2019-11-20, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
Reagerar ännu mycket kraftigt på att styvmodern kan med att lägga ut blatte-lover propaganda när hennes styvdotter ännu är spårlöst försvunnen, för hade det varit min dotter som varit tillsammans med en kille med utländsk härkomst så hade jag ju blivit mer åt rasisthållet än åt blattelover håller, just saying.

Verkar ju vara hennes grej att göra det alltid. Hon fortsatte väl bara. Man vet ju inte relationen de hade till pojkvännen heller, låter ju ändå som de känner han. De kanske inte vill tro att han gjort det.

Tycker också att det är märkligt, men samtidigt kan man inte döma någon för att bete sig som de brukar även i kris. Hon repostade väl av vana.

Hon ändrar nog snart syn och åsikt ska du se när/om kropp hittas och han åker dit för det.
Citera
2019-11-20, 03:10
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ju mer jag tänker på att nåt vittne ska ha sett henne knata runt i Ljungskile (osäkert om det var hon på riktigt), desto konstigare blir det. Och att dom söker där. Det är ändå 18 kilometer bort från bostaden.

Har killen någon anknytning dit? Vänner, anhöriga mm?

Min tanke kring sökningarna i Ljungskile är att de efter att ha gjort husrannsakan och gripit honom kunnat pejla telefonen, gå igenom sökhistorik/sms och se vart han har hållit hus. Alternativt att han berättat något själv. Jag tror inte att vittnet såg Wilma där, utan någon som liknade henne.
Citera
2019-11-20, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Min tanke kring sökningarna i Ljungskile är att de efter att ha gjort husrannsakan och gripit honom kunnat pejla telefonen, gå igenom sökhistorik/sms och se vart han har hållit hus. Alternativt att han berättat något själv. Jag tror inte att vittnet såg Wilma där, utan någon som liknade henne.
Ja dom måste ju hittat något som tyder på att hon befunnit sig där, eller att kroppen befunnit sig där, man börjar ju inte leta i Ljungskile för att någon påstår sig ha sett henne där.

Han kan ju ha spritt ut föremålen/bränt föremål i närheten för att försöka leda polisen på vilospår, sedan har dom pejlat honom till Ljungskile som du sa.
Citera
2019-11-20, 03:23
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Ja dom måste ju hittat något som tyder på att hon befunnit sig där, eller att kroppen befunnit sig där, man börjar ju inte leta i Ljungskile för att någon påstår sig ha sett henne där.

Precis. Nu vet jag inte om jag tror att han har fraktat kroppen till Ljungskile, men de måste ha haft anledning att tro att något av intresse finns där iallafall. Det är, vad jag vet, inte jättevanligt att man transporterar kroppar en längre sträcka för att göra sig av med dem. De planerade söker för morgonen är i Uddevalla, så de hoppas nog fortfarande på att hitta kroppen där.
Citera
2019-11-20, 03:29
Medlem
Pletheneiss avatar
Försökt hitta en bild på afghanen men hittar ingen. Rotat igenom kanske 30 sidor i den här tråden utan att hitta en bild. Någon som kan länka en bild?
Citera
2019-11-20, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Precis. Nu vet jag inte om jag tror att han har fraktat kroppen till Ljungskile, men de måste ha haft anledning att tro att något av intresse finns där iallafall. Det är, vad jag vet, inte jättevanligt att man transporterar kroppar en längre sträcka för att göra sig av med dem. De planerade söker för morgonen är i Uddevalla, så de hoppas nog fortfarande på att hitta kroppen där.
Hur det än gick till så får vi nog veta det inom snar framtid, för att sannolikheten att det är den MGM som är skyldig är väldigt stor, isåfall löser dom det nog snart, men det kan ju alltid vara någon annan, man skall aldrig säga aldrig.
Citera
2019-11-20, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Försökt hitta en bild på afghanen men hittar ingen. Rotat igenom kanske 30 sidor i den här tråden utan att hitta en bild. Någon som kan länka en bild?
Finns en bild på honom på sida 53 om jag minns rätt, han är ingen Afghan för övrigt.
Citera
2019-11-20, 03:36
Medlem
Citat:
Han är inte afghan.
Citera
2019-11-20, 03:36
Medlem
zeinahs avatar
Citat:

https://www.facebook.com/tishkoshaba*

* = z
Citera
2019-11-20, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Verkar ju vara hennes grej att göra det alltid. Hon fortsatte väl bara. Man vet ju inte relationen de hade till pojkvännen heller, låter ju ändå som de känner han. De kanske inte vill tro att han gjort det.

Tycker också att det är märkligt, men samtidigt kan man inte döma någon för att bete sig som de brukar även i kris. Hon repostade väl av vana.

Hon ändrar nog snart syn och åsikt ska du se när/om kropp hittas och han åker dit för det.

Det kan man nog nästan anta, beroende på vad GM haft för motiv.
Citera
2019-11-20, 03:49
Medlem
The BlaBlas avatar
Om det nu är pojkvännen, kan han tänkas fått hjälp med att bli av med kroppen? Hans familj, har de bil?
Citera
2019-11-20, 03:53
Medlem
Thraxxs avatar
Vart fick polisen tips på att det just skulle finnas något av värde till bevis för hennes försvinnande vid just dynamitbacken? Skjutbanan fin natur och liknande, folk som promenerar på olika stigar och liknande och några som cyckla mountainbike etc.

Men är det någon som sett någon av dom där tidigare eller? Eller är det bara för man hittat lite aska och bränt bröte på grusmarken som polisen tros det har begåtts någon form av röjning av bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in