2019-11-20, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tolkar pojkvännens pappas ord som att hon inte bara “sov över” ibland, han kallar dem en familj och när de bråkat åkte hon hem till honom (svärfar). Det låter inte som att föräldrarnas respektive hem var hennes huvudsakliga bostad utan pojkvännens hem var hennes huvudsakliga bostad.

Eftersom det diskuterades var hon bor, alltså.

Japp.
Troligtvis så "bodde" hon nog mest hos sin pojkvän. Man brukar gärna vilja vara med varandra när man är ihop och eftersom han har en lägenhet så faller det väl sig ganska naturligt att dom är där.
Så visst, hon var nog där den mesta tiden.
Men hon hade inte Flyttat dit. Hon var skriven hos sin pappa i Lysekil.
Citera
2019-11-20, 08:31
Medlem
Oldberrys avatar
Vad vet vi om den anhållna killen ?
Citera
2019-11-20, 08:33
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
ålder är logaritmiskt.

Någon som har koll på MGM tillgång till fordon? Sett att det efterfrågats i tråden, men det är sån turbo i den att jag kan ha missat eventuellt svar.

Det som framkommit är väl att pappan til MGM äger 3 bilar men han själv har inget registrerat i fordonsregistret.
Vet inte ens om det framkommit hurvida han har körkort?
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Lite knepigt att killen enl pappans utsaga i tidningen, kommit hem till honom och bedyrat att han inte gjort något ( tror det beskrevs som dagen innan han blev gripen) I det läget känns det mer som man skulle älta vad som hänt o som oskyldig tror jag inte ens man skulle komma på den frasen just då 🙄
Att farsan hjälpt killen att få undan liket och täcker upp för honom vore väl inte konstigt med tanke på hur kurder värderar kvinnor! Tro mig farsan är inblandad på nåt sätt!
Citera
Medlem
Varför varför är hon tillsammans med honom? Alla vet ju att dom är livsfarliga när livet går emot dom. Inse mord är inga problem i deras länder.
Citera
2019-11-20, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
med tanke på hur kurder värderar kvinnor!
Hur värderar kurder kvinnor? Hur värderar svenskar kvinnor? Hur värderar DU kvinnor?
Citera
2019-11-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Hur värderar kurder kvinnor? Hur värderar svenskar kvinnor? Hur värderar DU kvinnor?

En kvinna är en hund enligt manliga kurder. Stämmer ryktet att mördaren är släkt med özz nujen han som finansierade terror brottet på drottninggatan akilov jobbade för nujen på hans hus.
Citera
2019-11-20, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Var befann hon sig då när de inte var tillsamman satt hon och sov på nattbussen?
Hemma hos sig där hon var skriven. Lämpligen hos mamma eller pappa.
Citera
2019-11-20, 08:37
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Frågar du GW om detta fall så tror han att det är pojkvännen det sätter jag min pung på. Citerar ditt inlägg igen när vi får det bekräftat. Du får gärna citera mig om det mot förmodan skulle vara som du tror.

Det är nog pojkvännen,, men styvmodern verkar säker på att dom letar på fel plats, och hon hinner ruttna tills dess.
"alla dessa -"vi vet ju inte ens om hon finns i Uddevalla, leta överallt, leta i hela världen"

Jag tror att hon skyddar pojkvännen av nån anledning, ja förutom för att han är invandrare då förstås
Citera
2019-11-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
I och med att, förutsatt att han är skyldig, han handlat på ett fullt acceptabelt vis enligt den kultur han stammar från menar du alltså att kurdisk kultur inte är riktigt frisk.

Det vore bra om vårt samhälle kom till samma slutsats, trots att den sanningen gränsar till hmf.

Men samtidigt har killen ju lovat sin far att han är oskyldig. Sicket dilemma... kurder brukar ju vara ärliga

Kanske var förhållandet inte alldeles uppskattat av släkten? Om han är GM och brottet skett i bostaden så borde (?) han ha fått hjälp med att förflytta kroppen.
Vem/vilka kan ha bistått honom med den hjälpen isf?
(ja givetvis bara spekulerande)
Citera
2019-11-20, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schulmann
En kvinna är en hund enligt manliga kurder. Stämmer ryktet att mördaren är släkt med özz nujen han som finansierade terror brottet på drottninggatan akilov jobbade för nujen på hans hus.
Du vet ju ingenting, sitter och yrar fördomsfull, barnsligt generaliserande dynga som du väl antagligen fått till dig via inte så oberoende journalistiska alternativakällor.
Citera
2019-11-20, 08:45
Medlem
Ny dag ny tag e helt rätt ord!

Jag funderade igår på en annan grej, nu ser jag det som långt borta. Men man får ha andra alternativ öppna. Tänk om det är ett självmord, dom bråkar om något, hon blir förbannad och drar ut planlöst.
Han får panik att hon inte kommit tillbaka och är rädd att bli misstänkt och bränner upp hennes saker.
Självklart är de idiotiskt men man handlar ju i affekt när man får panik.

Nu tror ju jag självklart på det jag vart inne på tidigare i tråden, men bara en teori som andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in