Citat:
Ursprungligen postat av
zeinah
Frågan hur duktig en 22-åring, tidigare ostraffad, är på att röja undan bevis och kropp. Om han är så kall så att han lyckas hålla tyst mot familjen och genom kommande förhör, hur kall har han varit när han har gömt undan henne? Han har haft 5 dagar på sig, han kanske har tillgång till bil, han verkar ha strött ut hennes personliga ägodelar samt bränt vissa.
Jag tror inte att han är något kriminellt mastermind, men jag börjar bli orolig för hur lång tid det kommer ta för dem att hitta henne. Även om han kan dömas utan att kroppen hittas, eller att kroppen hittas i ett skick som gör det svårt att utgöra vad som har hänt, så har jag svårt att tro att han får det straff han förtjänar.
Daglig frost och snö är inte långt borta, hoppas inte hon behöver ligga till våren..
5 dagar är extremt lång tid på att undanröja bevis, samt kropp.
Tror inte man behöver vara någon yrkeskriminell för att undanröja bevis och kroppen faktiskt.
Speciellt inte med tanke på hur lång tid han har haft på sig.
Domen för mord utan kropp skulle han nog aldrig kunna få mig veterligen, tyvärr.
Vad gäller hur lång tid det tar att hitta kroppen är det som oroar mig och berör mig mest också, jag sitter och uppdaterar nyhetsflödet på nyhets-sidorna som är aktuella i detta fall för att få se om något nytt hänt.
Jag hoppas och vill att dem hittar den ''helst igår'' både för familjens skull, för att kunna få ett avslut på det hela, samt för att kunna lösa fallet snarast och få veta lite mer ingående vad som faktiskt hänt henne.
En nära vän till mig försvann i Lidköping för ett par år sedan och hittades senare bragd om livet.
Därför jag vet jag vilken ständig klump i magen anhöriga går med,
usch och
fy.