2019-11-19, 22:08
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Dagens summering över bananrepublikanernas skitfest.

Gym Jordan kallade idag Lt.Col Vindman för att vara "en leaker"
Därför att han gick till sin chef NSC John Bolton med en formell anmälan. Boltons replik var just då att uppmana honom till att spara alla anteckningar,och sedan överlämna anmälan till NSCs juridiska ombud John Eisenberg. Anmälan ihop med presidentens call summary,oroade visst john eisenberg som då valde att stämpla all info som sekretess.

Devin Nunes menar att Lt.Col Vindman borde ha kommit till honom istället. Nunes tillhör "the intelligence community" och borde därför ha fått ta del av uppgifterna. Att gå till sitt juridiska ombud eller IG(inspector general) menar nunes vara overkill.

Devin Nunes avslutade sitt förhör med att fråga Col. Vindman, var the whistleblower arbetar någonstans. Vindmans juridiska ombud ingrep, Adam Schiff ingrep,och bägge rekommenderade vindman till att följa den federala lag som garanterar visselblåsarens anonymitet.

Ni MAGA-fånar. Detta är det parti ni försvarar. Detta är den president ni stödjer.
Hoppas verkligen att ni inte kommer använda er rösträtt i några framtida val här hemma.

Det är genomgående så att Republikanerna inte strävar efter att få fram någon slags sanning i sakfrågan av vittnena, vilket vore det normala.

De har ett enkelt mål: Att få hela processen att framstå som ogiltig/partisk.

En av metoderna de jobbar med är att outa visselblåsaren, enligt logiken "skjut budbäraren". Det är skamligt att se och fullkomligt ovärdigt GOP.
Citera
2019-11-19, 22:11
Bannlyst
Hypotes/teori:
5juli- 12 september. Trump får ett igenomröstat lagförslag ifrån senaten på sitt bord. 250milj dollar.
Trump instruerar sitt OMB att frysa pengarna och inleda en särskild granskning för att se om pengarna verkligen går till rätt plats så som tilltänkt.
Jag tror personligen följande:
Trump hade nog aldrig tänkt släppa det militära biståndet till ukraina - med tanke på att de hade för avsikt att köpa Javelin-missilier för pengarna. Mig veterligen har Ryssland inga stridsvagnar som kan hålla emot fjärrstyrda portabla Javelins. Jag tror personligen att Trump går rysslands ärenden

Officiellla tidslinjen:
11 September släpper John Bolton det frysta biståndet på eget bevåg - och emot Trumps vilja.
12 September får han sparken.

Min hypotes: John Bolton gick emot Trumps order samt signerade vapenexportstillståndet samma dag(min hypotes).
Detta tillstånd går till den amerikanska vapentillverkare som ska sälja vapen till ett land som befinner sig i krig.
Citera
2019-11-19, 22:14
Bannlyst
Devin Nunes just nu:
Devin Nunes complains that Hunter Biden and Alexandra Chalupa aren't testifying. Why?

Han lyckas vända ytterligare en utfrågning till någon slags monolog

Vore jag Adam Schiff skulle jag erbjuda bägges vittnesmål mot chansen att få förhöra Rudy Giuliani under ed och med full immunitet
Citera
2019-11-19, 22:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Devin Nunes just nu:
Devin Nunes complains that Hunter Biden and Alexandra Chalupa aren't testifying. Why?

Han lyckas vända ytterligare en utfrågning till någon slags monolog

Vore jag Adam Schiff skulle jag erbjuda bägges vittnesmål mot chansen att få förhöra Rudy Giuliani under ed och med full immunitet
Giulliani skulle jag vilja ha in under ed och förhör han är nyckeln i det hela hur & vad och när allt hänt, Problemet är vågar eller får han inte likt Bolton av Trump…...
Citera
2019-11-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigedumbokraten
Uppenbarligen var det viktigt för Trump att det var Ukrainas president som skulle tillkännage på CNN att familjen biden utreds

Om Trump verkligen var orolig för korruption så kunde han offentligt ha gjort en anmälan till FBI.

