2019-11-19, 18:24
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Jag tror tyvärr han styckat henne om han inte fått hjälp av någon att forsla bort kroppen?
Och sen dumpat kroppen/delarna någon helt annanstans än brandplatsen och sen bränt upp alla tillhörigheter som blivit blodiga.
Han har haft några dygn på sig tyvärr..
Sant, fem dagar är mycket
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Hur kommer det sig att man påträffar skor? Sånt som åkt av när man burit iväg på personen längre in i skogen? Djur som dragit iväg med dem? Åkt av när hon sprungit för sitt liv?

Det är vinter, hon har näpperligen flip-flops som ramlar av när hon springer för sitt liv.
Hur många av oss har tappat sina skor när vi sprungit? bortsett i tv-serier och skräckfilmer?

Grejerna verkade vara brända och relativt samlade...så endera har de samlats för att brännas eller GM försökt göra sig av med kroppen....att samla tillhörigheter och sprida dem över en va 1.5 meter för att bränna är inte logiskt...då skulle man ha dumpat dem i närmaste soptunna. Tyvärr tror jag att GM försökt att göra sig av med kroppen och då det inte är helt lätt...har an tagit med dig den och dumpat den ngn annanstans. Jag skulle kolla pöölen närmast brandplatsen...han verkar ha haft panik trots att han haft många dagar på sig.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Platsen är avsides och helt undanskymd, men halv-social med ex vis klippta gräsmattor sommartid. Det ligger ett skogstjärn i direkt anslutning, som jag anar borde intressera polisen.

Exakt.

Lämpligt ställe att söka av med hundar.

GM har sannolikt inte transporterat kropp eller delar särskilt långt ifrån den plats där polisen har hittat rester av eldning.

Vet någon om MGM har ett jobb?
Citera
2019-11-19, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Nä jag var fel ute ser nu på bohusläningens bilder stenmuren här https://www.google.se/maps/@58.3616381,11.9541195,128m/data=!3m1!1e3

Det där ser ut att stämma ganska exakt, i förhållande till bilderna där polisen rotar i askan.
Citera
2019-11-19, 18:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Om pojkvännen är oskyldig? så då mår han inte bra efter detta försvinnandet, de får vi ta hänsyn till också..
Citera
2019-11-19, 18:26
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Jag tror tyvärr han styckat henne om han inte fått hjälp av någon att forsla bort kroppen?
Och sen dumpat kroppen/delarna någon helt annanstans än brandplatsen och sen bränt upp alla tillhörigheter som blivit blodiga.
Han har haft några dygn på sig tyvärr..
Nu är det rätt ovanligt att mördaren styckar sitt offer, så statistiken säger någonting annat. Senaste styckmordet var väl Jonna H sommaren -15 typ om jag har rätt
Citera
2019-11-19, 18:26
Medlem
Citat:
Så skorna tillsammans med andra tillhörigheter har alltså försökts eldas upp och påträffats förkolnade? Är det vanligt att man påträffar "eldstäder" i samband med försvinnanden (orsakade av brott)?

Ja de var skor och eventuellt hennes läsglasögon, ja de vill jag nog säga att det är ganska vanligt att man eldar upp eller dumpar de i sjöar etc. Man vill bli av med de, antingen för att undanröja bevis, eller för att de påminner om brottet man begått
Citera
2019-11-19, 18:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Det var en ganska stor öppen plats med en pöl/damm/ sänka i mitten. kanske möjlig att köra fram till med bil?

Brandplatsen

Det har jag missat. Du har inte möjligtvis bild / länk till brandplatsen?
Citera
2019-11-19, 18:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hur kommer det sig att man påträffar skor? Sånt som åkt av när man burit iväg på personen längre in i skogen? Djur som dragit iväg med dem? Åkt av när hon sprungit för sitt liv?

Skor är lämpliga att ta av om man har för avsikt att dra av byxorna. Varför man tar av byxor kan ha flera förklaringar, våldtäkt, styckning och annat.
Citera
2019-11-19, 18:28
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Om pojkvännen är oskyldig? så då mår han inte bra efter detta försvinnandet, de får vi ta hänsyn till också..
Han är gripen av en grund, något som inte har kommenterats av polisen. Vilka bevis polisen har för att gripa honom.
Citera
2019-11-19, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Hur fan ska ni ha det?? Arab, afghan eller Kurd? Kom med fakta istället för en massa svammel.

Förmodligen kristen.
Citera
2019-11-19, 18:30
Medlem
MGM heter Sharbaz Jansson så slipper ni att fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in