2019-11-20, 11:22
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Fel av mig. Sjön är bara 9 meter djup och ligger 36 meter över havet.
Det var positiva nyheter för dykarna!

Några uppgifter på hur lång sjön är? 1km?
Citera
2019-11-20, 11:23
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
Såg detta inlägg någon som läst de jag kunde inte eftersom de är ett plus inlägg https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70oEOw/mannens-kusliga-inlagg-efter-misstankta-mordet-pa-wilma han hade ju tydligen delat något inlägg enligt artikeln

Han delade bara hennes inlägg tror jag. Det har vi vetat sedan igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag tog förgivet att man använde likhundar från början. Men de gör alltså inte på så vis?
Det vet jag inte. Vanliga sökhundar, som söker efter doften från själva människan (kläder och dyl) är inte tränade till att söka likdoft. Vanliga hundar kan hitta ett ruttnande kadaver dock, då doften är oemotståndlig för många hundar. Men en tränad hund som tränats för annat kanske enbart reagerar på just den doft de tränats för. Jag vet inte. Men rena likhundar har vi inte så jättemånga av har jag för mig. Nu tror jag i och för sig kanske inte att en död kropp sedan fem dagar släpper ifrån sig den doften - men vem vet? jag är inte speciellt kunnig i området. Det jag skriver nu är spekulationer och vad jag TROR.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo kanske är det så. Sedan kanske det också förekommer att polisen medvetet släpper info till media via icke officiella kanaler.

Kanske har han sagt nåt i stil med " Vi var ute och körde och det blev tjafs och hon ville bli körd till och avsläppt vid..nånstans.. och sen hördes vi inte mer".

Har mgm förresten körkort/egen bil? Har kanske redan tagits upp.

MGM har ingen bil skriven på sig vad jag minns men hans pappa har tre. MGM borde väl ha tillgång till en av dessa tänker jag.
Citera
2019-11-20, 11:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
Sök kostnader per dygn? 1 miljon räcker det?

Ja du. Du får verkligen hålla tummarna att du eller dina anhöriga aldrig någonsin kommer att behöva bli del i en sökinsats. Man behöver inte umgås med fel personer utan som helt oskyldig befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt. Som tex Lisa Holm, Elin Krantz.
Citera
2019-11-20, 11:24
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammalax
Jag måste bara säga att jag blir ledsen för familjens skull när jag läser alla inlägg. Pappan är särskilt påhoppad. Jag är helt övertygad om att han gjorde sitt absolut bästa och att han förmodligen va jätteorolig över relationen Wilma hade många ggr.
Men det är så i Sverige att om din son/dotter bestämmer sig för att inte lyssna på dig hur mycket du än försöker prata med de och de går iväg i allafall så får du inte enl lag ta tag i de o hålla fast de med våld.
Och tyvärr så är det måååånga unga tjejer som tyvärr faller för killar av utländsk härkomst.

Vi har landat pa manen och lyckats segla jorden runt. Och du ar overtygad om att pappan gjorde sitt basta? Give me a fucking break. Det ar sant man sager till foraldrar for att de inte ska ta livet av sig nar de innerst inne vet att de var veka som fan och inte gjorde ett skit. Sa fortsatt ge foraldrarna dunkar i ryggan med platityder som "ja men du gjorde ditt basta" "du kunde aldrig veta" "klandra aldrig dig sjalv"

Storsta beviset pa att foraldrarna inte gjort ett enda javla ratt ar att de inte gatt totalt falling down (1993) eller savior(1998) i denna situationen. For en foralder som verkligen gjort allt och nagot sant har sker anda.... Ja de hade tappat det helt och gatt barsakargang.

patrask hela hogen. Vem tilllater en icke myndig dotter (nyss fyllda 17) att flytta ihop med en 23 aring.

GE ER

/C
Citera
2019-11-20, 11:26
Medlem
Vad tror man på Flashback?
BO dödas i lgh genom strypning/kvävning (inga spår i lgh förutom ev avvärjningsskador på GM.
GM Gör sig sen av med kroppen antagligen på ett mer panikartat sätt Tex dumpa i en sjö eller gräva ner, gräva ner är tveksamt då personen måste vara medveten om markförhållanden innan hen slår ner spaden. Oavsett så har GM god tid på sig i bilen hem för att tänka ut att bli av med övriga spår som kläder etc. Hen väljer då att åka till en avskild plats lite närmare för att bränna kläderna. Polisen har med största sannolikhet spårat mobiler både BO och GM och naturligtvis ev anhöriga på så sätt har man lokaliseringsområden vid flera platser. Kan nog vara så att fler kommer åka dit som medhjälp eller skyddande av brottsling. Något jag mest är förundrad över är hur styvmamman delar inlägg om att skydda en utsatt grupp när den utsatta gruppen med stor sannolikhet är den som berövat livet av flickan.
Citera
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du. Du får verkligen hålla tummarna att du eller dina anhöriga aldrig någonsin kommer att behöva bli del i en sökinsats. Man behöver inte umgås med fel personer utan som helt oskyldig befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt. Som tex Lisa Holm, Elin Krantz.

Skillnad pa brutala overfall av framlingar och att lamna sin nyss 17 fyllda dotter till en 23 arig afghan.

"umgas med fel personer" vilken fin PK variant du fick till.

/C
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurstud13
Någon som vet hur det fungerar med liklukt om ett lik finns under vatten? Kan lukt från ett lik under vatten men nära land uppfattas av människor på liknande sätt som om liket låg på land?

Flertalet har skrivit tidigare i tråden att kroppen redan borde hittats av hundägare eller liknande om den lämnats utomhus i terräng/skog eller liknande. Själv är jag förvånad över att så många lik efter personer som försvunnit faktiskt återfinns, och det ofta utan sökning av t ex FIKK eller Missing People, trots de oerhörda skogsområden som finns i Sverige.

Knappast om det ligger under vattnet. Människors luktsinne är för dåligt. Krävs nog en ganska lång tids förruttnelse först.
Citera
2019-11-20, 11:27
Medlem
Är mördaren redan belönad av Löfven med svenskt medborgarskap eller kan han utvisas efter fängelset?
Citera
2019-11-20, 11:28
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Det var positiva nyheter för dykarna!

Några uppgifter på hur lång sjön är? 1km?
Se så ut och ca 500meter bred. Om GM inte har haft tillgång till båt så borde han behövt hitta ett brant ställe och därifrån dumpa in kroppen.

Det går en väg jäms med strandlinjen, undrar hur den ser ut? Nån med lokalkännedom?
Citera
2019-11-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
Kanon uppfostran verkligen duktig pappa det där

Det är inte så lätt när föräldrarna är skilda. I kärnfamiljer är det ju mycket lättare att finnas där för barnet under hela uppväxten, inga varannanveckasumgängen och nya partners och nya barn. Hur mycket man än gillar partnerns tidigare barn så ger man ju mer tid till de nya, gemensamma, yngre barnen.
Dessutom känner jag ingen som på riktigt älskar en bonusförälder, inte om den inte kom in i bilden när barnet var typ baby.

Mina barns vänner som växt upp med bonusförälder anförtrodde sig ofta till mina barn att de hade typ spottat i bonusförälderns mat när de var små, för de hatade den så mycket men visade inget för att inte göra sin riktiga förälder ledsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in