2019-11-19, 18:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Både inte det redan vara genomsökt? Var i förhållande finns brukshundsklubben?..Jag tänker att man kanske inte meckar runt med en kropp med diverse polishundar i krokarna..de brukar dessutom har övningsområden för sök och spår mm i stora områden kring klubben..

Google Maps, sök på Samneröds skjutbanor. Följ Exercisvägen norrut cirka 500 meter, där finns en trevägskorsning, tror att det kan vara den plats där polisen har hittat rester efter eldning.
Citera
2019-11-19, 18:18
Medlem
Hur är det med Sharbaz - har han körkort/bil om inte kan detta begränsa sökområden osv
Citera
2019-11-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Hur kommer det sig att man påträffar skor? Sånt som åkt av när man burit iväg på personen längre in i skogen? Djur som dragit iväg med dem? Åkt av när hon sprungit för sitt liv?

Om de nu är hennes tillhörigheter så är de ett skolexempel hur de går till. Man vill inte ha kvar något av BOs tillhörigheter i lägenheten. Drar iväg o tänder eld på de
Citera
2019-11-19, 18:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
varför här? och bilden föreställer ju flera hektar?

Platsen är avsides och helt undanskymd, men halv-social med ex vis klippta gräsmattor sommartid. Det ligger ett skogstjärn i direkt anslutning, som jag anar borde intressera polisen.
Citera
2019-11-19, 18:20
Medlem
Orobanches avatar
Mina tankar går till fullo till föräldrarna, syskonen och annan släkt och vänner. Min önskan är också att de hittar Wilma.

Att inte ha en kropp att begrava är högst troligt en fruktansvärd upplevelse. Dessutom kan döda tala under obduktionen. Mycket viktigt för att få reda på hur Wilma dog.
Så att monstret kan naglas fast vid brottet.
Citera
2019-11-19, 18:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Man har nog pejlat mobiler.

Inte omöjligt, kan ju vara så att BO mobiltelefon har fått åka bil till Ljungskile för att slutligen avlevereras i vatten någonstans.

En avledningsmanöver från MGM sida.
Citera
Medlem
Vem är det som är gripen? Fram med både namn och bild tack!
Citera
Medlem
Citat:
Det var en ganska stor öppen plats med en pöl/damm/ sänka i mitten. kanske möjlig att köra fram till med bil?
Nä jag var fel ute ser nu på bohusläningens bilder stenmuren här https://www.google.se/maps/@58.3616381,11.9541195,128m/data=!3m1!1e3
Citera
2019-11-19, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur är det med Sharbaz - har han körkort/bil om inte kan detta begränsa sökområden osv

Han äger inget fordon enligt merinfo.se

Det utesluter ju dock inte tillgång till en bil. Kanske hans broror löser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om de nu är hennes tillhörigheter så är de ett skolexempel hur de går till. Man vill inte ha kvar något av BOs tillhörigheter i lägenheten. Drar iväg o tänder eld på de
Så skorna tillsammans med andra tillhörigheter har alltså försökts eldas upp och påträffats förkolnade? Är det vanligt att man påträffar "eldstäder" i samband med försvinnanden (orsakade av brott)?
Citera
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Hur kommer det sig att man påträffar skor? Sånt som åkt av när man burit iväg på personen längre in i skogen? Djur som dragit iväg med dem? Åkt av när hon sprungit för sitt liv?

Jag tror tyvärr han styckat henne om han inte fått hjälp av någon att forsla bort kroppen?
Och sen dumpat kroppen/delarna någon helt annanstans än brandplatsen och sen bränt upp alla tillhörigheter som blivit blodiga.
Han har haft några dygn på sig tyvärr..
Citera
2019-11-19, 18:23
Medlem
LongfellowDeedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Måste inte ha körkort för att köra bil!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in