2019-11-19, 17:36
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Hur gammal är MGM? Han ser ju typ ut som 27? 27 år och tänder på 17 åringar? eller hur gammal är horungen?

22

/C
Citera
Bannlyst
Någon som vet om BO facebook eller intsagram? Aktiv före försvinnandet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grey.suggan
Grejen är att när det blir ett seriöst förhållande så är svenska tjejer vana med att nej betyder nej. Men arabiska män har inte den insikten, och när de inte får igenom det de vill, så tänker dom att i deras kultur så slår vi oss fram. De kan inte hantera att Nej betyder nej.
Hur fan ska ni ha det?? Arab, afghan eller Kurd? Kom med fakta istället för en massa svammel.
Citera
2019-11-19, 17:37
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg3vrb/gripne-mannens-granne-horde-tunga-steg-i-trapphuset

En natt i slutet på förra veckan, alltså vid samma tid som den sista kända observationen av Wilma gjordes, så hörde mannen tunga steg i trapphuset.
– Det var inga vanliga steg, utan det lät extra högt. Jag tänkte att det kanske var någon som var full eller så, men nu vet jag inte vad jag ska tro.
– Jag öppnade ytterdörren för att se vad som stod på, men då var det ingen där.

/…/
En man som är på besök för att hälsa på en äldre släkting uppger att även han träffat på
Jag har haft mest kontakt med mannen. Han erbjöd sig ofta att hjälpa mig med olika saker, som att gå och handla. Han är en väldigt fin kille. Jag förstår inte vad det är som hänt.

De flesta är väldigt trevliga när man träffar på dom i trapphuset - det säger inget om en människas inre.
Citera
2019-11-19, 17:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongobengt
Det är inte ett typiskt ställe man umgås på, om man inte ska race:a med bilar eller så. Vet att skogen används som orienteringsplats för gymnasieskolorna i Uddevalla där ungdomarna årligen får springa runt med sina kartor. Finns en idrottsanläggning inte jättelångt bortåt ena hållet och en hundgård en bit åt andra, så kan hända att man motionerar/hundpromenerar i området dock, om man är hurtig. Men mest troligt inget ställe som ungdomar "hänger" vid.

Precis sådan fakta som är relevant.

Frågan är då, har MGM gått i gymnasiet i Uddevalla?

Det kan i så fall förklara att han kände till terrängen där.
Citera
Medlem
Okej, tack. Vi vet inte ännu om det är hennes saker, men glasögon skor som liknar hennes är inte bara en slump, utan jag misstänker att det är hennes prylar som blivit brända. Avvaktar dock lite.

Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Korrekt 🙂

Nu är jag lite äldre, så nu skriver jag som jag tror/uppfattar/tänker, och behöver således inte vara någon sanning.

Dynamitbacken är inget ställe man hänger på, det är långt från allt utom fotbollsplaner och sportarena.
Jag har svårt att se att sakerna de hittat där är Wilmas, men jag kan absolut ha fel!
En sak till, som finns i krokarna, är en dygnet-runt öppen mack. Annars inget. Vilket kanske är bra om man vill bränna saker, men det finns så mycket bättre ställen inom avstånd än just där det brunnit.
Citera
Medlem
Lite otäckt att sökområdet nu utökats till Ljungskile. ...
Citera
2019-11-19, 17:40
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Uddevalla

17.12 Mannen är anhållen skäligen misstänkt för mord. Förhör med honom kommer att hållas under kvällen, eller i morgon. Polisens fokus är att den försvunna flickan. Uppgifter i utredningen gör att sökandet under kvällen bland annat inriktas till trakterna runt Ljungskile. Sökandet genomförs av polis och hundpatruller. Allmänhet som vill hjälpa till i sökandet kan vända sig direkt till frivilligorganisationerna, som har fått sökområden av polisen.

Ok, den lägre misstankegraden alltså. Sökandet fortsätter i mörkret.
Citera
2019-11-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, tack. Vi vet inte ännu om det är hennes saker, men glasögon skor som liknar hennes är inte bara en slump, utan jag misstänker att det är hennes prylar som blivit brända. Avvaktar dock lite.
Känner man till hur ödsligt där är där uppe nattetid och att ingen är inom räckhåll att se att man kör upp där med bil är det ett utmärkt ställe för dumpning.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg3vrb/gripne-mannens-granne-horde-tunga-steg-i-trapphuset

En natt i slutet på förra veckan, alltså vid samma tid som den sista kända observationen av Wilma gjordes, så hörde mannen tunga steg i trapphuset.
– Det var inga vanliga steg, utan det lät extra högt. Jag tänkte att det kanske var någon som var full eller så, men nu vet jag inte vad jag ska tro.
– Jag öppnade ytterdörren för att se vad som stod på, men då var det ingen där.

/…/
En man som är på besök för att hälsa på en äldre släkting uppger att även han träffat på
Jag har haft mest kontakt med mannen. Han erbjöd sig ofta att hjälpa mig med olika saker, som att gå och handla. Han är en väldigt fin kille. Jag förstår inte vad det är som hänt.

De flesta är väldigt trevliga när man träffar på dom i trapphuset - det säger inget om en människas inre.

Våghalsigt att bära en hel kropp i trapphuset.

MGM bar såklart ner kroppen hel eller i delar, det är vad gubben hörde.
Citera
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Idag hävdar han 22

När domen kommer så kanske vi får se hans verkliga ålder..

Sant!

Disclaimer: Detta ar enligt ratsit och inte enligt tandrontgen eller handledsrontgen.

/C
Citera
2019-11-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Någon som vet om BO facebook eller intsagram? Aktiv före försvinnandet?

Facebook finns. Dessutom en instagram låst med 0 inlägg och en privat (även den låst) med ett 30-tal inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in