2019-11-19, 16:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag uppfattar det inte som att någon påstår att Lena inte gjorde någonting alls. Jag uppfattar det som att det många försöker framhålla att hon inte har gjort något hon förtjänar att bli mördad för. Men den där motsättningen mellan olika läger av postare verkar omöjlig att reda ut. Det har fastnat i ett svårartat och oändligt meningslöst repetitionsläge.

-Riktigt så enkelt är det inte. Att bortse från LW roll är en förutsättning för att dom postare som enträget öst invektiv om hur fullständigt galen, vidrig och äcklig SD är har åt helsike fel. Vilket dom visat sig haft..

-För varje "knäpphet" LW visat sig bidragit med i triangeldramat så försvinner en "knäpphet" från hatobjektet lillpenisen, bisexuella, vidriga SD.

-Att ge LW betydelse i relationsdramat blir ett hot mot medlemmar som professionellt häckar i ABOK trådar i avsikt att håna förlöjliga och bespåtta misstänkta (med otäck bismak av manshat ) brottslingar (SD) som vore dom/han (SD) inte människor.

SD måste demoniseras för att det ska framstå som legitimt att skriva sånt vidrigt skit som skrivits om honom eller hur?

-Honan6s fejkade bild på en belåten SD framför BO avspärrande bostad beskriver bra vad jag menar med att SD är ett hatobjekt som önskas få sitt liv förstört oavsett han är mördare eller ej.
https://www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi

-Sanningen är nog att detta är ett mycket tragisk fall med i stort sett normala och omtyckta villaidylls-människor som ledde till LW s alltför sorgliga död.

-Den psykosociala miljön i triangeldramat som förmått mördaren till det ofattbara mordet på LW är av den anledingen av vitalt intresse.

F.övr, håll er jag med Draifos om att det dilemmat har Åkl, säkert tampats med då hon ryckts med i drevet av samma primitiva lustar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-19 kl. 16:48.
Citera
2019-11-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
-Riktigt så enkelt är det inte. Att bortse från LW roll är en förutsättning för att dom postare som enträget öst invektiv om hur fullständigt galen, vidrig och äcklig SD är har åt helsike fel. Vilket dom visat sig haft..

-För varje "knäpphet" LW bidragit till i triangeldramat så försvinner en ytterligare "knäpphet" från hatobjektet lillpenisen, bisexuella, vidriga SD.

-Att ge LWs betydelse i relationsdramat blir ett hot mot medlemmar som professionellt häckar i ABOK trådar i avsikt att håna förlöjliga och bespåtta misstänkta (manliga) brottslingar (SD) som vore dom/han (SD) inte människor.
Ty SD måste demoniseras för att det ska framstå som okey att skriva sånt vidrigt skit som skrivits om honom eller hur?

-Honan6s fejkade bild på en belåten SD framför BO avspärrande bostad beskriver bra vad jag menar med att SD är ett hatobjekt som önskas få sitt liv förstört oavsett mördare eller ej.
https://www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi

-Sanningen är nog att detta är ett mycket tragisk fall med i stort sett normala och omtyckta villaidylls-människor som ledde till LW s alltför sorgliga död.

-Den psykosociala miljön i triangeldramat som förmått mördaren till det ofattbara mordet på LW är av den anledingen av vitalt intresse.
F.övr, håll er jag med Draifos om att samma dilemma har Åkl, säkert tampats med då hon ryckts med i drevet på samma sätt

SD var skruvad nog att ta sig till Lenis sons cache några meter från hennes dörr och pillra med den på årsdagen av hennes försvinnande OCH på grabbens födelsedag till råga på allt. Allt annat än friskt beteende. Så jag tycker att den fiktiva bilden Honan visade upp är ju i princip en sanningsbild av den självgoda SD.
Citera
2019-11-19, 16:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD var skruvad nog att ta sig till Lenis sons cache några meter från hennes dörr och pillra med den på årsdagen av hennes försvinnande OCH på grabbens födelsedag till råga på allt. Allt annat än friskt beteende. Så jag tycker att den fiktiva bilden Honan visade upp är ju i princip en sanningsbild av den självgoda SD.

Har det varit uppe i tråden att LW's mystcache "Rörigt västerut" verkar vara ett rör i marken som man måste åla sig in i/igenom? Ser ganska obehagligt ut. Koordinaterna för just mystcacher är oftast inte exakta så det geografiska läget kan avvika en del från den i cachebeskrivnignen angivna positionen. MEN att döma av övriga geocachares loggar, där någon tom googlar på CO's (dvs. LW's) adress skriver att cachen ligger "på framsidan av" CO's hus, så torde ligger röret mkt nära LW's hus.

