Citat:
Ursprungligen postat av
vanartad
De är otydliga pga falangstrider. Mycket mindre nu än förr då utrensningarna har varit 'framgångsrika'.
Otydligheten idag stämmer främst från det faktum att såssarnas karta inte överensstämmer med verkligheten.
Det blir oftast jävligt märklig stämning när man med brask stämma säger till folk att simma över floden om de istället råkar ha ett berg framför sig.
Såssarna är inte mer korkade att dom inser Nyans är ett reellt hot mot deras existens som statsbärande parti. Frågan är dock om partiet internaliserat den faktiska verkligheten ännu eller fortsätter köra efter en karta vars maka aldrig återfunnits i sinnevärlden.
Valet 2010 - jag kände hur många sossar som helst, nu INGEN!
Jag skulle vilja bryta ner var deras väljare kommer ifrån i samhället, de har ju minskat i procent.
Men skulle verkligen vilja borra ner mig om det är som så att Sossarna ”importerar” väljare. Hur många av dom som röstade 2018 på sossarna fanns i Sverige 2010?
De gjorde ju ett antal felknep i valet 2018 bla:
-hyresgästföreningen knackade dörr och skrämde upp folk.
-sms med varning om ”högern” ett fåtal dagar innan valet till 100 000 tals människor i utsatta områden
Kommer deras kommande barn och generationer rösta på S
Jag vill inte tro att det är facit utav inkompetens utan vill tro att det finns en tanke bakom.
Kommer Löfven till Almedalen 2020?