Men han valde att låta Rudy och sondland verka i det fördolda

Impeach the mf
Ja inte kan över 70 % av väljarna ha fel när dom anser Trump har överträtt sina befogenheter som president och c:a 50% anser han bör avgå på studs. så kunde Trump trolla så skulle han utan tvekan byta ut även den där kritiska och allt större väljarkåren som har mage att kritisera honom och inte ser hans storhet och unika intelligens, för att inte tala om hans strålande hälsa, jämna humör och orubbliga lugn. Finns liksom ingen hejd på alla fake news om presidenten från vita huset numera.
Dessa otacksamma väljare som Trump nu undviker så gott han kan allt medan knivarna viner i det republikanska partiet.
Citera
2019-11-19, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja inte kan över 70 % av väljarna ha fel när dom anser Trump har överträtt sina befogenheter som president och c:a 50% anser han bör avgå på studs. så kunde Trump trolla så skulle han utan tvekan byta ut även den där kritiska och allt större väljarkåren som har mage att kritisera honom och inte ser hans storhet och unika intelligens, för att inte tala om hans strålande hälsa, jämna humör och orubbliga lugn. Finns liksom ingen hejd på alla fake news om presidenten från vita huset numera.
Dessa otacksamma väljare som Trump nu undviker så gott han kan allt medan knivarna viner i det republikanska partiet.

Damn right.

I förrigår tweetade han argt att FOX mest respekterade nyhetsankare Chris Wallace är "nasty" och "dumb" som ber steve scalise (inpiskare för republikanerna i kongressen) om källhänvisning. Steve tyckte att samtliga impeachement vittnen är Adam Schiffs hemliga agenter
När Trump känner sig tvungen att attackera FOX för att de inte slickar röv så är det fan dags att överge det sjunkande skeppet
Citera
2019-11-19, 22:44
Bannlyst
Trumps dotter jobbar i vita huset
Trumps svärson jobbar i vita huset
Rudy Giulianis son jobbar i vita huset
Bill Barrs svärson jobbar i vita huset
Bill Barrs dotter jobbar i den federala riksbanken
Trumps bägge söner reser jorden runt i jakt på affärer
Trumps dotter får det yttest få människor lyckats få: ensamrätt på kinesiska patent och varumärken

But Hey. Glöm allt det där.
Vi borde utreda Joe Biden och burisma.
Citera
2019-11-19, 22:47
Bannlyst
Just nu: Kurt Volker hävdar med bestämdhet att en utredning mot Joe Biden endast är "self-serving" och icke-trovärdig
https://twitter.com/Reuters/status/1196907140583165954
Citera
2019-11-19, 22:57
Medlem
DjPuttes avatar
Jaha Nunes forts sin vana trogen med sitt negativa saker och ting att det är demokraternas fel och nu var det tv siffrorna som gick ned iom dessa förhör, Väntar på när någon håller vettig förhör och inte som Nunes!
Citera
2019-11-19, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jaha Nunes forts sin vana trogen med sitt negativa saker och ting att det är demokraternas fel och nu var det tv siffrorna som gick ned iom dessa förhör, Väntar på när någon håller vettig förhör och inte som Nunes!

Japp, ett riktigt dåligt skämt indeed. "I have some bad news for yaaa. TV Ratings are waaay down"

Tror han menade att "det amerikanska folket inte bryr sig om impeachment" eftersom TV-siffrorna är lägre än tidigare förhör. Tex hade Comey 19milj. Domare kavanugh 20milj. Michael Cohen 16milj.
Vet inte om det spelar någon roll för sanningen , ifall fler tittar på förhören eller ej. Fakta som fakta menar jag.
Dagens förhör ligger på ca 10milj. Dvs idag tittar hela den svenska befolkningen på samma 3 kanaler som sänder Volker och Morrisons förhör. Räknar man med alla de som streamar inom USA och i resten av världen så höftar jag med 3.9milj -4 miljoner tittare.
Sen sänder man även på C-span Radio vilket betyder att x antal amerikaner lyssnar på förhören under bilresan hem efter jobbet. Lägg på några miljoner där med.

Inte dåligt med tanke på att President Trump bedyrar att dessa förhör är "ett waste of time"
Senast redigerad av TashkentEkeroth 2019-11-19 kl. 23:12.
Citera
2019-11-19, 23:18
Medlem
Om Trump nu inte ville betala ut pengarna utan korruptionsutredning, varför lämnades så pengarna över två dagar efter visselblåsaren?

Är det någon som har hört någon ställa den frågan?
Citera
2019-11-19, 23:43
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Om Trump nu inte ville betala ut pengarna utan korruptionsutredning, varför lämnades så pengarna över två dagar efter visselblåsaren?

Är det någon som har hört någon ställa den frågan?
nej inget om det så vitt jag hört!
Dock så var Giulliani i fokus ånyo man undrar vad sjutton han hållt på med och på vems agenda agerar han!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in