2019-11-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så djävla dåligt, han och hans parti bär ju nästan huvudansvaret för vansinnet.

Blir inte bara en fadd smak i munnen med tanke på de hyllningar Reinfeldt fick på deras partidagar.

Ja, dvärgen var ju en av Reinfelds rådgivare på den tiden. Även innan dess har borgerliga regeringar förstört Sverige mer än vad vänstern gjort. Bara tänk tillbaka till 90-talet med Bildt och Westerberg.
Citera
2019-11-19, 20:40
Medlem
Den dagen har alltså kommit. 7klövern kan inte längre låtsas som att det regnar. Men denna ursäkt räcker inte på långa vägar. Jag skulle minst vilja ha en scen som i Game of thrones när drottningen får gå naken på gatan med en hucklekärring efter sig som säger ”shame shame shame” medans folk kastar avföring och matrester på henne. Då kanske man kan överväga att gå tillbaka till M igen.

För att förtydliga så skulle detta så klart vara frivilligt och ingen lynchning med andra ord. Men jag tycker nog att det vore en ganska välavvägd konsekvens för att igen kunna återfå lite förtroende om man samtidigt låter SD bestämma över invandringspolitiken från och med nu.
Citera
2019-11-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det är försent Uffe, det där är inget annat än valfläsk. Vägen tillbaka till någon form av förtroende för M går genom 20 år av gottgörelse. Så ni får sluta svamla och börjar göra något.

Så är det.

Trovärdigheten är noll för hela 7-klövern!

Moderaterna bjöd nu senast in Reinfeldt - som fick tala sig varm om invandringen. Resultatet: stående ovationer! Och samma man som säger att Danmarks gränskontroller leder till nya krig!

Nej du Uffe - trovärdigheten är borta. Ditt parti säger en sak, men gör något helt annat.
Citera
2019-11-19, 20:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Ja, dvärgen var ju en av Reinfelds rådgivare på den tiden. Även innan dess har borgerliga regeringar förstört Sverige mer än vad vänstern gjort. Bara tänk tillbaka till 90-talet med Bildt och Westerberg.

Man äcklas av tilltaget, hans canossavandring lär bli fan så mycket längre innan något förtroende kommer tillbaka.
Citera
2019-11-19, 20:42
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Får han din ursäkt?

Nej. Eftersom det blott är en omvändelse under galgen så visar det bara vilken ynkrygg som Millhouse Kristersson är. Han har haft all chans i världen under flera decennier på sig - men det är först nu - när det verkligen börjar vina om knutarna - när SD faktiskt är erkänt största partiet - som han låtsas "tala ur hjärtat".

Är det någon som tror han skulle fortsätta så här - om SD plötsligt rasade till under tio procent över en natt?
Citera
2019-11-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Ulf Kristersson ber om ursäkt för moderaternas lättsinniga invandringspolitik på Facebook. Dessutom ber han om ursäkt till sverigedemokraterna m fl för att M inte lyssnade på det som var rätt.

https://www.facebook.com/UlfKristers...715?__tn__=K-R

Han skriver bl a:
"Moderaterna erkänner utan omsvep att vi har ett delansvar. Även vi borde ha agerat tidigare, tydligare och kraftfullare. Och i den mån mitt parti har bidragit till att smäda och frysa ut de röster som ville och vågade lyfta problemen, så förtjänar de min och mitt partis förbehållslösa ursäkt."

Detta är historiskt och har naturligtvis med verkligheten och Löfvens Agenda-kollaps att gör.

Har allt vänt, har alla kommit till insikt denna vecka? Eller fiskar bara Kristersson SD-röster?

Låter för mig som att han försöker fiska röster, men jag uppfattar det också som att väldigt många har insett läget så det är ju möjligt att han också har vänt.
Kommer dock inte att kunna förlåta M ännu efter Reinfeldts tid.
Citera
2019-11-19, 20:44
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Problemet är ju att moderaterna fortfarande huserar en majoritet som är för vidöppna gränser.

Ulfs ursäkt är ihålig och ej trovärdig.

Du har inte en susning om vad moderaterna tycker just nu om "vidöppna gränser" som är din formulering. Det blir allt färre i det här landet som är för det. Det är inte 2015 längre. Moderaterna är numera ett invandringskritiskt parti. Kristerssons ursäkt får värderas av var och en: jag har inga invändningar mot innehållet i den. Jag ser det som sympatiskt men det är klart att vi är på politikens område = mycket signalpolitik.
Citera
2019-11-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Man äcklas av tilltaget, hans canossavandring lär bli fan så mycket längre innan något förtroende kommer tillbaka.

Om han menat allvar med sitt kappvänderi och velat göra något, så hade han börjat med att sparka sig själv, se till införa hårda fängelsestraff för landsförräderi, hårda straff för inkompetens och nepotism som placerat dvärgen Uffe på sin position, och slutligen sett till att lagföra sig själv och placera sitt arsle utan fallskärmar och annat skojigt, på Kumlaanstalten där Ulf Kristersson hör hemma.
Citera
2019-11-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Du har inte en susning om vad moderaterna tycker just nu om "vidöppna gränser" som är din formulering. Det blir allt färre i det här landet som är för det. Det är inte 2015 längre. Moderaterna är numera ett invandringskritiskt parti. Kristerssons ursäkt får värderas av var och en: jag har inga invändningar mot innehållet i den. Jag ser det som sympatiskt men det är klart att vi är på politikens område = mycket signalpolitik.

Med deras nuvarande politik skulle Sverige ta emot runt 8 000+ 32 000 nya invandrare per år.
Det är vansinne!

Partiet bjöd in Reinfeldt för ett par veckor sedan - där man applåderade och hyllade Reinfeldts migrationsutspel/politik.

Man behöver vara rejält naiv om man köper Uffes patetiska "ursäkt".
Citera
2019-11-19, 20:47
Medlem
Prayuths avatar
Alldeles för lite alldeles för sent.
Citera
2019-11-19, 20:49
Medlem
beer-goggless avatar
Citat
"
.
.
Och i den mån mitt parti har bidragit till att smäda och frysa ut de röster som ville och vågade lyfta problemen, så förtjänar de min och mitt partis förbehållslösa ursäkt
..
."

Ganska svagt att inleda meningen med "Och i den mån...". Med denna skrivning så verkar han vilja villkora en eventuell ursäkt. Han tycks lägga över ansvaret på någon annan att utreda om det finns faktisk anledning till att M ska be om ursäkt.
Vem menar han är denna någon annan som skall bedöma om det i någon mån finns anledning till en ursäkt?

Och vad tycker UK själv - tycker han det i någon mån finns anledning att be om ursäkt?
Citera
2019-11-19, 20:50
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Too little, too late.
Min röst har ni förlorat för evigt.
Ni backade på tiggeriförbud i Stockholm, ni lät mp ge illegaler sjukvård, exemplen är gör många, ’nya moderaterna’ är sossar light, även efter att Reinfeldt är borta.
Så fort ni får chansen lär ni öppna blattekranen igen, och höja skatterna. Er trovärdighet är borta, helt borta!

Exakt så. Först när hela landet står i lågor kommer något som liknar en ursäkt. Möjligtvis kan Uffe lura tillbaka en handfull korkade väljare med ett sådant här försök till avbön, folk med något i huvudet kommer ju dock aldrig komma tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in