2019-11-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
MGM har ingen bil skriven på sig vad jag minns men hans pappa har tre. MGM borde väl ha tillgång till en av dessa tänker jag.

Ok, tack för svar, vet du om han har körkort? Alltså mgm.
Citera
2019-11-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Se så ut och ca 500meter bred. Om GM inte har haft tillgång till båt så borde han behövt hitta ett brant ställe och därifrån dumpa in kroppen.

Det går en väg jäms med strandlinjen, undrar hur den ser ut? Nån med lokalkännedom?

Menar du där vägen går i lite kurvor?
Citera
2019-11-20, 11:32
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinaOrd
Vad tror man på Flashback?
BO dödas i lgh genom strypning/kvävning (inga spår i lgh förutom ev avvärjningsskador på GM.
GM Gör sig sen av med kroppen antagligen på ett mer panikartat sätt Tex dumpa i en sjö eller gräva ner, gräva ner är tveksamt då personen måste vara medveten om markförhållanden innan hen slår ner spaden. Oavsett så har GM god tid på sig i bilen hem för att tänka ut att bli av med övriga spår som kläder etc. Hen väljer då att åka till en avskild plats lite närmare för att bränna kläderna. Polisen har med största sannolikhet spårat mobiler både BO och GM och naturligtvis ev anhöriga på så sätt har man lokaliseringsområden vid flera platser. Kan nog vara så att fler kommer åka dit som medhjälp eller skyddande av brottsling. Något jag mest är förundrad över är hur styvmamman delar inlägg om att skydda en utsatt grupp när den utsatta gruppen med stor sannolikhet är den som berövat livet av flickan.

Jag undrar var Tishko blev gripen.

En 23 arig affe som nyss mordat nagon har jag stora svarigheter att tro att han skulle aka hem och latsas som om det regnar. Det ar alldeles for iskallt. Borde han inte ha stuckit nagonstans sjalv i och med paniken som maste pagatt inombords i 4-5 dagar? Vem chillar hemma? Men om sa ar fallet. Javlar vad iskall. Sitta och vanta pa att polisen ska knacka pa och tro att man kan lura dem?

Nja inte sa konstigt med styvmorsans vurmande. Vi har sett samma skit kring polisiart skyddande av asylboenden och att de ar de riktiga offrena. Minns ni inte Morgan som tyckte att vi skulle skanka en tanke till asylanten som precis mordat? Hur han ojjade sig om vad som pagick i hans huvud och hur synd det var om honom. Har har vi alltsa en styvmorsa som ar mer orolig for en tvaring i afghanistan an sin egen styvdotter.

Svenska man ar de storsta cucksen i hela varlden. Tyvarr.

/C
Citera
2019-11-20, 11:33
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Se så ut och ca 500meter bred. Om GM inte har haft tillgång till båt så borde han behövt hitta ett brant ställe och därifrån dumpa in kroppen.

Det går en väg jäms med strandlinjen, undrar hur den ser ut? Nån med lokalkännedom?
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polisen-s%C3%B6ker-efter-f%C3%B6rsvunna-wilma-vid-sj%C3%B6-1.20572674
Det ser man på bilden
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har hört rykten om att det finns de som kör utan körkort

tror inte man ska snöa in på ägande av bil eller innehavare av körkort på en person som är MGM till ett försvinnande och mest troligt ett mord
det som däremot kan vara lite intressant är var denne MGM har lokalkännedom
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Det har inte framkommit i tråden än vad jag minns. Men vi har nämnt att man ju inte behöver körkort om man bara kan köra.. Det torde han väl kunna vid det här laget.
Citera
2019-11-20, 11:34
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Menar du där vägen går i lite kurvor?
Ja, det ser ut att vara en brant på höger sida och då funderar jag om det är även det mot vattnet? Så man kan stanna bilen och tippa ut sin last därifrån.. Tänker jag
Citera
Medlem
desammlass avatar
Att aina läser tråden är ju väldigt säkert med tanke på att någon nämde sjö i tråden och att dom nu ska söka i någon sjö norr om Ljungskile
Citera
Medlem
Faxes avatar
MGM har ingen bil skriven på sig vad jag minns men hans pappa har tre. MGM borde väl ha tillgång till en av dessa tänker jag.

Hoppas polisen tar sig en titt i bilarna. Undrar om dom har rätt att göra en teknisk undersökning av dom.
Citera
Medlem
Citat:
Kanske var förhållandet inte alldeles uppskattat av släkten? Om han är GM och brottet skett i bostaden så borde (?) han ha fått hjälp med att förflytta kroppen.
Vem/vilka kan ha bistått honom med den hjälpen isf?
(ja givetvis bara spekulerande)

Tror faktiskt att förhållandet var accepterat (pappan beskrev dem som en familj) men att hennes svenska beteende som gissninsvis låg till grund för svartsjukan, med tiden blivit oacceptabelt och riskerat uppfattas som vanärande.

En svensk tonåring förväntar sig sällan att deras nuvarande förhållande kommer vara hela livet. En kurdisk man anser sig däremot ofta ha rätt att kräva det.

Båda handlar efter vad som är normalt inom sin egen kultur samtidigt som de förväntat sig att den andre ska anpassa sina tankar och handlande efter sin egen.

Naiva människor förväntar sig ofta att alla andra tänker som de själva gör. Vår statsminister är ett lysande exempel på det.

Det är inte för inte ordet kulturkrock existerade långt innan våra beslutsfattare börjde hylla mångkultur... och detta verkar vara just en kulturkrock.

...och ja, inte alls omöjligt att farsan hjälpt sin son.
Citera
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Det var positiva nyheter för dykarna!

Några uppgifter på hur lång sjön är? 1km?

Ca 1200 meter lång och som bredast runt 800 meter. Dom har fiskat upp lik där förut.
Citera
2019-11-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/polisen-s%C3%B6ker-efter-f%C3%B6rsvunna-wilma-vid-sj%C3%B6-1.20572674
Det ser man på bilden

Dom står precis där jag är med i street view på goggle. Fast jag är där förra sommaren då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in