2019-11-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Du håller inte makten över flera decennier, utan att inte behärska spelet till fullo

Rävspelet har fungerat i en tid där de kunde styra över massmedia. Det går inte längre. Det är en helt ny tid nu! S-toppens arrogans förstår inte det.
Citera
2019-11-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Över 80% har röstat för detta senast för 1 år sedan. Vad trodde dessa nötter att invandrarna skulle bo, i skogen långt ifrån deras kvarter? Svenskarna har röstat för detta i under lång tid och det är minst sagt patetiskt att först nu upptäcka problemen.

Ja så är det jag röstade inte själv på den här idiotin och har varit kritisk i 20 år till den naiva och korkade invandringspolitiken.

Men nu ser väl alla utom Löven och Lööf klart och tydligt resultatet av massinvandringspolitiken och mångkulturen, Sverige slits itu och våldet eskalerar.
Det kommer gå käpprätt åt helvete det råder det inga tvivel om. Ingenting görs ju för att vända trenden.
Citera
2019-11-19, 23:37
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Det går ju liksom inte att ha den här regeringen i tre år till. Hur kommer landet att se ut om 3 år ifall det fortsätter utför i samma takt? Lägg på återvändande IS-soldater som släpps ut på gator och torg.

De riskerar dödsstraff eller förföljelse i sina hemländer. Det är klart att vi inte kan utvisa dem. Hade du satt svenskar i deras situation hade vi blivit likadana. Det tror jag stenhårt på, för Steffe har sagt det.
Citera
2019-11-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Han ser ut att vara på väg in i väggen så jag gissar på det.

Åkesson kommer köra sitt race men troligtvis inte prata så mycket om Svetsarns misslyckande. Han kommer istället prata om andra ämnen då SD redan äger frågor som migration och liknande.
Bättre att låta Kristersson och Svetsarn stå och slåss mot väderkvarnarna.

Hoppas Åkesson pratar om framtiden för alla Unga och försöker ge dom hopp. Vara ganska mjuk, det skulle vara mycket bra. Men Sd kan man sno 5 % enheter sv S nu och kanske attrahera 350 000 första gångs väljare, så Max! 30-35%
Citera
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4gnusson
Den argumentationen håller inte! Folk röstar utifrån bra många fler faktorer än invandringen. Och att ett stigmatiserat parti som åtminstone fram tills nyligen kunnat vinna stöd endast baserat på sin restriktiva invandringspolitik vuxit till det största i opinionen talar för hur starkt missnöjet är.
Fast om man inte förstår att en gigantisk invandring kommer påverka i stort sett alla samhällsområden så borde man spärras in på ett mentalsjukhus och bli av med rösträtten. Eller trodde folk att invandrare inte behöver bostäder, skola, sjukvård osv??
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Man bör fråga Stefan vad han menar att dom som inte jobbar är ”ledig”

Barnen ser sina föräldrar vara ”lediga” - vad menar han, söker dom inte jobb?
Vem vet vad Löfven menar. T om människor som Anders Lindberg använder ju ord om "det jag tror att Stefan Löfven försökte säga..."

Så visst kan man be honom utveckla det. Tror inte det var genomtänkt.
Citera
2019-11-19, 23:41
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Stefan Löfven har varit SAP Ordförande sedan 2012, kan inte ens ta en live intervju på volley!

Se Mikael damberg, morgon Johansson, Ardalan dessa har ju ngn form av kompass att bottna i, dom skulle klara såna här intervjuver galant.

Nja, ingen av dessa figurer är någon Göran Persson. Jag har inga problem att se hur Holmberg skulle kunna göra såssemos av alla tre ovan.
Socialdemokraternas största problem ligger i all utrensningar sedan Mona Sahlin ( som slängde ut 'Persson pojkar'). Juholt rensade sedan ut de sista intellektuella av socialdemokraternas högerflygel.
När Löfven tog över åkte vänsterintellektuella ut ur stugvärmen (Jmf reformisterna och Suhonen).

Om jag förstått det rätt, så har hela den intellektuella basen i socialdemokraterna utrotats och ersatts av lågutbildade identitetspolitiker som t.ex. Ygeman och Johansson
Citera
2019-11-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vem vet vad Löfven menar. T om människor som Anders Lindberg använder ju ord om "det jag tror att Stefan Löfven försökte säga..."

Så visst kan man be honom utveckla det. Tror inte det var genomtänkt.

Man får ju empati för han, han mår nog Inge vidare ser det ut som iaf.
Citera
2019-11-19, 23:43
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Sant, men tyvärr är det nog inte han som blir statsminister om alliansen tar över. 🤪

Hoppet dör sist. Men vad skall han annars göra? Hela hans liv har varit en lång resa mot en hägrande statsminsterpost. Lite sent att satsa på en sumobrottar-karriär kanske?
Citera
2019-11-19, 23:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Hoppas Åkesson pratar om framtiden för alla Unga och försöker ge dom hopp. Vara ganska mjuk, det skulle vara mycket bra. Men Sd kan man sno 5 % enheter sv S nu och kanske attrahera 350 000 första gångs väljare, så Max! 30-35%

Åkesson har alla möjligheter nu. Han kan höja pensioner och givetvis lova våra unga något bra också. Han har ett antal lätta poäng att plocka nu när Svetsarn slår sig blodig om invandringen och alla dessa problem.
Citera
2019-11-19, 23:44
Medlem
Citat:
Nja, ingen av dessa figurer är någon Göran Persson. Jag har inga problem att se hur Holmberg skulle kunna göra såssemos av alla tre ovan.
Socialdemokraternas största problem ligger i all utrensningar sedan Mona Sahlin ( som slängde ut 'Persson pojkar'). Juholt rensade sedan ut de sista intellektuella av socialdemokraternas högerflygel.
När Löfven tog över åkte vänsterintellektuella ut ur stugvärmen (Jmf reformisterna och Suhonen).

Om jag förstått det rätt, så har hela den intellektuella basen i socialdemokraterna utrotats och ersatts av lågutbildade identitetspolitiker som t.ex. Ygeman och Johansson

Sant men dom har endå en annan pondus tkr jag.

Lyssnar man på en sån som D.suhonen, så håller jag med om mycket. Förstår inte att sossarna väljer den vägen istället.
Citera
2019-11-19, 23:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Hoppet dör sist. Men vad skall han annars göra? Hela hans liv har varit en lång resa mot en hägrande statsminsterpost. Lite sent att satsa på en sumobrottar-karriär kanske?

Sant, han är för kortväxt för sumobrottning, kanske sopare i curling kan vara något😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in