2019-11-20, 10:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Han kommer att neka i sten. Hedern är det viktigaste för en kurd.
Speciellt om pappan hjälp till att göra sig av med liket.
Citera
2019-11-20, 10:14
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/936310-mordmisstankte-pojkvannens-pappa-om-forsvunna-wilma-jag-lovar

Delar från en pisshemsida som kanske varit delad innan. Där hävdar pappan att paret var svartsjuka på varandra. Är skeptiskt till de, tror mer att det bara var killen som var svartsjuk och kontrollernade, men någon med insyn får gärna säga emot mig. Kanske var båda två svartsjuka på varandra..

Sen undrar jag om de verkligen stämmer att dottern åkte hem till pojkvännens föräldrar efter att ha bråkat med pojkvännen. Känns mer normalt att man åker hem till sina egna föräldrar? Någon som vet om det är sant eller inte?

Sista saken, känns jäkligt tydligt att det är killen som bragt henne om livet när han rusar in till sina päron och säger att han inte gjort något. Att han lovar .
Citera
2019-11-20, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Han kommer att neka i sten. Hedern är det viktigaste för en kurd.

Tror också att han kommer neka ett bra tag. Vad gäller hans heder så tror jag inte att detta mord hade med det att göra.
Citera
2019-11-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
[url]

Sen undrar jag om de verkligen stämmer att dottern åkte hem till pojkvännens föräldrar efter att ha bråkat med pojkvännen. Känns mer normalt att man åker hem till sina egna föräldrar? Någon som vet om det är sant eller inte?

Sista saken, känns jäkligt tydligt att det är killen som bragt henne om livet när han rusar in till sina päron och säger att han inte gjort något. Att han lovar .

Det är pojkvännens pappa som säger att när Wilma och pojkvännen bråkat, “som familjer gör” brukade Wilma komma hem till svärfar och prata. Sedan brukade han köra hem henne till pojkvännen igen.
Citera
2019-11-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Ja, precis. Känns ju bra mycket mer sannolikt att detta skett pga svartsjuka snarare än pga heder. Och då är det ju egentligen irrelevant vad han har för ursprung. för det händer ju, som du säger, överallt i världen och är inte kopplat till någon speciell etnicitet, religion eller hudfärg.
Sedan har det ju med vad man definierar som svartsjuka att göra, vissa grupper anser att man kan bli svartsjuk för vad som helst. Och så har vi ju det där med impulskontroll...

Men nu gäller det att hitta flickan för annars blir det oerhört svårt att lösa. Den här killen kommer inte att snacka för han anser att han är oskyldig.
Citera
2019-11-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Haha, skojar du eller? Du hade mest troligt knappt burit henne en meter. Jag väger 100 kilo och vet att jag skulle ha mycket svårt för att flytta en kropp någon nämnvärd sträcka alls på egen hand. 50 kilo död människokropp är mycket skrymmande att hantera om man är ensam.

Låter mer som att du är otroligt svag om du väger 100kg och inte kan bära något över axlarna på 50kg. Säger inte att det är helt helt lätt men långt ifrån omöjligt att bära dödvikt ett hundratal meter.
Citera
2019-11-20, 10:19
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Att mörda anhöriga är starkt kopplat till etnicitet, religion och hudfärg.

Det har begåtts flertalet extremt brutala mord de senaste åren där svenska män har mördat hela sina familjer dock.
Citera
2019-11-20, 10:21
Medlem
Jag tror man kan lösa det här. Att han spelat dålig teater i anslutning till försvinnandet och strösslat hennes tillhörigheter runt om i nejden är ett bra tecken på att han är korkad eller slarvig eller både och. Kroppen kommer nog fram till slut. Polisen har ett viktigt jobb vad gäller att leta och pumpa fram information ur honom.
Citera
2019-11-20, 10:24
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Låter mer som att du är otroligt svag om du väger 100kg och inte kan bära något över axlarna på 50kg. Säger inte att det är helt helt lätt men långt ifrån omöjligt att bära dödvikt ett hundratal meter.
Adrenalin och panik kan ju motivera till lite större ansträngningar/styrka också samt vilken teknik man använder.
Citera
2019-11-20, 10:25
Medlem
Att säga till en tonåring att hon inte får göra vissa saker kommer garanterat att egga vederbörande att göra just de sakerna. Och snubben kan ju varit hur from som helst när de började träffas. Skulle inte förvåna mig om Snubbens omgivning hävdat heder etc etc, och att utfallet blev som det blev. Slänga sakerna på ett ställe och låta någon annan köra kroppen åt ett annat? Om farsgubben hävdar att hans son är oskyldig, leta i dennes bil, eller hans bekantas bilar
Citera
2019-11-20, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja de du skriver sist är vanligt tillvägagångssätt. Nu vet inte jag hur mkt grejer hon hade hos honom, men dom kan säkert hitta fler brända saker nån annanstans
Var står det om att saker har bränts upp ? Hittar inte nån sån info ?
Citera
2019-11-20, 10:26
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv

Ja jag är jättesvag. Jättesvag.

Har du hanterat en lealös kropp någon gång? Jag har, flera gånger. Det är ett helvete. Det är otroligt mycket svårare än vad man först kan tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in