2019-11-20, 02:00
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Jovisst, men makaber uppmålning. perverst nästan.

Ok
*kram*

Tror kanske inte anhöriga mår helt 100 just nu, folk reagerar olika i hemska situationer
Citera
2019-11-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Påminner lite om Lisa holm, Där fann de ju jacka, skor, kanske de finner hennes mobil snart, eller plånbok, Vem vet. Tragiskt i varje fall, Usch.
Håller med helt och fullt, Nerijus Bilevicius drag över det hela försvinnandet samt dem fynd som hittills har gjorts.
Tragiskt som fan.
Citera
2019-11-20, 02:01
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
ja, kanske det.. visste inte att svaren var så nära varann.

Men iaf. Han kan sin sak, han har jobbat me profilering i decennier.
Jag tycker styvmorsan verkat skum från början.
Vem varvar efterlysningar med hobbies (afghanerna) och varför väntade hon i 5 dar innan hon anmälde? Dom bodde väl ihop, va

Dom har inte väntat i några fem dagar med att anmäla. Högst två-tre innan anmälan togs upp av polisen. Det var när pojkvännen uppträdde så konstigt mot dom, då ringde dom polisen direkt. Först har dom försökt få tag i han utan att lyckas, så dom trodde han också var försvunnen, tills dom såg att han var inne på sociala medier. Då åkte dom till lägenheten. Först öppnade han inte dörren åt dom, men dom såg att han var där inne. Tjejen och pojkvännen bodde ihop på annan ort än föräldrarna om jag fattar rätt.

Jag ser inte något konstigt i att hennes mardröm är att hon ligger i något skjul. Inte när polisen säger att hon troligen blivit mördad. Tänk på att hon nog inte är i så bra form för att kunna uttrycka sig vidare rationellt i detta tillfälle.
Citera
2019-11-20, 02:03
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Och VART är din källa på att det är STYVMODERN som uttalat sig om detta?

Ingen källa alls, bara ett anagande, eftersom hon uttryckte sig liknande på sin facebook

"Dela över hela sverige, över hela världen" skrev hon där vid ett av efterlysningarna

Låter väldigt likt från repotaget : "Leta överallt , överallt! så hon inte ligger o ruttnar i nåt skjul "
Detta skrev jag ju i mitt inlägg, varför läser du inte

(och vad fan tror hon dom gör, liksom) Klart dom letar överallt
Citera
2019-11-20, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weiners
Håll käften din fitthora. Du attackerade folk och raljerade runt. Folk spekulerar baserat på en del minst sagt udda saker att göra som styvmamman gjorde med att lägga upp en massa snyftartiklar på Facebook för afghaner när hennes dotter är försvunnen. Det är som att hon visste eller misstänkte pojkvännen utfört det och skulle kompensera.
Hahahaha, stackars dig.
Jag håller med om att delningarna om att stoppa utvisningarna är udda, men inte fan går jag och misstänker att, ''ah men hörni, det kan nog vara så att hon gjorde detta mot sin styvdotter för att hon låg med BO's pojkvän och den försvunne fick reda på det''.
Jävla nöt!
Citera
2019-11-20, 02:06
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tror kanske inte anhöriga mår helt 100 just nu, folk reagerar olika i hemska situationer

Jo, kanske så.

men delningen av afghanerna var lika dålig timing som det hade varit att dela vad Kardashian hade för sockar i helgen. Borde hon ens bry sig i sammanhanget, liksom

Men förstår hur du menar

Må rättvisan ha sin gång
Citera
2019-11-20, 02:08
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Håller med helt och fullt, Nerijus Bilevicius drag över det hela försvinnandet samt dem fynd som hittills har gjorts.
Tragiskt som fan.

Frågan hur duktig en 22-åring, tidigare ostraffad, är på att röja undan bevis och kropp. Om han är så kall så att han lyckas hålla tyst mot familjen och genom kommande förhör, hur kall har han varit när han har gömt undan henne? Han har haft 5 dagar på sig, han kanske har tillgång till bil, han verkar ha strött ut hennes personliga ägodelar samt bränt vissa.

Jag tror inte att han är något kriminellt mastermind, men jag börjar bli orolig för hur lång tid det kommer ta för dem att hitta henne. Även om han kan dömas utan att kroppen hittas, eller att kroppen hittas i ett skick som gör det svårt att utgöra vad som har hänt, så har jag svårt att tro att han får det straff han förtjänar.

