2019-11-20, 10:36
Medlem
remixutoheavens avatar
Jag tror definitivt att det är den anhållne pojkvännen som har mördat Wilma. Troligtvis i ett raseriutbrott medan de grälat och genom strypning. Sedan har GM i panik ringt sin pappa och berättat om sitt illdåd. De har sedan i sin tur försökt bränna upp eller göra sig av med alla hennes saker och sedan gjort sig av med kroppen.

Det som talar för att pappan har hjälpt till är att han försöker rentvå sin son och säger att tex att han har lovat samt att BÄGGE två var svartsjuka på varandra etc.

Tycker det här fallet liknar det som när en pojkvännen stryp sin flickvän och var med under eftersökning osv. Framkom sen att mamman till flickvännen hade ringt pojkvän och frågade var hon var medan han grävde ner henne på åker mitt i natten.

Statiskt så är det oftast med 100% just pojkvännen som är mördaren i sådana här fall.
Citera
2019-11-20, 10:36
Medlem
Nu skriver GP att dom börjat leta vid en sjö i Ljungskile på grund av iakttagelser runt det stället

Nu riktar polisen sökinsatsen till en sjö norr om Ljungskile.
– Vissa iakttagelser leder oss dit, säger polisens presstalesperson Thomas Fuxborg.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2019-11-20 kl. 10:40.
Citera
2019-11-20, 10:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han har väl inte erkänt något? Hade han pekat ut var hon fanns borde hon vara funnen. Om inte så hade väl han även följt med och pekat ut området?

Tror han ljuger...
Huruvida han erkänt något har vi ingen kännedom om, men faktum kvarstår att någon info framkommit som gör att polisen byter område. Och vad skulle han vinna på att ange fel område?
Citera
2019-11-20, 10:37
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Polisen knäcker killen inom kort. Tuffa förhörsledare.
Han bryter ihop och vill ”bli fri sina demoner” och visar brottsplatsen.
Dessvärre är detta ett brott, ett mord och just nu är tiden för upplösningen det som gäckar familj, närstående och polis.
Olidligt för familjen såklart.
Men genombrott och fynd ligger relativt nära i tiden nu.

Därefter tar fas 2 vid.
Hur har allt gått till? Hur ställer sig den misstänkte till fynden och vad går hans tes och förklaring ut på?

Familjen kan iallafall få ett avslut och ta ett avsked.

I övrigt kan och kommer troligtvis fas 2 att ta en del tid. Omfattande och noggrann utredning innan åtal väcks mot någon. Tidskrävande.
Häktningsförhandlingar är att vänta.

Min tes.

,

Är grabbens farsa insyltad lär han aldrig erkänna hur mycket bevis polisen än har, allt för att skydda sin far/familj förstås.
Citera
2019-11-20, 10:39
Medlem
Pinsamma svennebananer i tråden som tjatar om heder. Hade svenska "män" haft lite heder så hade denna svennehora som ni tycker så synd om inte varit död idag.

Nej, det handlar inte om heder eller religion, bara en kaozande blatte.
Citera
2019-11-20, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Huruvida han erkänt något har vi ingen kännedom om, men faktum kvarstår att någon info framkommit som gör att polisen byter område. Och vad skulle han vinna på att ange fel område?

Citat:
Pojkvännen har lämnat uppgifter i polisförhör

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-1/

Varför läser folk inte istället för att spekulera som värdelösa idioter?
Citera
2019-11-20, 10:40
Medlem
Citat:

Vad man har att vinna på att ange fel område?
Ju längre tid det tar innan en kropp hittas, desto fler spår hinner förstöras & försvinna. Så svårt är det väl inte att lista ut själv?
Citera
2019-11-20, 10:42
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Vad skulle han vinna på det? "Jag gömde kroppen i Ljungskile... nä jag bara skojade".
Troligtvis vinner han ingenting på det, men jag skrev ju "om han är dum i huvudet". Ännu är inte den sista idioten född.

Han kanske har dumpat kroppen någon helt annan stans än han har uppgivit.
Han kanske hoppas att kroppen ska hinna flyta iväg längre bort om han dumpat henne i havet/sjön någon annanstans.
Han kanske har bekanta som lovat att flytta kroppen onsdag ca 12:00.
Han kanske hoppas in i det längsta att släppas fri, för att sedan på något vänster flytta kroppen igen.

Det kan finnas 100 olika orsaker att ljuga.
Alla tomtar talar inte sanning i ett förhör.

Visserligen är det mest troliga att han har kroknat och talar sanning men man behöver inte tro det bästa om alla personer på denna jord.
Citera
2019-11-20, 10:42
Medlem
welcometorealitys avatar
Det är bäst att dyka i sjön innan isen kommer
Citera
2019-11-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-1/

"Familjen uppmanar alla som letar att leta överallt. [...] Jag vill inte att hon ska ligga i något skjul och ruttna någonstans. Jag vill hitta henne. Leta överallt! "

Det verkar inte framgå av artikeln vem som uttalat sig? Om det nu är styvmodern, är det inte ett sjukt konstigt uttalande? Får kalla kårar och riktiga Johanna Möller-vibbar av detta...
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Troligtvis vinner han ingenting på det, men jag skrev ju "om han är dum i huvudet". Ännu är inte den sista idioten född.

Han kanske har dumpat kroppen någon helt annan stans än han har uppgivit.
Han kanske hoppas att kroppen ska hinna flyta iväg längre bort om han dumpat henne i havet/sjön någon annanstans.
Han kanske har bekanta som lovat att flytta kroppen onsdag ca 12:00.
Han kanske hoppas in i det längsta att släppas fri, för att sedan på något vänster flytta kroppen igen.

Det kan finnas 100 olika orsaker att ljuga.
Alla tomtar talar inte sanning i ett förhör.

Visserligen är det mest troliga att han har kroknat och talar sanning men man behöver inte tro det bästa om alla personer på denna jord.
Han kanske försöker vinna tid, så att han släktingar skall hinna forsla bort kroppen?
Citera
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balisfel
Vad man har att vinna på att ange fel område?
Ju längre tid det tar innan en kropp hittas, desto fler spår hinner förstöras & försvinna. Så svårt är det väl inte att lista ut själv?
Precis det jag också menade i tidigare inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in