2019-11-20, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Hon kanske inte vägde mycket om det va två som bar .

Inte direkt man öppnar å kollar bara för man hör tunga steg i trappan .
Står att hon väger runt 50 kilo, jag är precis under 170cm och väger 65 kilo, jag skulle inte ha några problem med att bära 50 kilo en kortare sträcka, tillexempel ner till bilen som stod parkerad i närheten.
Citera
2019-11-20, 02:34
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kan ju faktiskt lika gärna vara så att dom bråkat varefter BO lämnat lägenheten, knallat in till centrum och träffat slödder som hon inte borde. Följt med i någon bil o så har det i förlängningen slutat så här.

MGM känns inte nödvändigtvis som den mest sannolike banemannen.

Jag känner nästintill inget tvivel om att den som just nu sitter på skäligen misstänkt för mord är den som bragt henne om livet. Jag brukar ändå tvivla en hel del - och gilla alternativa teorier. För mig är det här inte ett sådant brott. Jag tror helt klart att det var hennes pojkvän som hon bodde och levde tillsammans med, som höll sig undan oroliga närstående till Wilma efter att hon försvunnit, som inte delade inlägget med hennes efterlysning förrän på söndagen när sista officiella livstecknet från familj var på onsdagen. Hade MGM inte betett sig på det sätt som utmålats av anhöriga från det att Wilma försvann, så hade jag kanske tvivlat.
Citera
2019-11-20, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Det går att döma utan kropp, men då krävs omfattande övrig bevisning, så att de kan fastställa utom rimligt tvivel att MGM bragd BO om livet. Fem dagar för övrig bevisning är jättemycket tid, även om MGM är skyldig så kan tiden han fick på sig att städa undan vara ödesdiger för eventuellt straff. Jag känner precis som du.

Beklagar sorgen, kan inte inbilla mig hur det måste kännas.
Okej, då är jag med på noterna ang att döma utan kropp iallafall, tack för infon.
Håller med om resterande du skrev, blir tokig på sånt här.

Tack för det, nej det är svårt att sätta fingret på hur det känns själv.
Citera
2019-11-20, 02:36
Medlem
Zebrauts avatar
Är det någon som har koordinater på senaste plats hon befann sig på enligt pojkvännen var väl detta i hans bostad? Behöver även koordinater vart BO's tillhörigheter har hittats i vilket område. Har någon tid så gör gärna en karta i Google maps med markeringar.

Jag har inte hunnit skumma igenom tråden men skall göra det imorgon under dagen.
Citera
2019-11-20, 02:42
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Är det någon som har koordinater på senaste plats hon befann sig på enligt pojkvännen var väl detta i hans bostad? Behöver även koordinater vart BO's tillhörigheter har hittats i vilket område. Har någon tid så gör gärna en karta i Google maps med markeringar.

Jag har inte hunnit skumma igenom tråden men skall göra det imorgon under dagen.

Nånstans kring 58°21'26.8"N 11°57'21.3"E hittades hennes tillhörigheter. (om jag inte har helt fel, att dom hittades brända kring dynamitbacken)

MGM bor på 58°20'39.2"N 11°55'40.6"E

Edit; Det är alltså bara 3 km med bil. 5-6 minuter. Mellan bostaden och fyndplatsen. Om jag har rätt fyndplats.
Senast redigerad av Haloumi 2019-11-20 kl. 02:45.
Citera
2019-11-20, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kan ju faktiskt lika gärna vara så att dom bråkat varefter BO lämnat lägenheten, knallat in till centrum och träffat slödder som hon inte borde. Följt med i någon bil o så har det i förlängningen slutat så här.

MGM känns inte nödvändigtvis som den mest sannolike banemannen.
Men hade han inte svarat när pappan ringde? Och öppnat dörren när han förtvivlat bankade på? Det återstår för honom att förklara. Enligt mig, ett märkligt beteende.
Citera
2019-11-20, 02:49
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Står att hon väger runt 50 kilo, jag är precis under 170cm och väger 65 kilo, jag skulle inte ha några problem med att bära 50 kilo en kortare sträcka, tillexempel ner till bilen som stod parkerad i närheten.

Utan att bli för grafisk...det är tydligen mycket svårare att bära en livlös kropp på 50 kilo än vad det är att bära en säck som väger betydligt mer.
Citera
2019-11-20, 02:54
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
FANtiserar ihop? Nej ingenting egentligen

Men styvmodern postar politisk propaganda när styvdottern är försvunnen, sen säger hon att hon inte vill att Wilma Ska "ligga o ruttna" nånstans. GW säger att anhöriga vill för liv o kiv inte ens föreställa sig såna scenarion framför sig
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2519&artikel=6769755 vid 49.40-50.04

Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Men hade han inte svarat när pappan ringde? Och öppnat dörren när han förtvivlat bankade på? Det återstår för honom att förklara. Enligt mig, ett märkligt beteende.
Vem fan orkar öppna om ens farsa bankar på? Det är ju helt naturligt att negligera det, så inget konstigt alls att han inte öppnade.

Sjukt mycket oklart i detta fallet. Förhoppningsvis hittas kroppen nu inom någon timme, så eventuell GM kan fällas för mord. Att hon är död är det inget snack om saken om, alldeles för mycket som pekar på det. Telefon avstängd, funna kläder (brända), ja.. det är solklart!
Citera
2019-11-20, 02:55
Medlem
Haloumis avatar
Ju mer jag tänker på att nåt vittne ska ha sett henne knata runt i Ljungskile (osäkert om det var hon på riktigt), desto konstigare blir det. Och att dom söker där. Det är ändå 18 kilometer bort från bostaden.

Har killen någon anknytning dit? Vänner, anhöriga mm?
Citera
2019-11-20, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Utan att bli för grafisk...det är tydligen mycket svårare att bära en livlös kropp på 50 kilo än vad det är att bära en säck som väger betydligt mer.
Är det efter rigor mortis eller direkt efter döden? Känns ju att som en kropp borde vara lika lätt att bära död som levande om den inte stelnat ännu, mitt ex vägde ungefär 50 kilo och jag hade inga problem med att slänga upp henne över axeln, hon var ju dock levande haha.
Citera
2019-11-20, 02:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin

Att han inte ville tala med hennes föräldrar kan ju bero just på att dom hade bråkat. Han befarade kanske en utskällning.

Överskottet på persedlar som behöver eldas tycker jag tyder på ett sexualbrott.
Senast redigerad av LeeVan 2019-11-20 kl. 03:12.
Citera
2019-11-20, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ju mer jag tänker på att nåt vittne ska ha sett henne knata runt i Ljungskile (osäkert om det var hon på riktigt), desto konstigare blir det. Och att dom söker där. Det är ändå 18 kilometer bort från bostaden.

Har killen någon anknytning dit? Vänner, anhöriga mm?

Behöver ju inte vara hon som vittnet sett utan en tjej som liknar beskrivningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in