2019-11-19, 20:32
Medlem
S.Kandals avatar
Jaha, vad tror/tycker ni om detta utspel från Kristersson?

https://www.expressen.se/nyheter/ulf...skjutningarna/

Citat:
För det som Stefan Löfven inte alls kan se, ser nästan alla andra: Det är ju alldeles uppenbart att gängkriminaliteten, skjutningarna och avrättningarna är starkt kopplade till alltför stor invandring och alltför dålig integration. Hur kan man ens låtsas något annat?

Moderaterna erkänner utan omsvep att vi har ett delansvar. Även vi borde ha agerat tidigare, tydligare och kraftfullare. Och i den mån mitt parti har bidragit till att smäda och frysa ut de röster som ville och vågade lyfta problemen, så förtjänar de min och mitt partis förbehållslösa ursäkt”, skriver han.
Senast redigerad av S.Kandal 2019-11-19 kl. 20:49.
Citera
2019-11-19, 20:32
Medlem
SmokeOns avatar
Ulf Kristersson ber nu dissidenterna om ursäkt

Ett utdrag från UK:s facebookinlägg:

Citat:
Först och främst: Det är helt fel att det inte skulle gått att förutse den här utvecklingen. Många varnade för den redan på 1990-talet, och ska jag bara nämna en av dem, så är det Mauricio Rojas. Alice Teodorescu Måwe och många andra röster tog vid på 2000-talet.

Därefter har rösterna blivit många och initierade. Problemen med stor invandring och dålig integration – och de långsiktiga riskerna för djupt utanförskap, starka sociala spänningar och grov brottslighet – har lyfts av många och med konstruktiva avsikter. Så utvecklingen har i allra högsta grad kunnat förutses. Men alltför många i politiken bortsåg alltför länge från detta.

Att Löfven ens försöker förneka detta visar hur grunda insikter om Sverige som han och hans regering har. Och det reser betydande tvivel om hur ärligt talet om ansvar egentligen är.

För det andra: Moderaterna erkänner utan omsvep att vi har ett delansvar. Även vi borde ha agerat tidigare, tydligare och kraftfullare. Och i den mån mitt parti har bidragit till att smäda och frysa ut de röster som ville och vågade lyfta problemen, så förtjänar de min och mitt partis förbehållslösa ursäkt.

Får han din ursäkt?
Citera
2019-11-19, 20:36
Medlem
Tack, men nej tack!
Citera
2019-11-19, 20:37
Medlem
oldtimedrunks avatar
Han får visa med handling att han menar vad han säger, fram tills dess kan han brinna i helvetet.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jaha, vad tror ni om detta utspel från Kristersson?

Så djävla dåligt, han och hans parti bär ju nästan huvudansvaret för vansinnet.

Blir inte bara en fadd smak i munnen med tanke på de hyllningar Reinfeldt fick på deras partidagar.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jaha, vad tror ni om detta utspel från Kristersson?

Too little, too late.
Min röst har ni förlorat för evigt.
Ni backade på tiggeriförbud i Stockholm, ni lät mp ge illegaler sjukvård, exemplen är gör många, ’nya moderaterna’ är sossar light, även efter att Reinfeldt är borta.
Så fort ni får chansen lär ni öppna blattekranen igen, och höja skatterna. Er trovärdighet är borta, helt borta!
Citera
2019-11-19, 20:38
Medlem
Rammsbergs avatar
Ulf Kristersson ber om ursäkt för moderaternas invandringspolitik.

Ulf Kristersson ber om ursäkt för moderaternas lättsinniga invandringspolitik på Facebook. Dessutom ber han om ursäkt till sverigedemokraterna m fl för att M inte lyssnade på det som var rätt.

https://www.facebook.com/UlfKristers...715?__tn__=K-R

Han skriver bl a:
"Moderaterna erkänner utan omsvep att vi har ett delansvar. Även vi borde ha agerat tidigare, tydligare och kraftfullare. Och i den mån mitt parti har bidragit till att smäda och frysa ut de röster som ville och vågade lyfta problemen, så förtjänar de min och mitt partis förbehållslösa ursäkt."

Detta är historiskt och har naturligtvis med verkligheten och Löfvens Agenda-kollaps att göra.

Har allt vänt, har alla kommit till insikt denna vecka? Eller fiskar bara Kristersson SD-röster?
Senast redigerad av Rammsberg 2019-11-19 kl. 20:44.
Citera
Medlem
Problemet är ju att moderaterna fortfarande huserar en majoritet som är för vidöppna gränser.

Ulfs ursäkt är ihålig och ej trovärdig.
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Vidrigt röstfiske. Att det finns folk som tror på Moderaterna fortfarande är skrämmande
Citera
2019-11-19, 20:39
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det är försent Uffe, det där är inget annat än valfläsk. Vägen tillbaka till någon form av förtroende för M går genom 20 år av gottgörelse. Så ni får sluta svamla och börjar göra något.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Moderaterna måste gjort en opinionsundersökning och sett att de ligger riktigt illa till.

Om Ulf styrde ett Moderaterna som var större än SD hade det aldrig hänt. De är desperata.

Det spelar SD i händerna, moderaterna säger med andra ord att SD aldrig varit rasister och alltid haft rätt om utvecklingen.

Spännande utveckling!
Citera
Medlem
Bara för ett par veckor sedan bjöd Ulfs parti in Reinfeldt, som fick stående applåder när han talade sig varm om "öppna hjärtan" och "öppna gränser".

Ulf säger en sak - men partiet handlar på ett helt annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in