2019-11-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är sjön 36 meter djup?
Jag saknar kunskap vad gäller likhundar och hur känsliga de är, men det kanske någon anna har bättre kunskap om.
De hittade Kim Wall. Utan dom hade de inte funnit alla hennes kroppsdelar. Liket släpper ifrån sig en doft (som har ett speciellt namn) som hundarna är tränade på. Säger bara det: låt likhundar söka.
Citera
2019-11-20, 11:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Är sjön 36 meter djup?
Jag saknar kunskap vad gäller likhundar och hur känsliga de är, men det kanske någon anna har bättre kunskap om.

Fel av mig. Sjön är bara 9 meter djup och ligger 36 meter över havet.
Citera
2019-11-20, 11:17
Medlem
Citat:
Det är väl mer regel än undantag att det finns läckor.

Jo kanske är det så. Sedan kanske det också förekommer att polisen medvetet släpper info till media via icke officiella kanaler.

Citat:
Vad skulle han vinna på det? "Jag gömde kroppen i Ljungskile... nä jag bara skojade".

Kanske har han sagt nåt i stil med " Vi var ute och körde och det blev tjafs och hon ville bli körd till och avsläppt vid..nånstans.. och sen hördes vi inte mer".

Har mgm förresten körkort/egen bil? Har kanske redan tagits upp.
Citera
Medlem
Jag måste bara säga att jag blir ledsen för familjens skull när jag läser alla inlägg. Pappan är särskilt påhoppad. Jag är helt övertygad om att han gjorde sitt absolut bästa och att han förmodligen va jätteorolig över relationen Wilma hade många ggr.
Men det är så i Sverige att om din son/dotter bestämmer sig för att inte lyssna på dig hur mycket du än försöker prata med de och de går iväg i allafall så får du inte enl lag ta tag i de o hålla fast de med våld.
Och tyvärr så är det måååånga unga tjejer som tyvärr faller för killar av utländsk härkomst.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Är sjön 36 meter djup?
http://www.mysterium24.se/?p=2350
Här finns lite bakgrund kring hur en Likhud jobbar på och hur den känner av dofterna!
Citera
2019-11-20, 11:18
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De hittade Kim Wall. Utan dom hade de inte funnit alla hennes kroppsdelar. Liket släpper ifrån sig en doft (som har ett speciellt namn) som hundarna är tränade på. Säger bara det: låt likhundar söka.

Jag tog förgivet att man använde likhundar från början. Men de gör alltså inte på så vis?
Citera
2019-11-20, 11:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kan polisen ha sin bild efter var hennes mobil har varit?
Polisen kanske har fått ut mastloggningen.
Citera
2019-11-20, 11:19
Medlem
desammlass avatar
Såg detta inlägg någon som läst de jag kunde inte eftersom de är ett plus inlägg https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70oEOw/mannens-kusliga-inlagg-efter-misstankta-mordet-pa-wilma han hade ju tydligen delat något inlägg enligt artikeln
Citera
2019-11-20, 11:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
– Vi har en bild av var hon har varit. Klar vet jag inte om den bilden är men vi har en bild i alla fall, säger, säger Sten-Rune Timmersjö.

Det fetade tolkar jag som att den anhållne sagt att hon säkert kan befinna sig i de trakter polisen letar på. Levande. Å andra sidan kan det bara vara media som tolkar hans ord så. Är det ett citat kanske polisen sa fel. Svårt att veta hur man skall tolka det hela.

Jag tror den anhållne sitter och ljuger i förhör och försöker villa bort polisen och styra dom till helt andra ställen än där hon faktiskt finns. Nu har det gått flera dagar - nu får de hitta henne. Sätt in landets likhundar - hur många har vi? Två i alla fall - de som hittade Kim. Sätt in dom hundarna så lär Wilma hittas inom det närmaste dygnet.

MGM har sagt till sin pappa att W*lma efter ett tjafs gick hemifrån och inte återvände igen som hon alltid brukade göra.

Det är troligtvis vad han säger i förhör. Att hon försvann frivilligt, i upprört tillstånd och kanske har gjort något dumt.

Källa är den artikeln som länkades till några sidor bak där MGM:s pappa berättade om deras relation.
Citera
2019-11-20, 11:20
Medlem
Citat:
Dykningssök kan ta tid om man inte vet exakt. Om man misstänker att hon ligger på botten borde man ta en likhund i båten för att begränsa ett område.

Någon som vet hur det fungerar med liklukt om ett lik finns under vatten? Kan lukt från ett lik under vatten men nära land uppfattas av människor på liknande sätt som om liket låg på land?

Flertalet har skrivit tidigare i tråden att kroppen redan borde hittats av hundägare eller liknande om den lämnats utomhus i terräng/skog eller liknande. Själv är jag förvånad över att så många lik efter personer som försvunnit faktiskt återfinns, och det ofta utan sökning av t ex FIKK eller Missing People, trots de oerhörda skogsområden som finns i Sverige.
Citera
2019-11-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Även kristna kurder omfattas av hederskultur.
Det finns inga kristna kurder!
Citera
2019-11-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammalax
Jag måste bara säga att jag blir ledsen för familjens skull när jag läser alla inlägg. Pappan är särskilt påhoppad. Jag är helt övertygad om att han gjorde sitt absolut bästa och att han förmodligen va jätteorolig över relationen Wilma hade många ggr.
Men det är så i Sverige att om din son/dotter bestämmer sig för att inte lyssna på dig hur mycket du än försöker prata med de och de går iväg i allafall så får du inte enl lag ta tag i de o hålla fast de med våld.
Och tyvärr så är det måååånga unga tjejer som tyvärr faller för killar av utländsk härkomst.

Kanon uppfostran verkligen duktig pappa det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in