Bild på röret:

Dessutom skrev SD i sin FTF-logg (den 12 februari 2017) att han hade någon nära vän/kompis vars villaträdgård han kl. 02:00 på natten genade över till sin bil efter att han hittat cachen. Undrar vilken kompis han avser? Känner han någon som bor mittemot (väster) om LW's huslänga? Var kan han då rimligtvis ha haft sin bil parkerad? Nere på Rättarevägen?

Och om detta rör kan ha varit dit som LW lockades ut till på kvällen den 14 maj 2018? Kan hon ha lurats krypa in i röret och därefter dödats när hon var på väg in/ut? Det skulle defintivt vara en plats där det är svårt att göra motstånd
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-19 kl. 17:21.
Citera
2019-11-19, 16:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

SD kanske hade dåligt samvete för vad
han gjort mot sonen?
Citera
2019-11-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD kanske hade dåligt samvete för vad
han gjort mot sonen?

Jag tror SD är född utan samvete.
SD hade många skruvar lösa tydligen när han pillade med Minis cache på just den dagen. Det intressanta är att cachen var anmäld borta året innan. Skulle SD hjälpa till med cachen inför födelsedagen då och så brann det till i huvudet för Lenis sa ifrån?

Skriv några rader till SD i häktet och fråga hur han tänkte den dagen. Passa på och fråga vem han tror är mördaren om det inte är han.
Citera
2019-11-19, 16:58
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vid en så kallad primär-okulär besiktning kunde man, vilket skall förstås, i tidigt skede konstatera att ett tillhygge hade varit brukandes av Gärningspersonen under den då aktuella misshandeln, huvudskador tillika ansikts-skador på offrets kropp [ LW ] uppvisade sådan typ av skador som sker vid brukandet av tillhygge. Troligen ett baseboll-trä = ?

Mvh/ @JokerMannen

Okey då vet man det!
Att ha med ett baseball trä lutar klart till planerat mord. Drar man någon i huvet med ett är det stor sannolikhet offret avlidet

Varifrån kommer uppgiften om hennes skador?
Lång tråd leta i så någon som vet?
Citera
2019-11-19, 17:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har det varit uppe i tråden att LW's mystcache "Rörigt västerut" verkar vara ett rör i marken som man måste åla sig igenom? Ser ganska obehagligt ut. Koordinaterna för just mystcacher är oftast inte exakta så det geografiska läget kan avvika en del från den i cachebeskrivnignen angivna positionen. MEN att döma av bilderna samt övriga geocachares loggar, där någon tom googlar på CO's (dvs. LW's) adress skriver att cachen ligger "på framsidan av" CO's hus, så torde ligger röret mkt nära LW's hus.

Dessutom skrev SD i sin FTF-logg att han hade någon nära vän/kompis vars villaträdgård han genade över till sin bil efter att han hittat cachen. Undrar vem han avser? Och om detta rör kan ha varit dit som LW lockades ut till på kvällen den 14 maj?

Har du länk?
Jag minns någon bild där man typ såg L*enas lite röriga entré med massor av skor, och att man utgick från hennes hus eller?
Men röret (fyndigt mystnamn!) tror jag inte att jag minns något om?

Ett rör, det borde ligga under vägen om den är förhöjd ovan marken för att leda vatten från en sida till den andra?
Finns det något sådant avsnitt på väg till planket, vars sträcka är mycket kort. Skulle kunna vara något mot slänten mot motorvägen? Rättarevägen?

Jag minns också en cach som låg vid cykel/gångbron, där det krattades i oktober förra året, men det är väl inte den? Börjar blekna minnena. Där känns det mycket logiskt med ett rör.
Citera
2019-11-19, 17:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har du länk?
Jag minns någon bild där man typ såg L*enas lite röriga entré med massor av skor, och att man utgick från hennes hus eller?
Men röret (fyndigt mystnamn!) tror jag inte att jag minns något om?

Ett rör, det borde ligga under vägen om den är förhöjd ovan marken för att leda vatten från en sida till den andra?
Finns det något sådant avsnitt på väg till planket, vars sträcka är mycket kort. Skulle kunna vara något mot slänten mot motorvägen? Rättarevägen?

Jag minns också en cach som låg vid cykel/gångbron, där det krattades i oktober förra året, men det är väl inte den? Börjar blekna minnena. Där känns det mycket logiskt med ett rör.

