2019-11-20, 11:09
Medlem
DjPuttes avatar
Nytt sökområde på g inte fan har han irrat runt så här vitt och brett för är det mord som inte var planlagt då är det panik och stress göra av en kropp, Man irrar inte runt planlöst och dumpar och bränner på olika ställen kläder och en kropp som regel så brukar en dumpning inte ske långt från brottsplatsen!

Ska bli YTTERST intressant se var man hittar en kroppen efter Wilma om detta irrande är att förvilla polisen eller vad, Jäkla komplicerat case som polisen får just nu men rätt peson som är i förvar det tror jag till 100% säkerhet!
Citera
2019-11-20, 11:10
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Funderar på hur Polisen kom på sökområdet i Ljungskile. Det måste ha varit mobilpejling!?

Man tar kroppen i en resväska!? Långsökt kanske.. men det behövs bil för att frakta kroppen dit, om man inte tar bussen. Taxiresa?

EDIT;
Carl Hamilton har kommenterat på Emmelis facebook. Fan va bra skrivet!!!

Hon har tagit bort alla kommentarer
Citera
2019-11-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du tror inte att killen punktmarkeras och avlyssnas om han släpps pga brist på bevis men är fortfarande misstänkt?...

Det kommer han absolut göras med tanke på straffvärdet i brottet som han är anklagad för!
Citera
2019-11-20, 11:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Verkar inte helt enkelt att dyka under 36 meter, så likhund frågan är hur mycket spår som avsätts tidigt och kallt vatten, samt om är förpackad i nånting tätt.
Är sjön 36 meter djup?
Jag saknar kunskap vad gäller likhundar och hur känsliga de är, men det kanske någon anna har bättre kunskap om.
Citera
2019-11-20, 11:11
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Dykningssök kan ta tid om man inte vet exakt. Om man misstänker att hon ligger på botten borde man ta en likhund i båten för att begränsa ett område.
Korrekt.

Jag uppfattade det dock som att inga dykare var inkallade ännu, så sök blir nog till att börja med i närområdet och i vattenkanten osv.

Nu vet jag inte hur sjön ser ut med djup direkt vid vattenkant men jag tvivlar på att han har kånkat sig ut i en båt och dumpat mitt i sjön.
Men har vi ett direkt djup på ca 2 meter så lär dykare anlända inom en snar framtid.
Citera
2019-11-20, 11:12
Medlem
Sök kostnader per dygn? 1 miljon räcker det?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
– Vi har en bild av var hon har varit. Klar vet jag inte om den bilden är men vi har en bild i alla fall, säger, säger Sten-Rune Timmersjö.

Det fetade tolkar jag som att den anhållne sagt att hon säkert kan befinna sig i de trakter polisen letar på. Levande. Å andra sidan kan det bara vara media som tolkar hans ord så. Är det ett citat kanske polisen sa fel. Svårt att veta hur man skall tolka det hela.

Jag tror den anhållne sitter och ljuger i förhör och försöker villa bort polisen och styra dom till helt andra ställen än där hon faktiskt finns. Nu har det gått flera dagar - nu får de hitta henne. Sätt in landets likhundar - hur många har vi? Två i alla fall - de som hittade Kim. Sätt in dom hundarna så lär Wilma hittas inom det närmaste dygnet.

Kan polisen ha sin bild efter var hennes mobil har varit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Så vad har vi på Flashback för teori?
* Mgm mördade henne ensam
* Mgm fick hjälp av sin far eller annan person
* Mgm har slagit henne medvetslös och har henne inlåst någonstans
* Mgm är helt oskyldig, hans far är gm
* Mgm och hans far är helt oskyldiga, hon har själv bränt upp ägodelar och försvunnit självmant

Fyll gärna på.

Sätter nog en peng på alt 1 och 2.
Men vi vet inte, allt är möjligt än så länge.

Tror FB att MGMs pappa är inblandad alltså? Vad finns det som skulle kunna tala för det?

Själv tror jag på att MGM agerat ensam, och om denne besitter rätt intellektuella kapacitet finns en liten - om än ganska obefintlig - chans att denne kommer undan.
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurstud13
Det verkar inte framgå av artikeln vem som uttalat sig? Om det nu är styvmodern, är det inte ett sjukt konstigt uttalande? Får kalla kårar och riktiga Johanna Möller-vibbar av detta...

”...att hon ligger och ruttnar”

Återigen väldigt märkligt uttalande från en anhörig. Helt iskallt. Den som yttrat detta, förutsatt att den är rätt citerad, kan inte hysa några varmare känslor för Wilma.
Undrar om det är styvmodern som sagt detta?

Styvmoderns facebook är för övrigt tillsnyggad nu, de hysteriska ”stoppa utvisningarna till Afganistan” som hon varvade Wilmauppdateringarna med, är borta om jag ser rätt. Det sättet hon postar på verkar inte nyktert.
Påverkad av alkohol eller annat?
Citera
2019-11-20, 11:13
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har en son som "flyttade hemifrån" vid 15, då han gick i gymnasiet för långt bort och som bodde inackorderad mån-fred. Det innebär inte att jag skulle tillåtit varken han eller min dotter att flytta hemifrån till vare sig en arab eller etnisk svensk när hon var 17 år.

Det ar exakt detta som ar sa javla sjukt.

Styvmamman kommenterade aven igar pa hennes facebook att den utlandsfodde pojkvannen Tishko MINSANN INTE ar domd for nagot och hur hemskt det var att en 2 aring kan do imorgon i Afghanistan och skickas in i strid.... ehhhh va.

Styvmamman ar helt stord i huvudet.

Jag vill satta en slant att det ar stvvmamman som ar ansvarig for att Wilma och Tishko stotte pa varandra i forsta borjan och eller att forhallandet har uppmuntrats av denna labila styvmorsa.

Jag undrar hur pappans tankar gar. Han satter pa nagon helt sinnesforvirrad kvinna som sen sitter och delar artiklar om stackars afghaner nar han formodligen ar ute och letar efter sin dotter. Sen nar styvmorsan far kritik over vad hon gor sa utbrister hon att Tishko MINNS INTE AR DOMD AN OCH ATT VI SKA BEHANDLA HONOM MED RESPEKT.

Sverige 2019. Kan nagon droppa en atombomb over Sverige sa att vi kan borja om?

/C
Citera
2019-11-20, 11:15
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Korrekt.

Jag uppfattade det dock som att inga dykare var inkallade ännu, så sök blir nog till att börja med i närområdet och i vattenkanten osv.

Nu vet jag inte hur sjön ser ut med djup direkt vid vattenkant men jag tvivlar på att han har kånkat sig ut i en båt och dumpat mitt i sjön.
Men har vi ett direkt djup på ca 2 meter så lär dykare anlända inom en snar framtid.

Enligt kartbilden ligger sjön i en dal med väldigt kuperad omgivning, gissningsvis är det inte långgrund, mer tvärdjupt på de flesta ställen. Kanske inte 36 meter men inte 2...vid strandlinjen.
Citera
2019-11-20, 11:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Korrekt.

Dykare lär sättas in rätt snabbt bara man har ngt gå på i sjön!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in