förklaras av tRumps allmänna inkompetens plus att TPP ju tillkom under Obama.
Citera
2019-11-19, 20:58
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Något jag funderat lite på är om James Comey är en whitehat maskerad som blackhat. Några orsaker till att jag tror det är att Comey lyckades tippa över ett stort antal väljare till Trump precis innan valet genom att öppna utredningen om Hillary Clinton igen.

En annan orsak är alla mystiska tweets från Comey, bl.a. hans senaste;
"“[Y]ou can't promote principled anti-corruption action without pissing-off corrupt people.” George P. Kent, Deputy Assistant Secretary of State, November 14, 2019."

Vad menar han med [Y]? Q använde även samma symbol för ett par dagar sen.

Sedan har vi alla tweets där Comey står på en åker vid olika tillfällen samtidigt som Q och Devin Nunes pratar om "the corn is ready for harvest".

Vi har sett samma sak med bl.a. Wray och Sessions där de fått spela "bad guys" medan Q har hävdat att de är på vår sida. I fallet med Comey tänker jag att Q vilseleder även oss för att på så sätt in en viktig spelare på insidan av deep state.

I Q's senaste drop får man se en video där Glenn Beck spelar upp en avlyssning av 2 Ukrainare som pratar om Trump och Clinton, och en av dom inte kan förstå varför Trump bråkar med FBI när de fick honom att vinna valet.
https://www.youtube.com/watch?v=0TFh1YJynGA&lc=z23qituxszysgzgldacdp43aoeb vjpo2422yid0hfe1w03c010c
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-11-19 kl. 21:14.
Citera
2019-11-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
En annan orsak är alla mystiska tweets från Comey, bl.a. hans senaste;
"“[Y]ou can't promote principled anti-corruption action without pissing-off corrupt people.” George P. Kent, Deputy Assistant Secretary of State, November 14, 2019."

Vad menar han med [Y]? Q använde även samma symbol för ett par dagar sen.

Det längre citatet är "As I mentioned in my testimony, you can't promote principled anti-corruption action without pissing-off corrupt people." Så där gör man när man behöver ändra en bokstav i ett citat - "[Y]" är för att markera att det inte står (stort) "Y" i citatet egentligen.
Citera
2019-11-19, 22:09
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
I Q's senaste drop får man se en video där Glenn Beck spelar upp en avlyssning av 2 Ukrainare som pratar om Trump och Clinton, och en av dom inte kan förstå varför Trump bråkar med FBI när de fick honom att vinna valet.
Comey's korta återupptagande av utredningen av Clinton hade högst troligtvis ingenting med utgången av valet att göra. Trump vann valet eftersom militären lyckades förhindra valfusk i fem vågmästarstater.
Citat:
They never thought she would lose.
Q
Citera
2019-11-20, 02:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Comey's korta återupptagande av utredningen av Clinton hade högst troligtvis ingenting med utgången av valet att göra. Trump vann valet eftersom militären lyckades förhindra valfusk i fem vågmästarstater.
Har du något bevis för detta eller är det bara samma trötta lögner som du sprider?
Citera
2019-11-20, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du något bevis för detta eller är det bara samma trötta lögner som du sprider?
'militären hindrade fusk i fem delstater'? Du förstår väl att FH är ett troll alt en idiot
Citera
2019-11-20, 04:49
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Det längre citatet är "As I mentioned in my testimony, you can't promote principled anti-corruption action without pissing-off corrupt people." Så där gör man när man behöver ändra en bokstav i ett citat - "[Y]" är för att markera att det inte står (stort) "Y" i citatet egentligen.
Okej, tackar för förklaringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Även om det är som du säger tycker jag det är märkligt av Comey att han inte väntade en vecka till för att undvika att påverka valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in