Ja, bilden i cachebeskrivnignens visar visserligen en "rör"-ig hall med ett myller av skor, men det är uppenbarligen mest för att förvirra var den riktiga mystcachen ligger gömd. Bild på röret:

(Har även uppdaterat mitt ursprungsinlägg nu, med litet fler uppgifter om cachen, dess läge samt loggar).
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-19 kl. 17:18.
Citera
2019-11-19, 17:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag tror SD är född utan samvete.
SD hade många skruvar lösa tydligen när han pillade med Minis cache på just den dagen. Det intressanta är att cachen var anmäld borta året innan. Skulle SD hjälpa till med cachen inför födelsedagen då och så brann det till i huvudet för Lenis sa ifrån?

Skriv några rader till SD i häktet och fråga hur han tänkte den dagen. Passa på och fråga vem han tror är mördaren om det inte är han.

Du kan väl skriva till honom själv om du
undrar över något?

OM SD är far till pojken så blir allt
mer logiskt.
Det kanske var det bråket handlade om?
Att SD tyckte att sonen var stor nog att få
veta men att LW vägrade.
SD kanske tidigare hade velat hålla det
hemligt för att HD inte skulle få veta men
när HD ändå hade lämnat honom så
kanske han ville att det skulle
offentliggöras.

Eller så vet han inte om han är far eller
inte. Han kanske ville att det skulle göras
ett DNA-test?
Nu när han inte längre hade en fru att
förlora.
Citera
2019-11-19, 17:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har det varit uppe i tråden att LW's mystcache "Rörigt västerut" verkar vara ett rör i marken som man måste åla sig in i/igenom? Ser ganska obehagligt ut. Koordinaterna för just mystcacher är oftast inte exakta så det geografiska läget kan avvika en del från den i cachebeskrivnignen angivna positionen. MEN att döma av övriga geocachares loggar, där någon tom googlar på CO's (dvs. LW's) adress skriver att cachen ligger "på framsidan av" CO's hus, så torde ligger röret mkt nära LW's hus.

Bild på röret:

Dessutom skrev SD i sin FTF-logg (den 12 februari 2017) att han hade någon nära vän/kompis vars villaträdgård han kl. 02:00 på natten genade över till sin bil efter att han hittat cachen. Undrar vilken kompis han avser? Känner han någon som bor mittemot (väster) om LW's huslänga? Var kan han då rimligtvis ha haft sin bil parkerad? Nere på Rättarevägen?

Och om detta rör kan ha varit dit som LW lockades ut till på kvällen den 14 maj 2018? Kan hon ha lurats krypa in i röret och därefter dödats när hon var på väg in/ut? Det skulle defintivt vara en plats där det är svårt att göra motstånd

Tack!
Rörigt västerut. Betyder det att cachen ligger västerut (nordväst) från Örebro? Eller att cachen ligger västerut från L*enas hus?

Om SD menar att han genat västerut över någons villatomt, kan det kanske ha varit villorna på Färdemansgatan.
Tycker att det ser ut som att den som fotar står med stövlarna i ett dike. Jag har svårt att få in ett sådant mellan LWs bostad och planket.

Där känns det nära till hands att söka sig mot områden som angränsar till fält, skogsområden och liknade.

https://www.google.com/maps/place/%C3%96rebro/@59.2878099,15.1860525,258a,35y,44.92t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c017f144aff39:0xcfe3b 0bad018c93e!8m2!3d59.2752626!4d15.2134105

Hittade inlägg om den andra cachen som jag mindes låg vid brofästet vid cykelbron.

Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Löser man SDs cache Bildning-Ådalen får man fram koordinaterna N59°17,410,E015°11,276. Dvs vid brofästet ungefär, där polisen letade igår... Första gången jag nämnde att det borde kollas där var den 28 juni... Undrar om de hittade den..
Citera
2019-11-19, 18:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Rörigt västerut. Betyder det att cachen ligger västerut (nordväst) från Örebro? Eller att cachen ligger västerut från L*enas hus?

Om SD menar att han genat västerut över någons villatomt, kan det kanske ha varit villorna på Färdemansgatan.
Tycker att det ser ut som att den som fotar står med stövlarna i ett dike. Jag har svårt att få in ett sådant mellan LWs bostad och planket.

Där känns det nära till hands att söka sig mot områden som angränsar till fält, skogsområden och

Men av loggtexterna att döma torde åtminstone en del av mysten ligga i stort sett vid LW's hus, frågan är exakt var röret ligger, men det verkar vara "första stället" och vara "kallt och blött":

Citera
2019-11-19, 18:12
Medlem
D.Brents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det har hon men det betyder inte att hon är skyldig till sitt mord eller förtjänade att bli dödad.

Men det var ändock hon som gjorde de livsval som ledde till mordet. Hade hon följt sin tro och inte inlett en affär med en gift man hade hon inte blivit dödad o.s.v. Orkar inte ta allt igen

Edit
Samma sak med dr. Karolin som blev skjuten i Malmö för att hon valt kriminell pojkvän.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in