2019-11-20, 10:26
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Och hur jävla ansvarslösa och dumma i huvudet är föräldrarna som låter sin dotter hänga med äckliga invandrare? Riktiga idioter
Om det nu skulle vara hedersrelaterat så är det inte omöjligt att hans familj är inblandad också.Hon kan ju inte blivit mördad hemma eftersom det tydligen inte finns några spår där.Att han ensam skulle transporterat en död otymplig kropp till ett ställe där den hittills inte hittats låter otroligt.
Citera
2019-11-20, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Var står det om att saker har bränts upp ? Hittar inte nån sån info ?

Skojar du eller? Läs GP,Aftonbladet,GT, härinne. Både skor och läsglasögon har vart brända. Även ett klädesplagg har hittats brända. Jackan har ingen sagt något om den är bränd
Citera
2019-11-20, 10:28
Medlem
mjukmjukares avatar
Polisen knäcker killen inom kort. Tuffa förhörsledare.
Han bryter ihop och vill ”bli fri sina demoner” och visar brottsplatsen.
Dessvärre är detta ett brott, ett mord och just nu är tiden för upplösningen det som gäckar familj, närstående och polis.
Olidligt för familjen såklart.
Men genombrott och fynd ligger relativt nära i tiden nu.

Därefter tar fas 2 vid.
Hur har allt gått till? Hur ställer sig den misstänkte till fynden och vad går hans tes och förklaring ut på?

Familjen kan iallafall få ett avslut och ta ett avsked.

I övrigt kan och kommer troligtvis fas 2 att ta en del tid. Omfattande och noggrann utredning innan åtal väcks mot någon. Tidskrävande.
Häktningsförhandlingar är att vänta.

Min tes.

,
Citera
2019-11-20, 10:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
https://nyheter24.se/nyheter/936310-mordmisstankte-pojkvannens-pappa-om-forsvunna-wilma-jag-lovar

Delar från en pisshemsida som kanske varit delad innan. Där hävdar pappan att paret var svartsjuka på varandra. Är skeptiskt till de, tror mer att det bara var killen som var svartsjuk och kontrollernade, men någon med insyn får gärna säga emot mig. Kanske var båda två svartsjuka på varandra..

Sen undrar jag om de verkligen stämmer att dottern åkte hem till pojkvännens föräldrar efter att ha bråkat med pojkvännen. Känns mer normalt att man åker hem till sina egna föräldrar? Någon som vet om det är sant eller inte?

Sista saken, känns jäkligt tydligt att det är killen som bragt henne om livet när han rusar in till sina päron och säger att han inte gjort något. Att han lovar .

Var står det att han rusar in till sina föräldrar och säger att han inte gjort något?

Det kan lika väl vara en diskussion (p.g.a. omständigheterna) där pappan frågar sin son om han har gjort något i students hetta vid en av deras tjafs. Därefter svarar sonen "nej pappa jag har inte gjort något, jag lovar".
Citera
2019-11-20, 10:30
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Låter mer som att du är otroligt svag om du väger 100kg och inte kan bära något över axlarna på 50kg. Säger inte att det är helt helt lätt men långt ifrån omöjligt att bära dödvikt ett hundratal meter.

När jag var yngre och vägde runt 80 var det vardagsmat att bära 50-kilos potatissäckar i hamnen... Idag, några år äldre, väger jag något över de 100, och kan knappt släpa hem en påse från ICA.

MGM (22 år ?) ser ut att ha varit i gott fysiskt skick, och borde inte ha problem med potatissäckar på 50 kilo. Potatissäckar uppför sig i övrigt ganska likt en lealös kropp...
(Jo, jag har burit hem överförfriskade "flickvänner" över axlarna, jämförelsen håller.)
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Om det nu skulle vara hedersrelaterat så är det inte omöjligt att hans familj är inblandad också.Hon kan ju inte blivit mördad hemma eftersom det tydligen inte finns några spår där.Att han ensam skulle transporterat en död otymplig kropp till ett ställe där den hittills inte hittats låter otroligt.

Nu var det ju inte det jag pratade om, men jag förstår vad du menar.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Polisen knäcker killen inom kort. Tuffa förhörsledare.
Han bryter ihop och vill ”bli fri sina demoner” och visar brottsplatsen.
Dessvärre är detta ett brott, ett mord och just nu är tiden för upplösningen det som gäckar familj, närstående och polis.
Olidligt för familjen såklart.
Men genombrott och fynd ligger relativt nära i tiden nu.

Därefter tar fas 2 vid.
Hur har allt gått till? Hur ställer sig den misstänkte till fynden och vad går hans tes och förklaring ut på?

Familjen kan iallafall få ett avslut och ta ett avsked.

I övrigt kan och kommer troligtvis fas 2 att ta en del tid. Omfattande och noggrann utredning innan åtal väcks mot någon. Tidskrävande.
Häktningsförhandlingar är att vänta.

Min tes.

,
Hans "tes" blir nog: "Vi bråkade, hon angrep mig, jag knuffade bort henne, hon slog huvudet olyckligt & jag fick panik".
Citera
2019-11-20, 10:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
men hon skulle ju kunnat bli drogad hemma hos MGM så pass att hon är nästan gångbar . då är det ju en ganska enkel match att leda iväg en raglande, knäande person till en bil
Citera
2019-11-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Styckmördaren Maria Kish städade dock bort precis allt i lägenheten, alla fogar golv mm tiom allt i avloppsrören, hon styckade kroppen i badrummet och det enda dna:t de hittade sen var från ugnsplåten när hon försökt grilla upp huvudet.
Det hände 1998, MYCKET har hänt inom teknisk bevisning sedan dess, bara på dom senaste åren har det hänt väldigt mycket.
Citera
2019-11-20, 10:34
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
"Enligt uppgift" brukar väl i praktiken betyda läckage avs sekretessen? Intressant för tråden men kanske mindre lyckat för utredningen.
Det är väl mer regel än undantag att det finns läckor.
Citera
2019-11-20, 10:35
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Om han är fräck och fullständigt dum i huvudet så förvillar han bara.
Om inte, så är nog kroppen funnen under dagen!
Vad skulle han vinna på det? "Jag gömde kroppen i Ljungskile... nä jag bara skojade".
Citera
2019-11-20, 10:36
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var står det att han rusar in till sina föräldrar och säger att han inte gjort något?

Det kan lika väl vara en diskussion (p.g.a. omständigheterna) där pappan frågar sin son om han har gjort något i students hetta vid en av deras tjafs. Därefter svarar sonen "nej pappa jag har inte gjort något, jag lovar".

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-1/

Citat:
Samtidigt säger hans pappa att sonen lovat honom att han inte mördat Wilma.

Frågan är när MGM sa detta till sin far, och varför han skulle uttrycka sig på det viset... Har pappan frågat om MGM har dödat flickan, och varför skulle han fråga det ?
Vi kan väl antaga att pappan inte haft möjlighet att tala med sonen efter omhändertagandet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in