Daglig frost och snö är inte långt borta, hoppas inte hon behöver ligga till våren..
Citera
2019-11-20, 02:12
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Jo, kanske så.

men delningen av afghanerna var lika dålig timing som det hade varit att dela vad Kardashian hade för sockar i helgen. Borde hon ens bry sig i sammanhanget, liksom

Men förstår hur du menar

Må rättvisan ha sin gång

Ja det var väl dålig timing. Men när dom delades så fanns det inte på kartan att hon blivit mördad, och pojkvännen var inte misstänkt för något. Hon lade upp det söndag natt. Polisen kontaktades dagen efter, när pojkvännen uppträdde så konstigt. Jag kanske inte tycker lika som henne i politiken, men ser inte vad delningarna där har med saken att göra. När dom gjordes före han ens var tilltänkt som misstänkt i tjejens försvinnande...
Citera
2019-11-20, 02:16
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Lyssna själv vad GW säger angående när anhöriga utgår från att den försvunne är död HÄR. Lyssna från 49.40 till ca 50.04
Frågar du GW om detta fall så tror han att det är pojkvännen det sätter jag min pung på. Citerar ditt inlägg igen när vi får det bekräftat. Du får gärna citera mig om det mot förmodan skulle vara som du tror.
Citera
2019-11-20, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Frågan hur duktig en 22-åring, tidigare ostraffad, är på att röja undan bevis och kropp. Om han är så kall så att han lyckas hålla tyst mot familjen och genom kommande förhör, hur kall har han varit när han har gömt undan henne? Han har haft 5 dagar på sig, han kanske har tillgång till bil, han verkar ha strött ut hennes personliga ägodelar samt bränt vissa.

Jag tror inte att han är något kriminellt mastermind, men jag börjar bli orolig för hur lång tid det kommer ta för dem att hitta henne. Även om han kan dömas utan att kroppen hittas, eller att kroppen hittas i ett skick som gör det svårt att utgöra vad som har hänt, så har jag svårt att tro att han får det straff han förtjänar.

Daglig frost och snö är inte långt borta, hoppas inte hon behöver ligga till våren..
5 dagar är extremt lång tid på att undanröja bevis, samt kropp.
Tror inte man behöver vara någon yrkeskriminell för att undanröja bevis och kroppen faktiskt.
Speciellt inte med tanke på hur lång tid han har haft på sig.

Domen för mord utan kropp skulle han nog aldrig kunna få mig veterligen, tyvärr.
Vad gäller hur lång tid det tar att hitta kroppen är det som oroar mig och berör mig mest också, jag sitter och uppdaterar nyhetsflödet på nyhets-sidorna som är aktuella i detta fall för att få se om något nytt hänt.
Jag hoppas och vill att dem hittar den ''helst igår'' både för familjens skull, för att kunna få ett avslut på det hela, samt för att kunna lösa fallet snarast och få veta lite mer ingående vad som faktiskt hänt henne.

En nära vän till mig försvann i Lidköping för ett par år sedan och hittades senare bragd om livet.
Därför jag vet jag vilken ständig klump i magen anhöriga går med, usch och fy.
Citera
2019-11-20, 02:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Frågan hur duktig en 22-åring, tidigare ostraffad, är på att röja undan bevis och kropp. Om han är så kall så att han lyckas hålla tyst mot familjen och genom kommande förhör, hur kall har han varit när han har gömt undan henne? Han har haft 5 dagar på sig, han kanske har tillgång till bil, han verkar ha strött ut hennes personliga ägodelar samt bränt vissa. /.../

Kan ju faktiskt lika gärna vara så att dom bråkat varefter BO lämnat lägenheten, knallat in till centrum och träffat slödder som hon inte borde. Följt med i någon bil o så har det i förlängningen slutat så här.

MGM känns inte nödvändigtvis som den mest sannolike banemannen.
Citera
2019-11-20, 02:29
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
5 dagar är extremt lång tid på att undanröja bevis, samt kropp.
Tror inte man behöver vara någon yrkeskriminell för att undanröja bevis och kroppen faktiskt.
Speciellt inte med tanke på hur lång tid han har haft på sig.

Domen för mord utan kropp skulle han nog aldrig kunna få mig veterligen, tyvärr.
Vad gäller hur lång tid det tar att hitta kroppen är det som oroar mig och berör mig mest också, jag sitter och uppdaterar nyhetsflödet på nyhets-sidorna som är aktuella i detta fall för att få se om något nytt hänt.
Jag hoppas och vill att dem hittar den ''helst igår'' både för familjens skull, för att kunna få ett avslut på det hela, samt för att kunna lösa fallet snarast och få veta lite mer ingående vad som faktiskt hänt henne.

En nära vän till mig försvann i Lidköping för ett par år sedan och hittades senare bragd om livet.
Därför jag vet jag vilken ständig klump i magen anhöriga går med, usch och fy.

Det går att döma utan kropp, men då krävs omfattande övrig bevisning, så att de kan fastställa utom rimligt tvivel att MGM bragd BO om livet. Fem dagar för övrig bevisning är jättemycket tid, även om MGM är skyldig så kan tiden han fick på sig att städa undan vara ödesdiger för eventuellt straff. Jag känner precis som du.

Beklagar sorgen, kan inte inbilla mig hur det måste kännas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in